dichtgevroren deuren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-06 14:39
hoe krijg je ze open??

vriendin van me heeft ALLE deuren van haar auto dichtgevroren zitten, maar hoe krijg je ze weer open?

is het veilig om de fohn erop los te laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-06 14:58

mace

Sapere Aude

De fohn er op werkt ja, een gietertje heet water ook. :)

Kan geen kwaad.

[ Voor 14% gewijzigd door mace op 06-01-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Volgende keer de deurrubbers droogmaken en/of invetten. Föhn kan volgens mij wel, maar je moet wel opletten bij de ramen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Zijn het de rubbers of de sloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

en geen verfstripper pakken zoon hete lucht fohn dus , want dan moet je extra goed opletten want die dingen worden heet, denk dat een beetje warm water wonderen doet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
mijn auto is netjes ingevet maar de hare niet :P

anyway , ze moet maar even voorzichtig lauw water er op los laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06 15:45

Alaksandus

Vae puto deus fio

Zorg dan wel dat je de rubbers daarna droog maakt. Anders zitten ze de volgende keer GOED dicht gevroren..

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Reloader schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:29:
mijn auto is netjes ingevet maar de hare niet :P

anyway , ze moet maar even voorzichtig lauw water er op los laten
Pff, heet water gaat sneller hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
met heet water kan je ook wel zwaaien naar de ramen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40
mace schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:33:
[...]

Pff, heet water gaat sneller hoor. :P
Ja, dan kan je vervolgens altijd door je raam naar binnen omdat je die dan niet meer hebt! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Lekker fris. d:)b

Nee maar ff serieus, het zal wel gevaarlijk zijn, maar mijn pa deed het altijd zo en het is nooit misgegaan. Mja, luister maar niet naar mij. :P

[ Voor 88% gewijzigd door mace op 06-01-2009 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-06 21:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb hier een gevalletje vastgevroren sloten. Ik kan het handvat van de deur wel bewegen, maar het slot reageert niet. Van binnenuit krijg ik de portieren wel open, dus het zal wel ergens aan de verbinding tussen handvat en slot zitten...

Maar nu moet ik dus de hele dag via de achterklep mijn hatchbackje in.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volpurren met siliconenspray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Edmin schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:43:
Ik heb hier een gevalletje vastgevroren sloten. Ik kan het handvat van de deur wel bewegen, maar het slot reageert niet. Van binnenuit krijg ik de portieren wel open, dus het zal wel ergens aan de verbinding tussen handvat en slot zitten...

Maar nu moet ik dus de hele dag via de achterklep mijn hatchbackje in.. :)
das raar, want dan werkt je slot dus wel maar alleen je handvat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Gewoon slotontdooier erin spuiten, dat zou moeten werken.

@TS Ik zou het met wat warm water proberen (niet heet dus). Daarna goed droog maken en de boel insmeren met vaseline of pak een busje siliconenspray. Op die manier voorkom je dat alles weer dicht vriest.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Slotontdooier bevriest ook weer ;)
Voor m'n sloten gebruik ik een aansteker, sleutel warm maken, even wat heen en weer bewegen en "klik" Sim-pel.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:40
Ik heb vorig jaar maar centrale deurvergrendeling met afstandsbediening ingebouwd. Nu mogen mn sloten bevriezen. :+

Deuren vriezen niet meer vast sinds ik wat talkpoeder op de rubbers verspreid heb.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
zuurvrije vaseline of talkpoeder op je duerreubers werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heeft iemand ook nog een tip voor bevroren ruitenwissers? de vloeistof bevriest niet maar de ruitenwissers zelf wel waardoor ze over de raam schrapen en de wissers nog maar alleen aan de buitenkanten de raam raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Of

Afbeeldingslocatie: http://www.soer.nl/shop/images/Kruik2liter029.JPG tegen slot.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Blueone schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:32:
Heeft iemand ook nog een tip voor bevroren ruitenwissers? de vloeistof bevriest niet maar de ruitenwissers zelf wel waardoor ze over de raam schrapen en de wissers nog maar alleen aan de buitenkanten de raam raakt.
Ik leg tegenwoordig zo'n reflectiematje op mn ruit, scheelt een hoop krabben. De ruitenwissers laat ik even tot de uiterste stand omhoog draaien en dan leg ik vervolgens op dat matje, dat scheelt een hoop...

