public beta Battleforge

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
Afbeeldingslocatie: http://i198.photobucket.com/albums/aa141/krakbracket/logo_keyart_wideCustom.jpg
Nog geen topic gevonden over deze aankomende revolutie op RTS gebied, althans als we EA mogen geloven ;)

officiele site:

screens:
Afbeeldingslocatie: http://i198.photobucket.com/albums/aa141/krakbracket/screenshot_fire_landscapeMedium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i198.photobucket.com/albums/aa141/krakbracket/naturelandscapeMedium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i198.photobucket.com/albums/aa141/krakbracket/frostwallMedium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i198.photobucket.com/albums/aa141/krakbracket/colossusMedium.jpg

heb me een tijd geleden aangemeld voor de volgens mij niet zó exclusieve public beta en vond gisteren de key in mijn mail.
tussen het xboxen (assasin's creed) en wow door, en het samen met vrouwlief opvoeden van twee koters wil ik vanavond de client eens gaan installen en de geintereseerden op de hoogte houden van mijn bevindingen.

Qua idee best een originele insteek; combinatie van tradingcard en rts. Je verzameld je kaarten met verschillende eenheden en stelt je leger samen om, wat volgens de makers de bedoeling is, voornamelijk online ten strijde te trekken.
het speelt zich af in een fantasy decor en de eenheden zijn te recruteren uit vier verschillende kaartsoorten;

ice (blauw)
Afbeeldingslocatie: http://i198.photobucket.com/albums/aa141/krakbracket/Avatar_of_Frost.jpg,

fire (rood)
Afbeeldingslocatie: http://i198.photobucket.com/albums/aa141/krakbracket/Firedancer-1.jpg,

nature (groen)
Afbeeldingslocatie: http://i198.photobucket.com/albums/aa141/krakbracket/Grove_Spirit.jpgen

shadow (paars,de undead)
Afbeeldingslocatie: http://i198.photobucket.com/albums/aa141/krakbracket/Fallen_Skyelf.jpg.

je hebt verschillende soorten kaarten van normaal tot zeldzaam, met een gevarieerd aanbod van eenheden. ranged en melee squads, maar ook per kleur één enorm grote speciale eenheid die hoog boven de andere units uittorend.

je hebt bij elke battle ruimte om 20 kaarten te plaatsen in je deck en hebt de keus uit tientallen kaarten. leuke lijkt me dat je niet aan één zijde (power) gebonden bent, maar zelf de keuze kunt maken uit de vier verschillende kaartsoorten om ze een leger naar je eigen smaak in het veld te kunnen brengen.
Bij aanschaf krijg je 200 kaarten en vervolgens kun je je set uitbreiden met boosterpacks, waar telkens één zeldzame kaart in zit naast een aantal gewone. hopelijk wordt dit niet al te verslavend...

ik ben alvast benieuwd en ga vanavond toch zeker eens een kijkje nemen!

[ Voor 8% gewijzigd door een moderator op 12-02-2009 18:55 . Reden: check images gedaan.. ]

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

Klinkt een beetje als Magic: the Gathering - Battlegrounds. Ziet er overigens wel mooi uit :)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:54

Wiebbe

<none />

Ik heb het spel een tijd gespeeld tijdens de closed beta dagen. Het ziet er goed uit, voelt polished en speelt aardig. Het voelt inderdaad heel erg als Magic the gathering. Iedereen kan totaal zijn eigen leger bouwen met de spelt die hij wilt hebben.

De ingame menus, interface en looks werken goed, hier kan MTG:O v3 nog wat van leren..

Ingame vind ik het net wat minder, op zich is het idee wel aardig, maar omdat je je kaarten kan upgraden krijgen speler die vaker spelen al erg snel betere kaarten terwijl het wel dezelfde kaart is. Je moet dus echt spelen tegen mensen van jou level anders ben je gewoon de sjaak alleen al door je kaarten zelf.

En dat is eigelijk ook de reden waarom ik het niet ga spelen na de beta. Ondanks dat skill wel een verschil maakt in dit spel, zijn de kaarten imho een te grote factor. Ik heb veel MTG gespeeld en daar geld ook hetzelfde. Het deck waar je mee speelt bepaald eigelijk meer hoe je wint dan je skill zelf. (tot een zekern niveau ;) )

ik heb me wel erg goed vermaakt met de singleplayer missies en de Tome functie (Draft in MTG) waar je met een nieuw deck begint en alleen die kaarten kan gebruiken.

