Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 21:47

TrasherXL

Bicky burger for life

Topicstarter
Hoi. Ik ben een beetje een elektro noob. Ik had eerst een 3w 5v RGB led die ik via PWM aanstuurde (PIC controllertje). Dit deed ik door met het pwm signaal een transitor te laten schakelen (deze transitor had werd 'gevoed' door een 1A 5v voeding.

Nu wil ik omschakelen naar 12v ledstrips (RGB) en hetzelfde maken. Welke transitors kan ik hiervoor gebruiken? En welke weerstand moet ik dan voor de transistor pin zetten waar ik de pwm aan hang? Hoe kan ik dit zelf uitrekenen?

Zo mogelijk transitor uit deze lijst:
http://www.samenkopen.net/action_products/370745/473901

Alvast bedankt!

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:42

Dogooder

dus...

Ik zou gewoon een FET nemen. Zoals deze, dan zit je tot 48A wel veilig.

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:33

virus.elektro

profesionele monitor sloper

zolang je het opbouwt op een test bord en niet te veel strips gebruikt, kan je gaan voor een uln2803, die prikken lekker makkelijk.

fet's kan ook ik zou gaan voor n-channels. waarop moet ik dan letten bij een fet?
1 lage RDS ON bij jouw schakelspanning (VGS = 5 volt)
2 VDDS moet minimaal de voedingsspanning zijn (12 v in jouw geval)
3 behuizing (warmte afvoer)
tuurlijk zijn er nog meer dingen, maar die zijn nu niet zo belangrijk.

voor de weerstand zou ik 1k pakken

om uit te proberen als je ze hebt: gate los hangen en verder goed aansluiten. vervolgens gate aanraken en voila uw leds gaan aan en blijven branden totdat je de gate met de ground verbindt

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• mversluis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:05
Wij hebben erg mooie ledstrips laten ontwikken.

Deze strips zijn in tegenstelling tot de normale strips niet uitgevoerd in bruine pcb , maar in heel erg nette witte pcb. Het grote voordeel is dat deze strips het licht weerkaatsen op de witte pcb waardoor de kleuren veel intenser / mooier en feller zijn.

Gr Marco

An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture