Toon posts:

[SBS2008] Catchall naar user account i.p.v. NDReports

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is iemand toevallig al iets tegen gekomen hoe ik in Windows 2008 Small Business Server kan instellen dat als een persoon een mailtje stuurt naar dat bedrijf met bijvoorbeeld een verkeerd e-mail adres, dat dit mailtje niet gebounced wordt met NDR, maar dat deze mailtjes bij 1 bepaalde user terecht komen? (m.a.w. Catch all)

Het is even wennen qua layout etc. met Windows 2008 Small Business Server, maar ik kan op geen mogelijkheid een manier vinden om dit in te stellen.

-edit-
Schijnbaar is er geen optie van een Catch-all in SBS2008 / Exchange 2007. Dit kan wel met een transport rule, maar dit werkt alleen met EDGE transport.

Aangezien SBS2008 een HUB transport heeft, gaat dat helaas dus niet werken.

Nu kwam ik deze link tegen:
http://dnn.ebsfaq.com/Exc...t/tabid/1208/Default.aspx

iemand dit al in de praktijk uitgevoerd?

-update-
Als ik die desbetreffende handleiding uitvoer en het commando in PowerShell uitvoer dan krijg ik de volgende error:

Install-TransportAgent : Invalid agent configuration in file 'C:\Program Files\
Microsoft\Exchange Server\TransportRoles\Shared\agents.config'.
Op regel:1 tekens:23
+ install-transportagent <<<< -Name "CatchAll Agent" -TransportAgentFactory:Ca
tchAll.CatchAllFactory -AssemblyPath:"C:\catchallagent\CatchAllAgent.dll"

Vervolgens zie ik op Technet dat je alleen Transportagents kunt installeren op een EDGE transport server. Maar uhm..... 8)7 hoe hebben de anderen dit dan wel voor elkaar gekregen?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 15:27 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Exchange heeft geen catchall, dat had Exchange 2003 ook niet :)
Wij rollen bij klanten die dat willen vaak een combinatie van een goeie pop3connector (dus niet het onding uit sbs zelf) met hosted smtp, of via de isp. Met bijvoorbeeld popcon kan je dit eenvoudig bewerkstelligen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:17:
Wij rollen bij klanten die dat willen vaak een combinatie van een goeie pop3connector (dus niet het onding uit sbs zelf) met hosted smtp, of via de isp. Met bijvoorbeeld popcon kan je dit eenvoudig bewerkstelligen.
De mail wordt als BSMTP afgeleverd bij de huidige klant. Dus POP3Connector valt sowieso op deze manier buiten beeld.

In Exchange 2003 kun je een Catchall account prima binnen halen met de Default POP3 connector van SBS. Dan moest je niet voor usermailbox kiezen maar "die andere" :+ (weet zo 1 2 3 niet de naam) Wij hebben het op deze manier een tijd laten draaien bij ons op kantoor.

Nu weer ff ontopic... Maar jullie hosten dan de mail voor jullie klanten die je d.m.v. een POP3 connector ophaalt en op die manier los je dit probleem?

Afgezien daarvan moet het toch mogelijk zijn dat Exchange geen NDR's verstuurd, maar deze mail gewoon naar 1 mailbox doorstuurd?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nope die functionaliteit zit er gewoon niet in, alleen met die pop3connector op SBS inderdaad, maar die zou ik verre van betrouwbaar willen noemen op basis van mijn ervaringen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

http://dnn.ebsfaq.com/Exc...t/tabid/1208/Default.aspx lijkt een catch all aan te maken op een hub transport server. Zelf niet getest, op eigen risico proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:31:
http://dnn.ebsfaq.com/Exc...t/tabid/1208/Default.aspx lijkt een catch all aan te maken op een hub transport server. Zelf niet getest, op eigen risico proberen :)
Kijk is in de link in de first post :D

Ik had die link al gevonden, maar krijg een foutmelding bij het uitvoeren van het commando in PowerShell

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 14:34

BFS

Rude awakening

sanfranjake schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:17:
MS heeft zelf een set aan VBS scripts gepublished om dit voor Exchange 2003 te regelen (How to create a "catchall" mailbox sink for Exchange Server)

Al heeft de TS daar in dit geval even weinig aan

[ Voor 6% gewijzigd door BFS op 07-01-2009 08:57 ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Pagina: 1