Eind vorig jaar is bij een van mijn klanten de server vastgelopen. Vanaf dat moment startten de ISA services niet meer, en na veel troubleshooting zonder resultaten hebben we besloten ISA te deinstalleren op de SBS2003 Premium (met SP2 en patches).
De server is een oude Dell Poweredge 2600 met 4GB geheugen, waarop naast SBS2003 Premium (niet R2) onder andere nog Exclaimer Mail Utilities, Popcon 3.6, Symantec Antivirus 10.1.6, Symantec BackupExec 11d en enkele andere niet echt verwante tools draaien.
Sindsdien lopen we nog tegen een paar problemen aan, waarvan de meest voorname het niet functioneren van Active Sync. De telefoons met zowel WM5, 6 als Mail for Exchange van Nokia komen met foutcode 0x85010014, waarover ik niet bijster veel kon vinden op internet.
Ook werkt de CEICW wizard niet meer, maar dat is van minder belang. Deze geeft "unknown error". En in de icwlog.txt is al sinds een half jaar niets meer geschreven (wat ik ook vreemd vind, want ik heb de CEICW een paar maanden geleden nog gedraaid voor het vernieuwen van het SSL certificaat...)
SBSBPA komt met de melding dat er drie nics in zitten, maar er zitten er maar twee in, wat al vijf jaar zo is... Enige wat ik kan bedenken is dat de RAS-adapter nummer 3 representeert.
EXBPA Health check komt slechts met de melding dat HeapDeCommitFreeBlockThreshold niet ingesteld is. Ik heb ooit ergens gelezen dat je die beter op een SBS box niet kan tunen. In ieder geval lijkt me deze melding niet 1:1 gerelateerd dus negeer ik deze even.
EXTRA check levert ook geen fouten
Ik heb reeds geprobeerd:
De server is een oude Dell Poweredge 2600 met 4GB geheugen, waarop naast SBS2003 Premium (niet R2) onder andere nog Exclaimer Mail Utilities, Popcon 3.6, Symantec Antivirus 10.1.6, Symantec BackupExec 11d en enkele andere niet echt verwante tools draaien.
Sindsdien lopen we nog tegen een paar problemen aan, waarvan de meest voorname het niet functioneren van Active Sync. De telefoons met zowel WM5, 6 als Mail for Exchange van Nokia komen met foutcode 0x85010014, waarover ik niet bijster veel kon vinden op internet.
Ook werkt de CEICW wizard niet meer, maar dat is van minder belang. Deze geeft "unknown error". En in de icwlog.txt is al sinds een half jaar niets meer geschreven (wat ik ook vreemd vind, want ik heb de CEICW een paar maanden geleden nog gedraaid voor het vernieuwen van het SSL certificaat...)
SBSBPA komt met de melding dat er drie nics in zitten, maar er zitten er maar twee in, wat al vijf jaar zo is... Enige wat ik kan bedenken is dat de RAS-adapter nummer 3 representeert.
EXBPA Health check komt slechts met de melding dat HeapDeCommitFreeBlockThreshold niet ingesteld is. Ik heb ooit ergens gelezen dat je die beter op een SBS box niet kan tunen. In ieder geval lijkt me deze melding niet 1:1 gerelateerd dus negeer ik deze even.
EXTRA check levert ook geen fouten
Ik heb reeds geprobeerd:
- Het certificaat van RapidSSL (Equifax Secure Global eBusiness CA-1) vervangen door een nieuw rapidssl certificaat
- Alle IIS virtual directories opnieuw aangemaakt How to reset the default virtual directories that are required to provide Outlook Web Access, Exchange ActiveSync, and Outlook Mobile Access services in Exchange Server 2003
- Factory reset van een Windows Mobile telefoon
- Alle instellingen van IIS vergeleken met een correct functionerende SBS en standaard Exchange 2003 machine
- Outlook Web Access en OMA werken probleemloos, net als RPC over HTTP, wat me doet denken dat het certificaat verder in orde is
- Alle SBS specifieke configuratie (de hack om FBA in OWA en AS sidebyside op dezelfde virtualserver te draaien ongedaan gemaakt)
- Server gereboot, diverse malen
- Na deinstalleren ISA werkte de CEICW niet meer, waardoor ik RRAS, Exchange handmatig heb moeten configureren.
- Enkele web virtual directories waren op .NET 2.0 terecht gekomen, deze weer teruggezet naar .NET 1.1 (met uitzondering van de WSUS vdirs)
- Herinstallatie Windows SBS SP1
- Herinstallatie Windows Server 2003 SP2
- Herinstallatie Exchange 2003 SP2
- Herinstallatie van Exchange/IIS op de server
[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 06-01-2009 13:42 . Reden: enkele kleine aanvullingen ]