Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
Copy to output directory: Copy always/if newer
Ik vraag me echter wel af of een DLL veel met een app.config zal doen?
[ Voor 7% gewijzigd door Not Pingu op 06-01-2009 15:19 ]
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
If it isn't broken, fix it until it is..
Dus de web.config in het geval van een website, en een [appname].exe.config in het geval van een executable?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ja. In je output dir hoort uiteindelijk JeProgramma.exe te verschijnen samen met JeProgramma.exe.config.L01 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:24:
@BM: wanneer ik het de solution op mijn Dev omgeving draai worden de waarden gewoon uit de app.config gelezen, is dit bij een deployment anders?
In het geval van een webapplicatie heb je in je siteroot een web.config.
app.config wordt trouwens niet gecompileerd en al helemaal niet in een assembly (.dll/.exe)
[ Voor 7% gewijzigd door kenneth op 06-01-2009 15:30 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Dit lijkt niet te werken.Not Pingu schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:19:
Build Action: None
Copy to output directory: Copy always/if newer
Ik vraag me echter wel af of een DLL veel met een app.config zal doen?
Dit werkt ook niet, ik zie alleen de config waardes in mijn dll zitten, nergens anders.Niemand_Anders schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:20:
build action voor app|web..config moet 'content' zijn. VS hernoemt dat automatisch het 'app' gedeelte naar je assembly name.
In andere woorden deze waarden moet ik in de web.config zetten, moet ik dan ook nog mijn code aanpassen?kenneth schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:29:
[...]
Ja. In je output dir hoort uiteindelijk JeProgramma.exe te verschijnen samen met JeProgramma.exe.config.
In het geval van een webapplicatie heb je in je siteroot een web.config.
app.config wordt trouwens niet gecompileerd en al helemaal niet in een assembly (.dll/.exe)
1
2
3
| private Settings _Settings; _Settings = Settings.Default; String x = this._Settings.redirectionAddress; |
EDIT:
Ik zie net dat de class library niet gebruik maakt van de app.config maar van de settings.cs, deze loopt synchroom met de app.config.
Hoe kan ik er tóch voor zorgen dat mijn db settings etc on the fly kan worden aangepast?
[ Voor 15% gewijzigd door L01 op 06-01-2009 15:53 ]
In de code van je classlibrary:
1
| string configValue = ConfigurationManager.AppSettings["configuratieKey"]; |
en dan in de config van je .exe/website het volgende
1
2
3
| <appSettings> <add key="configuratieKey" value="configValue"/> </appSettings> |
Zo heb ik het al vaak genoeg gebruikt, en dat werkt prima.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Thnx workedBM schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:19:
Volgens mij volg ik je niet helemaal, maar dit zou moeten werken.
In de code van je classlibrary:
C#:
1 string configValue = ConfigurationManager.AppSettings["configuratieKey"];
en dan in de config van je .exe/website het volgende
XML:
1 2 3 <appSettings> <add key="configuratieKey" value="configValue"/> </appSettings>
Zo heb ik het al vaak genoeg gebruikt, en dat werkt prima.