Nog geen topic gevonden over deze aankomende revolutie op RTS gebied, althans als we EA mogen geloven
officiele site:
screens:

heb me een tijd geleden aangemeld voor de volgens mij niet zó exclusieve public beta en vond gisteren de key in mijn mail.
tussen het xboxen (assasin's creed) en wow door, en het samen met vrouwlief opvoeden van twee koters wil ik vanavond de client eens gaan installen en de geintereseerden op de hoogte houden van mijn bevindingen.
Qua idee best een originele insteek; combinatie van tradingcard en rts. Je verzameld je kaarten met verschillende eenheden en stelt je leger samen om, wat volgens de makers de bedoeling is, voornamelijk online ten strijde te trekken.
het speelt zich af in een fantasy decor en de eenheden zijn te recruteren uit vier verschillende kaartsoorten;
ice (blauw)

fire (rood)

nature (groen)

shadow (paars,de undead)

je hebt verschillende soorten kaarten van normaal tot zeldzaam, met een gevarieerd aanbod van eenheden. ranged en melee squads, maar ook per kleur één enorm grote speciale eenheid die hoog boven de andere units uittorend.
je hebt bij elke battle ruimte om 20 kaarten te plaatsen in je deck en hebt de keus uit tientallen kaarten. leuke lijkt me dat je niet aan één zijde (power) gebonden bent, maar zelf de keuze kunt maken uit de vier verschillende kaartsoorten om ze een leger naar je eigen smaak in het veld te kunnen brengen.
Bij aanschaf krijg je 200 kaarten en vervolgens kun je je set uitbreiden met boosterpacks, waar telkens één zeldzame kaart in zit naast een aantal gewone. hopelijk wordt dit niet al te verslavend...
ik ben alvast benieuwd en ga vanavond toch zeker eens een kijkje nemen!
[ Voor 8% gewijzigd door een moderator op 12-02-2009 18:55 . Reden: check images gedaan.. ]