Anders zul je toch het ijs eraf moeten zien te krijgen met ruitensproeiervloeistof oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Volgende keer ff insmeren met vaseline he, die rubbers B)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
lezen jullie het topic wel :P, haha het is niet mijn auto, anyway hij is weer open, ze heeft iemand laten bruteforcen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-06 20:01
King Nothing schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:28:
Slotontdooier bevriest ook weer ;)
Voor m'n sloten gebruik ik een aansteker, sleutel warm maken, even wat heen en weer bewegen en "klik" Sim-pel.
Niet aan te raden indien je een chip hebt in je sleutel, of gebruik maakt van 'op afstand bediende' sloten....

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Xander schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:34:
[...]

Ik leg tegenwoordig zo'n reflectiematje op mn ruit, scheelt een hoop krabben. De ruitenwissers laat ik even tot de uiterste stand omhoog draaien en dan leg ik vervolgens op dat matje, dat scheelt een hoop...

Anders zul je toch het ijs eraf moeten zien te krijgen met ruitensproeiervloeistof oid...
Het gaat niet om het krabben maar dat de ruit met dit weer tijdens het rijden gewoon flink vies wordt en ik kan het nu iedere keer niet schoonmaken tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Vanochtend zat ook het slot van de bestuurdersdeur dichtgevroren. Knap lastig om dan over de middenconsole met armsteun heen te klimmen met mn 2.04 :P had later op het werk een busje met dichtgevroren schuifdeur. Wel ff aan getrokken, maar wou niet open. Later op de snelweg werd dat ding kennelijk warm en vloog ie ineens open :X niet hard, gelukkig geen schade, maar je schrikt er wel van.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Blueone schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:47:
[...]

Het gaat niet om het krabben maar dat de ruit met dit weer tijdens het rijden gewoon flink vies wordt en ik kan het nu iedere keer niet schoonmaken tijdens het rijden.
Je mist mijn punt. Het gaat mij ook niet om het krabben, maar mijn anti-krabben maatregel zorgt er direct voor dat de wissers niet bevriezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145259

De rubbers van de deuren goed droogmaken en dan met talkpoeder insmeren. Is proper en effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn ruitenwissers maar voorzichtig losgemaakt. Goeie tip want als je morgen moet gaan rijden en het sneeuwt of mensen sprayen of je krijgt sneeuw van je voorligger op de ruit .. dan wil je wel je wissers kunnen gebruiken. Sprayen zal wel vastgevroren zijn maar wissen kan dan iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Xander schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:42:
[...]

Je mist mijn punt. Het gaat mij ook niet om het krabben, maar mijn anti-krabben maatregel zorgt er direct voor dat de wissers niet bevriezen.
ik had er idd iets te snel overheen gelezen :) dadelijk maar eens doen maar het zijn bij mij ook vooral die schaniertjes van die ruitenwissers die vast komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Die kun je inspuiten met siliconespray lijkt me. Wel uitkijken dat het niet op de rubbers komt, dat lijkt me niet echt bevordelijk voor de wis-resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 10:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je kan ze met een kurk van de ruit af houden s' nachts, maar of dit ook helpt tegen het hard worden van het rubber betwijfel ik :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Reloader schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:50:
[...]