[edit]

Owja, en natuurlijk het feit dat je straks je boosters moet aanschaffen vind ik jammer. Bij MTG:O kon je ze nog inruilen voor echte kaarten als je een hele serie compleet had, hier heb je eigelijk niks ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Wiebbe op 06-01-2009 16:22 ]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, leuk EA doet er heel orgineel mee

Maar het feit is dat een indy dev dit al heeft gemaakt :)

http://www.playsaga.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Tot nog toe geen nieuws te melden buiten het feit dat het me nog niet gelukt is om op de betaserver te komen. connection timed out.
probeer het van het weekend nog en anders wordt het weer lvl'n met mijn palladin ;)

edit: de servers zijn nog steeds down.

[ Voor 8% gewijzigd door krakbracket op 10-01-2009 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
verdorie, kan er nog steeds niet in. blijf maar hangen op het loginscherm. natuurlijk het is een beta, maar erg vlot met reageren zijn ze niet. afwachten maar of de volgende patch uitkomst gaat bieden. ik ben in ieder geval wel blij dat ik het preorder pakket niet heb besteld. (of is dat met een cashback?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnout2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Gaaf spel, ook zeer geschikt voor de casual gamer.

Ik heb nog een beta-key over, dus de eerste die er om vraagt is de gelukkige. :)

[ Voor 1% gewijzigd door arnout2 op 22-01-2009 19:12 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
gisteren gewoon een key bij ea games gekregen zonder er iets te voor te betalen of de game te preorderen.
dus ga eerst naar de homepage en dan klik op preorder select nederland en dan kom je bij ea games nederland waar je de beta kan aan kliken voor 0.00 euro
en spelen maar.
Gisteren gespeeld en vind de game play erg goed en orgineel met de kaarten.
alleen grafisch vind ik het minder zeker om dat je zulke mooie beesten/wezens hebt met vuur en ijs.
maarja wendt wel. :)

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
pixon schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:09:
gisteren gewoon een key bij ea games gekregen zonder er iets te voor te betalen of de game te preorderen.
dus ga eerst naar de homepage en dan klik op preorder select nederland en dan kom je bij ea games nederland waar je de beta kan aan kliken voor 0.00 euro
en spelen maar.
Gisteren gespeeld en vind de game play erg goed en orgineel met de kaarten.
alleen grafisch vind ik het minder zeker om dat je zulke mooie beesten/wezens hebt met vuur en ijs.
maarja wendt wel. :)
Ik heb een key alleen krijg ik met geen mogelijkheid die downloader zover dat ie ook daadwerkelijk de game gaat downloaden :/ Zie ik iets over het hoofd ?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
welke browser gebruik je? bij mij deed ie moeilijk met chrome, ie7 ging het wat makkelijker mee.
ik heb wel het idee dat het niet altijd even vlot gaat met de servers van ea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
redfoxert schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 21:52:
[...]

Ik heb een key alleen krijg ik met geen mogelijkheid die downloader zover dat ie ook daadwerkelijk de game gaat downloaden :/ Zie ik iets over het hoofd ?
als het goed is heb je een email gekregen waar in staat Download de client HIER.
hier onder een deel van mijn email

Aanvullende productinformatie:

Battleforge Beta -

De goden hebben jou gekozen om je leiderschap te bewijzen in de wereld van BattleForge.
Als teken van hun vertrouwen, geven ze je een uniekje bètacode waarmee je toegang krijgt tot de openbare bètaversie van BattleForge.
Je vindt deze bètacode onder het gedeelte met digitale rechten boven aan dit e-mailbericht.
Download de client HIER.
Dubbelklik op het bestand BattleForgeInstall.exe nadat de download is voltooid en volg de instructies op het scherm.
Vergeet niet dat dit een bètaversie is: op de forums kun je feedback of fouten rapporten.
BattleForge-forum

:)

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
redfoxert schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 21:52:
[...]

