Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

JVC lcd rare zwarte banden in beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds 2 maanden heb ik opgemerkt dat mijn JVC Lcd tv van nu +/- 5 jaar oud, rare zwarte banden vertoond in het beeld. Het lijkt een beetje op het welk bekende clouding effect, alleen nu in banden over het beeld.
Het is vooral goed te zien als je de tv op blauw beeld zet, en naarmate hij langer aan staat ( en dus warmer wordt) lijken de banden ook wel beter zichtbaar te worden. Er is mij verteld dat het misschien te maken kan hebben met het licht achter de lcd, als deze ouder worden geven ze minder licht :/

Mijn vraag is wat zou hier eventueel aan te doen zijn ? Of kent iemand dit verschijnsel en weet er een goede oplossing voor :Y

Ik hoor het graag

Mvg Sjoerd

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Je zou bijvoorbeeld een plaatje kunnen posten? Je huidige beschrijving zegt me niet echt heel veel; de kans is groter dat mensen het herkennen als je 't even fotografeert op een nette, scherpe foto.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 15:08
Inderdaad, essentiële vragen zijn:
- Zijn de banden horizontaal of verticaal?
- Zijn ze scherp afgelijnd of is er een overgansgebied?
- Hoeveel banden zijn er, en waar zitten ze?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik zal vandaag even een foto posten.
Met meer informatie er bij.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i725.photobucket.com/albums/ww255/Retardodo/P1070253.jpg

Ik heb getracht een duidelijk foto te maken maar dit was het beste dat ik er uit kreeg.
Zoals je ( hopelijk ziet ) zit er recht in het midden een donkere band die zich op een gegeven moment opsplitst maar niet helemaal door loopt tot het andere eind van de tv.
De band heeft een overlangs gebied en heeft geen duidelijke grens, de banden worden duidelijk als de tv langer aan staat. Alle banden lopen horizontaal over het scherm en het zijn er in totaal 4 die allen niet tot het eind van de tv reiken maar wel aan de rechter kant van de tv beginnen.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hum, if anything is het waarschijnlijk geen electronisch probleem, dus de kans dat het makkelijk te verhelpen is is niet echt heel groot. Wat het wel is weet ik zo 123 niet.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 15:08
Is bovenstaande een helder blauw beeld?
Het lijkt me een beetje op mura, en die term zie ik idd terug als ik google op clouding effect. Mura is een defect aan de LCD panel zelf, wat ik (nieuwe producten) een enkele keer tegenkom als er een scherm veel te warm is geworden en clearing heeft gehad (clearing treedt op als de vloeibare kristallen ongeveer 65° hebben, dan worden ze niet meer beïnvloed door de aansturing maar vallen ze terug in hun standaardpositie, doorgaans is dat licht tegenhouden). Hierbij is er op zwart vlak op de plek waar de clearing was te zien dat er meer licht lekt, en zijn er vaak enkele pixels die wat gekleurd zijn (lijkt een beetje op de ruis van een digitale camera)

Het is moeilijk te beoordelen maar ik lijk die korrelige variatie tussen pixels toch wat terug te zien in je foto, dat zal dan te wijten zijn aan slijtage van het LCD panel zelf (ws niets aan te doen, eventueel eens proberen 24 uur op een volstrekt wit beeld zetten, dat sluit dan "inbranden" (is omkeerbaar bij LCD) uit).
Een andere mogelijke oorzaak van niet egale beeldhelderheid zijn de filters (die het licht van de backlight egaal verdelen, richten en polariseren), dit zijn plastic vellen die enige bewegingsvrijheid moeten hebben anders golven ze en kan je ook allerhande helderder en donkerder stroken in het beeld zien, dit is dan het duidelijkst op helder (wit) beeld, en zal inverteren (helderder of donkerder strook dan de rest) afhankelijk van de hoek waarin je kijk.

Dat het de backlights zouden zijn, zou mij sterk verbazen; de schermen waar ik mee werk zijn allemaal gemaakt om enorm naar beneden te dimmen en worden zo ook bekeken, wat een zelfde effect zou moeten geven als verouderde backlights, en daarbij blijft het licht wel egaal. Al moet ik er wel bij vertellen dat die niet voor consumenten zijn, we hebben er enkele staan die al meer dan 5 jaar elke werkdag 9 uur lang aan liggen en nog goed beeld geven.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:22
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:59:
[afbeelding]

< een donkere band >
< Alle banden lopen horizontaal over het scherm >.
Lijkt mij een aardbrom OF het doorstralen van een andere zender in een scartkabel.
Probeer eens alle verbindingen los te maken behalve de antennekabel en de 230V.

Ik denk dat de banden dan weg zijn. :7
Pagina: 1