das raar, want dan werkt je slot dus wel maar alleen je handvat niet?
yup, heb ik wel eens eerder gehad in de kou. Als het kwik weer permanent boven nul staat is alles weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 20-06 20:26
Bij mijn E39 is de deuren openen geen proboleem; alleen het sluitsysteem wilt niet meer goed werken waardoor de deur niet meer dicht kan (Ofwel dicht maar hij stuitert gewoon weer open). Leuk dat koude weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tip: de deur met de hand dicht houden en de deur op slot doen met de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Xander schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:50:
Die kun je inspuiten met siliconespray lijkt me. Wel uitkijken dat het niet op de rubbers komt, dat lijkt me niet echt bevordelijk voor de wis-resultaten.
Kheb ze nu maar gewoon binnen gelegd:) (je kan ze er heel makkelijk af klikken) en dan maar eens fatsoenlijke ruitenwissers halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 20-06 20:26
Edmin schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:02:
Tip: de deur met de hand dicht houden en de deur op slot doen met de afstandsbediening.
Das een goede tip ja; dan ligt de hele buurt wakker omdat die ene deur niet dicht gaat maar het alarm wel aan gaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hey, het helpt bij mijn Italiaantje! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 14-06 13:35
RedHat schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:56:
Bij mijn E39 is de deuren openen geen proboleem; alleen het sluitsysteem wilt niet meer goed werken waardoor de deur niet meer dicht kan (Ofwel dicht maar hij stuitert gewoon weer open). Leuk dat koude weer :(
Ik zal het even vertalen voor de autonoobs, dit is een E39:

Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/9144/newwheels25cy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-06 21:39

Aapje

Opel-beun
Mijn auto-slot net open gemaakt met een busje "Slot-Deicer" :+ koste 5min :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

wimpie007 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:38:
[...]
Ik zal het even vertalen voor de autonoobs, dit is een E39:
Dat is geen auto, dat is een BMW. :o

Maar goed, elke autoaccessoirezaak heeft een soort grote plastic punaise die je in een slotgat steekt waardoor, wonderlijk genoeg, het slot niet bevriest.

Bij auto's die geen slotgat hebben gaat dat helaas niet werken natuurlijk.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:10
Ruitenwisserbladen zijn buigzaam zodat ze altijd de bolling van je raam kunnen volgen. Vanaf 1 uiteinde het wisserblad van het raam af trekken als normaal oppakken te moeilijk gaat. Daarna 1 hand achter het wisserblad houden en met iets hards, bv de kopse kant van je ramentrekkertje, over de hele lengte op de zijkant van het wisserblad kloppen. Daardoor klop je hem los, alle ijsaanslag eruit. Vervolgens nog even een paar keer flink van heel dichtbij over alle scharnierpunten en rubber ademen, waardoor die spontaan ontdooien. Hierna alles even goed bewegen zodat het soepel gaat, en tussen 2 vingers het wisserblad afnemen.

Dit kost in vrij extreme omstandigheden (wat heet extreem, voor NL begrippen iig) nog geen halve minuut per wisser, laat staan in normalere omstandigheden :P Dus een kleinigheidje, makkelijk, en effectief :) En je bent er dan ook zeker van dat je wissers het goed doen onderweg, wel zo prettig!
Anoniem: 4629 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:57:
Ik heb mijn ruitenwissers maar voorzichtig losgemaakt. Goeie tip want als je morgen moet gaan rijden en het sneeuwt of mensen sprayen of je krijgt sneeuw van je voorligger op de ruit .. dan wil je wel je wissers kunnen gebruiken. Sprayen zal wel vastgevroren zijn maar wissen kan dan iig.
Zonder sprayen zie je dus geen reet meer want dan veeg je alle vuiligheid over je raam heen, en zie je nog minder dan voor je met wissen begon :X Sprayen is echt een must in dit soort omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-06 12:50

TwoR

Gekleurde stippen

Guardian Angel schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:07:
[...]
Maar goed, elke autoaccessoirezaak heeft een soort grote plastic punaise die je in een slotgat steekt waardoor, wonderlijk genoeg, het slot niet bevriest.

Bij auto's die geen slotgat hebben gaat dat helaas niet werken natuurlijk.
Als je geen slotgat hebt hoeft het ook niet te werken want dan kan het ook niet dichtvriezen. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Knightwolf schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 03:34:
[...]

Ruitenwisserbladen zijn buigzaam zodat ze altijd de bolling van je raam kunnen volgen. Vanaf 1 uiteinde het wisserblad van het raam af trekken als normaal oppakken te moeilijk gaat. Daarna 1 hand achter het wisserblad houden en met iets hards, bv de kopse kant van je ramentrekkertje, over de hele lengte op de zijkant van het wisserblad kloppen. Daardoor klop je hem los, alle ijsaanslag eruit. Vervolgens nog even een paar keer flink van heel dichtbij over alle scharnierpunten en rubber ademen, waardoor die spontaan ontdooien. Hierna alles even goed bewegen zodat het soepel gaat, en tussen 2 vingers het wisserblad afnemen.

