• Birello
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-07-2024
ik heb mijn nieuwe 37PX80 nu 2 dagen in de doos staan maar morgen krijg ik mijn muurbeugel geleverd en dan mag ie eruit:-) Nu wil ik natuurlijk alles morgenavond al zo optimaal mogelijk hebben en daar hoort ook een goede scartkabel bij voor verbinding van mijn DVD-speler.

Giisterenavond flink gelezen over scartkabels waarbij de merken Monster, Oehlbach, QED en Profigold voorbij kwamen. Ik ben er door het lezen van overtuigd dat een goed kabel zijn geld meer dan waard is. Ik wil nu vanavond even naar MM rijden. Mag ik ervan uitgaan dat als ik bij MM € 40-50 neertel voor een van de merken (heb, maar vraag me niet waarom exact, een lichte voorkeur gekregen voor QED, de AV41 werd een aantal keren genoemd) ik gewoon een goede kabel heb en dat het niet veel verschil uitmaakt welk merk ik dan precies heb (Monster is flink duurder begreep ik dus die zal het wel niet worden)?

ter info nog: Ik ben geen freak, heb wel geld over voor duidelijk verschil maar die laatste paar procenten/10 procent maakt mij niet uit.

hoor 't wel graag als ik met een paar tientjes meer wel nog een heel duidelijk kwaliteitsverschil zie. Uit hetgeen ik gisteren gelezen heb kon ik dit echter niet halen. Ook niet of ik voor € 20-30 misschien al net zo'n goede kabel heb. Het gaat er mij nu eigenlijk alleen nog maar om dat als ik die € 40-50 euro neerleg dat ik dan niet toch nog een kans loop op een miskoop.

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:50
Scart is analoog dus het maakt zeker verschil. Maar laat je alsjeblieft niet de monsterverkoop truuc aanpraten.

Bij scart gaat het vooral om de kwaliteit van de aansluitingen en de dikte van de kabel. En als je gewoon een goede dikke kabel van bijv. Profigold voor 30-40 euro koopt heb je perfect beeld. Zeker als je kabel maar 1,5-2 m lang is. Die monster van ongeveer. 150-200 euro doet echt niet beter.

En ik kan het weten want mn vader is er zelf ingetrapt en die monster kabel is geen haar beter dan mijn profigold van 20. en zelfs maar klein verschil met een dikke no-name kabel van 7 euro. Dus vooral niet voor het duurste gaan.

Elke mid-priced kabel die redelijk dik is en goede aansluitingen heeft stevig, is gewoon goed.

HD4Life @ Full-HD

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:14

Sick Nick

Drop the top!

Kan je dan niet beter gewoon een dvdspeler halen met hdmi die ook aan fatsoenlijke upscaling doet? Ben je misschien 20 euro meer kwijt dan een kabel van 50 euro maar de kwaliteit zal flink beter zijn.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Sick Nick schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:14:
Kan je dan niet beter gewoon een dvdspeler halen met hdmi die ook aan fatsoenlijke upscaling doet? Ben je misschien 20 euro meer kwijt dan een kabel van 50 euro maar de kwaliteit zal flink beter zijn.
Als je goed zoekt kun je de HDMI kabels ook voor een drol ophalen bij de deodorant en de zeep :X Digitaal signaal is niet afhankelijk van de kabel. Kosten bij de action: 4 a 5 euro voor 1.5 meter :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-02 20:10
Jup, voor 50 euro heb je altijd een goede scart! Heb er hier nog één liggen, kopen?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sick Nick schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:14:
Integendeel, je bent juist 45 euro goedkoper uit :+

edit, nu ik het opnieuw lees bedoel je toch een dvd-speler kopen met hdmi uitgang :X Ja, dan heb je gelijk :)

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 06-01-2009 22:45 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Touchdomex schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:16:
[...]

Als je goed zoekt kun je de HDMI kabels ook voor een drol ophalen bij de deodorant en de zeep :X Digitaal signaal is niet afhankelijk van de kabel. Kosten bij de action: 4 a 5 euro voor 1.5 meter :X
Volgens mij bedoelt hij dat je voor 20 euro meer een DVD speler hebt met HDMI uitgang. De kabel zelf kost niets natuurlijk.

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heeft je DVD-speler niet toevallig een component uitgang? scheelt je een nieuwe dvd-speler kopen, maar je hebt wel gelijk de optie om progressive scan te gebruiken, hoeft je plasma iig niet te de-interlacen. En zo duur is een fatsoenlijke component-kabel ook niet.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:14

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:41:
[...]

Volgens mij bedoelt hij dat je voor 20 euro meer een DVD speler hebt met HDMI uitgang. De kabel zelf kost niets natuurlijk.
Juist, die dingen kosten tegenwoordig zo goed als niks meer. Leuk spelertje en dan zo'n cheapo kabel (tot 2 meter is dat echt meeeer dan voldoende) en je bent helemaal klaar.
Pagina: 1