Ik zit hier met een probleem waar ikzelf helaas niet uitkom. Het betreft zich hier over het volgende stukje code vb code...
Deze code doet het inprincipe prima echter hij doet het maar 1 keer. Als de code voor een tweede keer wordt uitgevoerd krijg ik de volgende error:
Nu had ik dus gelezen dat je bij ADODB moet oppassen met de parameters van prepared statements als ze langer zijn dan dat je opgeeft of wanneer ze null zijn. Echter zijn beide van deze twee dingen waar ik denk dat het fout kan gaan niet van toepassing hier lijkt mij als ik naar de error kijk.
Iemand een idee?
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| With Cmd .CommandText = "SELECT `t`.*, DATE_FORMAT(`t`.`tra_editdate`, '%Y.%m.%d') AS `tra_editdate` " & _ "FROM `translation` AS `t` " & _ "WHERE `t`.`tra_id` = ? " & _ "LIMIT 1;" .Parameters.Append Cmd.CreateParameter("tra_id", adBigInt, adParamInput, 20) .Parameters("tra_id").Value = iTraId End With Set fetchTraById = Cmd.Execute |
Deze code doet het inprincipe prima echter hij doet het maar 1 keer. Als de code voor een tweede keer wordt uitgevoerd krijg ik de volgende error:
Ik heb vervolgens gedaan wat als oplossing stond op de msdn website. Echter beide oplossingen waren niet voor mij van toepassing.PRB: "Multiple-step OLE DB operation generated errors" when opening ADO connection
Run-time error '-2147217887 (80040e21):'
Multiple-step OLE DB operation generated errors. Check each OLE DB status value, if available. No work was done.
Nu had ik dus gelezen dat je bij ADODB moet oppassen met de parameters van prepared statements als ze langer zijn dan dat je opgeeft of wanneer ze null zijn. Echter zijn beide van deze twee dingen waar ik denk dat het fout kan gaan niet van toepassing hier lijkt mij als ik naar de error kijk.
Iemand een idee?