Dit kost in vrij extreme omstandigheden (wat heet extreem, voor NL begrippen iig) nog geen halve minuut per wisser, laat staan in normalere omstandigheden :P Dus een kleinigheidje, makkelijk, en effectief :) En je bent er dan ook zeker van dat je wissers het goed doen onderweg, wel zo prettig!
vanochtend waren de ruitenwissers dus eindelijke een keer goed was de vloeistof weer op :X . En laat het nu net bij ieder tankstation zo'n beetje uitverkocht zijn. Nu zie ik dus bijna niets meer door die raam :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Blueone schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 07:41:
[...]

vanochtend waren de ruitenwissers dus eindelijke een keer goed was de vloeistof weer op :X . En laat het nu net bij ieder tankstation zo'n beetje uitverkocht zijn. Nu zie ik dus bijna niets meer door die raam :|
Mijn ruitensproeiervloeistofpompje is stuk :X
Das veel irritanter.....

* Naboo is dus blij met de regen

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36
Collega van mijn vrouw was gisteren gehaast en had geen tijd om zijn ruit ijsvrij te krabben. Nadat hij er een emmer heet water over gegooid had, mocht hij een nieuwe ruit gaan bestellen. :D

Bij ons thuis was gisteren onze voordeur dichtgevroren. Mijn pa is een uur bezig geweest om binnen te geraken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 13:10

Ikke!

aka Netfinity

Na een uur bedacht hij zich dat hij ook kon aanbellen of via de achterdeur naar binnen kon?

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185039

Hier nooit eigenlijk last van sloten die niet open willen
Klik op de afstandsbediening en de deuren zijn van t slot

Deurrubbers zijn ingesmeerd dus ook dat gaat goed

Enigste irritante is dat ik een auto heb ZONDER deurstijlen waar t raam tussen zit dus binnenkant van t raam wil ook nog wel es bevroren zijn, word t dus krabben aan 2 kanten

Vanmorgen ook weer het probleem dat ruitenwissers goed waren, maar de vloeistof weer op
Dus werd t maar op de heen en terug weg ff stoppen bij benzinepomp en met die spons/trekker-op-stok die ze hebben met ijskoud water de ramen ff aflappen

Niet dat t streeploos word, of warmer, maar t zicht is iig een heel stuk leuker dan met een gigantisch smerig raam :p

Was ook een ideaal voor de koplampen, ik had ook gelijk 3x zoveel licht geloof ik
Wat een beetje water al niet kan doen :P

Wat ZAL ik toch blij zijn als t weer langzaam aan lente gaat worden :P

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 185039 op 07-01-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
okeee.

ik had dus vandaag wel ijs aan de binnenkant van mijn ruit :+

maarja, als je elke keer een shitloads sneeuw aan je schoenen mee neemt, gaat rijden (dooit) en dan de auto weer af zet, dan vriest de damp dus aan je ruiten :p

(voorruit had een kleine plek, achterruit compleet :P

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 12:29

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als de deurrubbers bevroren zijn moet je even een kontje tegen de deur aangeven, dan is ie meestal wel los.

Mijn sloten bevriezen steeds, er zit iets in het mechanisme wat niet terug valt waardoor ik steeds niet uit de auto kan komen. Beste oplossing tot nu toe is alles uit elkaar halen en goed schoonmaken enzo, dat doe ik dus mooi in de zomer... Tot dan rij ik steeds wat langer dan normaal, korte ritjes zijn een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:29

4x2

lộn xộn quá

Ik heb eigenlijk nergens last van, alleen mn raam piept/rammelt wat op klinkerwegen (geen deurstijl), misschien toch het deurrubber maar eens invetten.
Neemt niet weg dat ik momenteel wel iets harder moet trekken dan normaal om mn deur open te krijgen, maar als dat alles is boeit het me niet zo :P

Alleen dat vies worden is nogal irritant, het scheelt dat ik nog 10L gratis aanmaaksproeispul heb staan, maar dat gaat dr ook hard doorheen zo.
En idd geregeld mn koplampen schoon vegen, zie je opeens 10x zoveel...

