• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Recentelijk heb ik mijn PC opnieuw geïnstalleerd. Leuk, zou je denken, is 'ie tenminste weer lekker vlot. Nou is dat inderdaad ook waar, maar tot mijn grote ongenoegen bleek hij wel ineens last te hebben van in-game freezes van een aantal seconden (2-10) achtereen. Nogal irritant, op het onspeelbare af.

Ik verdacht de drivers die ik met nlite in mijn windows XP install disk had geplant, dus heb een nieuwe install gebakken met alleen de benodigde storage drivers. Daarna heb ik handmatig de rest van de drivers (voor de on-board onderdelen van de Intel DP35DP en mijn geforce 8800GTX) geïnstalleerd.
Helaas voor mij leverde dat geen verbetering op, de freezes bleven terug komen. Ook kreeg ik de melding dat nv4disp er mee opgehouden was, de videodriver leek dus de boosdoener te zijn.

Ik heb toen de Omega drivers geïnstalleerd, welke in essentie natuurlijk gewoon de forceware 169.21 driver is.
Sindsdien heb ik geen problemen meer ervaren, hoewel ik ook niet veel tijd meer heb gehad om te testen. Genoeg echter om er vrij zeker van te zijn dat het probleem weg is.

Blijft nu natuurlijk de vraag; waarom werkt die nieuwe driver zo slecht? Kan het de recent toegevoegde Physx support zijn? En zo ja, zou mijn kaart die niet gewoon moeten kunnen gebruiken zonder problemen?
Ik dacht hier vandaag op het werk pas aan, dus heb nog niet kunnen testen of het probleem weg is als ik de physx support uitschakel in de 180.48 drivers.