[fujitsu siemens laptop] backlight valt halverwege uit

Pagina: 1
Acties:

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-05 16:15
Mijn vriendin heeft een probleem met haar fujitsu siemens amilo laptop: als je het scherm openklapt gaat de backlight aan, maar ergens halverwege bij het opendoen valt de backlight uit. De backlight is dus niet kapot, en flikkert ook niet, maar verliest blijkbaar contact.

Omdat de laptop verder nog prima werkt heb ik hem naar een winkel gebracht ter reparatie. Daar werd me (na dikke onderzoekskosten te hebben betaald) verteld dat alleen een nieuw scherm oplossing biedt. Voor het geld van een nieuw scherm zou ik beter een nieuwe laptop kunnen kopen..

Ik snap dat jullie op afstand niet kunnen zien of dit te repareren is, maar ik vroeg me af of iemand anders hetzelfde euvel heeft gehad en dit heeft kunnen oplossen.

Tnx alvast.

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Openschroeven en kijken hoe het kabeltje naar het scherm is?

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-04 07:10

mux

99% efficient!

Nope, kapotte inverter. Die zal vervangen moeten worden. Kijk eens voor vervangende inverters op grossiers zoals laptopkings, pchub.com, etc.

• sheepdog
Ik hoopte eigenlijk dat het niet de invertor was, omdat het scherm normaal werkt als het gedeeltelijk geopend is. Maar ik heb er dus ook de ballen verstand van. Zal eens kijken op die websites!

• mux

mux

99% efficient!

hm, dan heb ik redelijk gefaald met het lezen van je post. Nee, het is niet de inverter :+ sorry.

Kabeltje is dan een logischere culprit, maar die kun je daar ook vinden.

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-05 16:26
Ik heb echt best veel Amilo's gerepareerd met hetzelfde euvel als de jouwe. In alle gevallen (1 uitgezonderd) was het inderdaad het inverter kabeltje.

Welk type is het precies? Als het de Pa1510 is, kun je er vanuit gaan dat het het inverter kabeltje is. En ik denk bij veel andere typen ook.

• sheepdog
even moeten bellen om te vragen: het is een amilo m1425. Sowieso niet de beste aankoop geweest, er zitten ook erg veel barsten in de behuizing.

Mocht je ervaring met dit type hebben, is het erg ingewikkeld deze kabel te vervangen? Ik begin sterk te vermoeden dat ze het probleem in de winkel te ingewikkeld vonden en hem niet eens hebben opengeschroefd!

Ik kwam trouwens ook net deze thread tegen, waar iemand het heeft over een magneet die dit veroorzaakt, zou dus ook nog kunnen.. http://forum.fujitsu-siem...iewtopic.php?f=98&t=35361

Lastig!

Verwijderd

dochterlief liet 2 ratelmagneten over haar beeldscherm rollen backight doet het sindsdien niet meer kan dit te maken hebben dat door de magneten de magneet in het scherm verplaatst kan zijn? of hebben jullie een andere theorie?

• mux

mux

99% efficient!

Er zit in ieder geval geen magneet in het scherm. Heel vroeger, toen men nog in grotten woonde zat er wel een setje elektromagneten in schermen maar dat waren schermen van 20 kg.

Iets anders dat los zit?

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem met mijn Amilo. Oplossing is even simpel als doeltreffend: openschroeven! Je kunt onder de dopjes van de scharnieren terecht om de kabels weer netjes aan te drukken. ook al lijken deze niet los. Bij mij helpt het. Desnoods de connector even loshalen en dan weer aansluiten. Let wel op dat je de wifi antenne niet molt. Bij mij zit deze, zeer iele constructie, ook onder het scharnier. Je kunt de doppen vrij eenvoudige loswippen. Maar bij de linker moet waarschijnlijk één schroefje eruit.

Ik moet dit overigens regelmatig doen. Zo twee keer per jaar. Het begint wat irritant te worden, ja. Maar ach. Mijn Amilo is nog steeds een rappert. Dus...

Succes, en ik hoor wel hoe het afloopt.

Verwijderd

Ik heb dat dus ook, kan iemand mij hier aub mee helpen, waar zit het juiste draadje dt ik weer moet wegstoppen?! Sorry heb echt geen idee! HELP!
Pagina: 1