• freak-ish
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-01 10:07
Vraag: PC6400 Ballistix (Crucial) of PC8500......ander merk

Mijn waterkoeling en nieuwe proc E8400 zijn onderweg. Graag wil ik mijn proc op 4Ghz (stabiel) laten draaien.
Een 2e vereiste is 2 x 2Gig intern geheugen.

Na research (oa. het DDR/DDR2/DDR3 topic hier op GoT) komt steeds Crucial Ballistix als goed en stabiel geheugen naar voren. Deze zijn echter niet te krijgen in 2Gig reepjes :|

Wat nu te doen, PC6400 van Crucial nemen en deze 11% overcloken om de 4Ghz te halen? (divider 1:1). Volgens mijn reseach kan dit geheugen dit aan. Of, neem bijv. OCZ of Corsair PC8500 geheugen?
(nog een mogelijk oplossing, verander de multiplier van 9 naar 10, dat is dan 4Gig zonder overclock op 't geheugen, correct me if I am wrong).

Mijn moederbord ondersteund geen DDR3, ik heb de DDR2 versie http://tweakers.net/nieuw...-aan-de-tand-gevoeld.html

PS. mijn budget is niet ongelimiteerd en 4Ghz stabiel met acceptable temps is meer dan voldoende 8)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe wil je de MP naar 10 veranderen op een E8400? Die kunnen dat helemaal niet namelijk, ze zijn alleen naar beneden unlockt (tot een MP van 6 ofzo).
Verder is het aan te raden de QVL van je mobo eens te bekijken, niet ieder bord kan met alle geheugen goed overweg.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als je de multiplier op 10 wilt hebben moet je een E8600 kopen, de E8400 heeft maar een multiplier van max 9. ;)
En elk PC6400 geheugen haalt bijna wel 445MHz, dus zal niet veel uitmaken wat voor geheugen je neemt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• freak-ish
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-01 10:07
mmm, foutje in mijn beredenering, dus niet unlocked naar boven.

Dus of geheugen mee overclocken of PC8500...
Zal eens de QVL na kijken, EDIT: dus net gedaan

Crucial BL staat keurig in de lijst (BL12864AA804.16FD) alleen ik zie nergens in QVL modules van 2 Gig staan :? , moederbod ondersteund wel 4 x 2 Gig.

Op de site van Crucial, product info: BL2KIT12864AA80A < Zie hierboven, wat betekend 16FD? (achter de punt) dit omdat volgens de QVL: 16FD3 weer niet kan in een 8 Gig setup. Ook al zie ik dit voorlopig toch niet gebeuren, ben gewoon nieuwsgierig.

[ Voor 60% gewijzigd door freak-ish op 06-01-2009 11:26 ]