Ik snapte er ook niets van waarom mijn code niet werd geaccepteerd.
De oplossing is de EA Download Manager helemaal niet te gebruiken, maar de andere link in de e-mail.
http://na.llnet.battlefor...er/BattleForgeInstall.exe
De EADM heb je helemaal niet nodig.

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Is het serienummer dat in die mail staat eigenlijk je key?

Ik heb hem net ook "aangekocht" uit de EA store (voor 0 euro kan je het moeilijk echt kopen noemen). Nu ben ik de volledige client aan het downloaden (die gaat gelukkig wel vlotjes).

Ben benieuwd naar het spel: dit soort spellen interesseren me (jammer dat ze ook veel geld kunnen kosten :p )

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zojuist ook mijn beta invite gekregen, begreep dat dit in de style van Magic The gathering is, waar ik al de ballen verstand van had, dus dit gaat nog leuk worden :+

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empror1
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05-2020
Ik heb ook me beta key ontvangen en het spel een tijdje gespeeld, mijn ideen had ik al in het engels geplaats op een engelstalig forum.

Hier de link naar mijn topic op dat forum: http://forums.gametrailers.com/thread/725073.

Hier de quote van mijn topic daar.
After seeing a video on gametrailers the game looked pretty interesting but I was unsure about the marketplace and buying cards with EA thing they mentioned.

My first impression was here goes money hungry EA again but it seems as the game can be played without buying these cards online as well, since you can get cards for winning matches then sell and buy cards on a marketplace ingame. Digital points and gold or used on the marketplace.

Both can be aquired in game, although my concern is that the marketplace won't really work because their will be a ton of the same cards offered but no one buying them.

About getting the BETA:
After asking for a BETA key on the site I got one a few days later. After that you get a email with instructions, you have to download about 8gb of content (this went max speed which is 1,5mb p/s for me). Then you have to install it and it becomes 10gb. Insanely huge for a BETA but it looks like almost the full game to me. You have to make an EA user account or use one you made earlier. The entire game is online and you login to their server. So I think it's going to be impossible to pirate.

-The game itself-

Power wells and card use:
You start with power wells, these have a set amount of power and start draining. You use these power points to use cards. A card starts with a set amount of uses and when you use your last card it auto regenerates (so cards don't completely run out), however they never go above one charge again.

Orbs:
In the game their are monuments you have to capture, similar to power wells, but these monuments are more rare. You always start with a monument and you can choose what type of monument by the card type you use first. So when you use a frost card as your very first card your monument will become a frost monument.

Future monuments can be simply decided in a many and can be made all types. The higher and rarer cards require higher orbs. Some cards require for example 3 frost orbs while others require 2 frost orbs and 1 orbs of any kind. Choosing what orb type to make your monument is very important and your deck setup should be build to a certain monument setup. The tactics in this game are really endless.

Gametypes:
The entire game can be seen as multiplayer since the scenario's can be played with other people online (also alone). Besides that their is 2 pvp options. Sparring and duelling both in 1v1 and 2v2, these are played on a selected map. Sparring is just for fun and duelling is ranked. You can select to use tome's (one type of card, made by using 6 booster packs) or the collections (2 types of cards, entirely made by you using all cards you have).

Making Decks:
Your deck consists of 20 cards, you can choose two types of cards per deck and in the beginning you can make 6 decks, their is 2 types of decks. Tome and Collection decks. Tome decks are one card type only and can be made by using 6 booster packs (the ones bought on the market place), I am not sure how this works since I had already opened all my booster packs before finding this out.

The marketplace:
For now it seems that getting rare cards can as well be done by selling cards you have or get from playing the game on the marketplace. This kinda puts the very expensive booster packs you can buy (2000 points for 20 dollars) out of business, even if people buy those you can still get those cards without ever buying a booster pack. The retail version of the game will be 50 dollars and you get 3000 starting points. Pre order gives extra points. Beta also gives you 3000 points so you can buy 12 booster packs right away.

I myself for sure won't buy any of those points but I might get the game cause it seems fun and big with endless tactical opportunities, theirs tons of cards and possible decks to be made.

