Toon posts:

Printservers instellingen worden niet overgenomen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey gasten,

Ik heb momenteel een heel vreemd probleem met één van onze printers.
Op de printserver staan drie HP 4345 MFP's geinstalleerd. Deze MFP's hebben drie lades:
- 1 (handinvoer) wordt in principe niet gebruikt,
- 2 (gewone lade): hier zit geel papier in, dit gebruiken we om de faxen die op de MFP's toekomen te laten afdrukken,
- 3 (gewone lade): hier zit wit papier in, dit wordt gebruikt om af te drukken van op de pc's, gewone prints dus.

De printers staan in de drivers ingesteld om telkens voorkeur te geven aan Lade 3. Uit voorzorg heb ik alle lades behalve 3 eveneens ingesteld op een ander papierformaat, kwestie van hem te dwingen A4 uit lade 3 te nemen:

Afbeeldingslocatie: http://www.bofidi.com/images/print.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bofidi.com/images/print2.jpg

Toch loopt dit voor een groep van een tiental gebruikers nog altijd fout. Wanneer zij printen blijkt de print nog altijd naar lade 1 te worden gestuurd. Deze proberen we vermijden, handinvoer print trager, en die lade verslijt sneller, dus vaker onderhoud nodig... Er komt een melding "Vul lade 1 met Karton 176-220g of druk op OK om af te drukken uit een andere lade".
Wanneer ik in de drivers ga kijken van een van de ongelukkigen, nadat een print naar lade 1 werd gestuurd, staat er nog steeds lade 3 ingesteld, maar er staat onder papier type 'Karton 176-220g". Ik stel hem dan in op "gewoon", en de gebruiker kan weer afdrukken, maar na een aantal uur, of soms zelfs een aantal dagen keert het probleem terug, en kan ik weer herbeginnen...

In mijn zoektocht naar een oplossing op diverse internetfora heb ik ondertussen volgende stappen al ondernomen:
1) Printer verwijderen op de pc van de gebruiker en herinstalleren
2) Printer en printer driver verwijderen op de pc van de gebruiker (bij printers->bestand->eigenschappen voor server->stuurprogramma's en hem daar verwijderen) en herinstalleren
3) Universal print driver van HP gebruiken, staat momenteel geïnstalleerd
4) Printer verwijderen op de server en opnieuw installeren
5) Printerdriver op de printserver opnieuw installeren
6) Controleren of de schuivertjes in de lades tegen het papier staan.

Ik ben momenteel een beetje aan het einde van mijn Latijn, zijn er anderen die hier gelijkaardige ervaringen mee hebben? :s

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Al geprobeerd de telefoon te pakken en hp te bellen?

Ik heb aardig wat ervaring met de helpdesk van hp en die vind ik zelf aardig goed, weet bijna zeker dat zij jou een duidelijke oplossing kunnen geven.

http://welcome.hp.com/gms/nl/nl/contact/phone_assist.html

[ Voor 67% gewijzigd door pennenlikker op 06-01-2009 18:23 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op de server waar de driver op staat, kies je daar wel voor 'Printing defaults' in plaats van printing preferences? Verder zou ik er persoonlijk de voorkeur aan geven om niet zo zeer met lades, maar met types papier te werken. Je kan het dan als volgt doen:
  • Handinvoer geef je als papier type: Labels (oid, in ieder geval een van de types die je niet gebruikt)
  • Lade 1 geef je als type: colored (oid) A4
  • Lade 2 geef je als type: Plain A4
  • Dit alles stel je in op de printer zelf (dus via de web ui) en niet op een driver
  • Vervolgens kies je in de print defaults dat hij automatisch een lade moet selecteren en dat je 'Plain' afdrukt op A4
  • De printer kiest nu automatisch de lade waar het papier in zit dat je wilt
Ik vind dat een veel handigere methode - in ieder geval, begin even met er zeker van te zijn dat je printing defaults pakt en niet printing preferences? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik nam inderdaad niet de printing defaults... Toen ik ze opende stond de setting echter wel op plain paper type. Ik heb dus nogmaals lade 3 hier op toegepast. Als dit geen oplossing geeft probeer ik het eens met de paper types. Alvast al heel hard bedankt Elevator! Supertip! :)