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ja... ik verbaasde me gister ook toen ik mijn koplampen schoonveegde...

de rest incl voorruit ziet er niet uit... ga ook niet wassen tot de sneeuw weg is.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Beekforel schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 23:58:
Als de deurrubbers bevroren zijn moet je even een kontje tegen de deur aangeven, dan is ie meestal wel los.

Mijn sloten bevriezen steeds, er zit iets in het mechanisme wat niet terug valt waardoor ik steeds niet uit de auto kan komen. Beste oplossing tot nu toe is alles uit elkaar halen en goed schoonmaken enzo, dat doe ik dus mooi in de zomer... Tot dan rij ik steeds wat langer dan normaal, korte ritjes zijn een drama.
doe ik ook meestal.

je sloten kun je gewoon volbluberen met wd40/teflon of wat teflon spray. een paar weken geleden nog een bevroren slot mee wakker gemaakt. teflon stoot ook water af. wd40 ook wel denk ik, maar niet gecheckt

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Deuren waren geen probleem afgelopen week, maar de tankdop was erger :X

En ik rij altijd door totdat het 'tank bijna leeg' lampje gaat branden, dus dat was extra erg.

Oplossing? Ik rij een Nissan Kubistar, gewoon de spullen 'linksachter' weghalen zodat er wat warmte bij de tankdop in de buurt kan komen, die dingen hebben 0,0 isolatie in de bergruimte (ik heb geen deuken maar bulten op de auto, van wat onhandig dingen in de auto zetten), toch doorrijden (zo'n 40km) met de kachel op standje 'vingers verbranden' naar achteren laten blazen en zo uiteindelijk de dop los gekregen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-06 21:39

Aapje

Opel-beun
Deuren waren bij mij ook niet echt de issue deze week :P

Meer dat ik met m'n stomme kop telkens vergat de handrem erniet op te doen :+ (macht der gewoonte)

Maar tip der tips: Mocht je dit overkomen, gewoon je motor een 10min stationair laten draaien, je uitlaat maakt de handrem wel los met de warmte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:14

Cyphax

Moderator LNX
Aapje schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:11:
Meer dat ik met m'n stomme kop telkens vergat de handrem erniet op te doen :+ (macht der gewoonte)
Ik zet ook elke dag de handrem erop en dan staat de auto ook de hele dag op de handrem... helemaal niet bij stilgestaan dat ie vast kan vriezen. Is ook nooit voorgekomen, de enige handremperikelen die ik gehad heb is dat ik de kabel kapottrok (2 keer gebeurd). :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De tankdop was inderdaad even een aardige klus om open te krijgen. Erg leuk als je 's ochtends voor je naar werk gaat aan de pomp staat met wachtende mensen achter je :o Uiteindelijk wel open gekregen, maar ik moet daarvoor aan een hendel trekken naast mijn stoel, dus steeds heen en weer lopen tussen klep en bestuurderskant... *zucht*

De deuren achter vriezen vaak dicht, maar de rubbers van de voordeuren zijn goed ingevet blijkbaar. Ik denk dat ik toch nog even spray met wat extra siliconenspray :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
vandaag ff de achterruit droog gemaakt, lampen droog gefeunt, auto laten luchten.

nu eens kijken hoe hij er vanavond mee door komt :P

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
MexxT schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 15:44:
vandaag ff de achterruit droog gemaakt, lampen droog gefeunt, auto laten luchten.

nu eens kijken hoe hij er vanavond mee door komt :P
Verwacht er niet veel van :P Het blijft immers een seat :+ :>

Hier geen problemen met ijs binnen of bevroren deurensloten 8) Heb wel last van DIKKE laag ijs op de motorkap die na een uur snelweg rijden nog steeds vast zit :p Hoezo goede isolatie van de motorruimte.. ;(

Mijn V&A

Pagina: 1