Ask any questions or additions you have please post them here and I'll try to answer them or add your input to the preview.
Misschien dat ik het later nog vertaal, maar na het schrijven van al die tekst heb ik daat nu even geen behoefte aan :p

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kreeg vandaag email dat ik 3 friend-key's mag uitdelen, iemand interesse? :)
We hope you're enjoying the BattleForge beta. Do you want to share this
experience with your friends? Why don't you gift your friends a BattleForge
beta key?

[ Voor 53% gewijzigd door SinergyX op 12-02-2009 18:55 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Empror1
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05-2020
Ik had met twee emails aangemeld dus ik heb nog 6 ongebruikte keys. PM maar als je er 1 wil.

[ Voor 15% gewijzigd door Empror1 op 12-02-2009 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het echte spel is inmiddels uit. Zijn er hier meer mensen die het gekocht hebben? Tot nog toe vindt ik het een fantastisch spel! De potjes zijn snel (30min). En er zit tenminste wat variatie in de units die je in het veld ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De verveling trapt ook enorm snel in. Je focust in principe maar op 1 ding, die grote beesten maken.

Units an sich is qua aanbod enorm, qua gebruik eigelijk vrij sumier. Ik zal het ook niet gaan kopen, het was niet interessant genoeg om er mee door te gaan, buiten dat er in de beta een overvloed aan 'cheaters' kwamen, die bv bij start al direct die hoogste mobs kon spawnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 11:07:
De verveling trapt ook enorm snel in. Je focust in principe maar op 1 ding, die grote beesten maken.

Units an sich is qua aanbod enorm, qua gebruik eigelijk vrij sumier. Ik zal het ook niet gaan kopen, het was niet interessant genoeg om er mee door te gaan, buiten dat er in de beta een overvloed aan 'cheaters' kwamen, die bv bij start al direct die hoogste mobs kon spawnen.
Ik focus niet op maar één ding. Ik speel in op de units die de vijand op me af stuurd. Als je alleen maar op de giganten focussed is het gebruik van de enorme aanbod aan verschillende units inderdaad heel beperkt.

Van cheaters heb ik nog niks gemerkt. Ik vindt het een ideaal spel om tussendoor even een potje te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Het spel op zich is fantastisch maar het wordt nu geplaagd door een aantal bugs die het onmogelijk maken het spel te spelen.. Gezien het een online game is zou je verwachten dat daar meteen op in gesprongen wordt maar helaas. Zoals gewoonlijk laat EA het afweten. Nog geen erkening dat het probleem uberhaupt bestaat. De hele community klaagt steen en been op hun forum. Sowieso geen enkele reactie van admins op hun forum. Helaas EA heeft schijnbaar nog niks geleerd. Terug naar m'n WoW verslaving. Misschien moeten ze eens flink slecht in het nieuws gezet worden zodat ze gedwongen worden wat aan hun beleid te wijzigen. Als ik zo met mijn kanten om ga wordt ik per direct ontslagen.

[ Voor 21% gewijzigd door Seth_Chaos op 02-05-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Om wat voor een bugs gaat het? Connectie? Het spel gaat volledig langs mee heen, ben veel bezig met Demigod. Deze had de eerste dagen ook veel problemen om alles online in goede banen te leiden, maar daar zijn ze flink ingesprongen en het loopt nu een stuk vlotter.
Er vermakelijk spel! Ga binnenkort toch ook maar weer eens een kijkje nemen bij Battleforge, maar dit is idd geen goede reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
krakbracket schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:11:
Om wat voor een bugs gaat het? Connectie? Het spel gaat volledig langs mee heen, ben veel bezig met Demigod. Deze had de eerste dagen ook veel problemen om alles online in goede banen te leiden, maar daar zijn ze flink ingesprongen en het loopt nu een stuk vlotter.
Er vermakelijk spel! Ga binnenkort toch ook maar weer eens een kijkje nemen bij Battleforge, maar dit is idd geen goede reclame.
Bij het gebruiken van BG points hangt het hele spel. Je kunt er punten en kaarten mee kwijt raken. En gezien het al 4 dagen duurt voodat men uberhaupt reageerd op 10.000 klachten van spelers verwacht ik niet dat dit spel een lange levensduur zal kennen voordat de stekkers uit de servers getrokken worden.
Pagina: 1