Toon posts:

Problemen met opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen.

Heb sinds kort een nieuw systeem.
e8500
ep45 dsr3
8gb geheugen
4870x2
2x samsung spinpoint 640gb (Raid opstelling)
coolermaster voeding 1000watt

Nu loop ik tegen het probleem aan dat het systeem alleen wil opstarten nadat ik de stroom compleet van het systeem heb gehaald. (Dus stekker eruit, startknop indrukken, wachten tot lampje op voeding uitgaat, stekker terug erin, opstarten). Doe ik dit niet dan blijft het systeem zich elke 20 seconden opnieuw opstarten.

Kent iemand dit probleem en weet iemand hoe dit probleem op te lossen is?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
wat heb je zelf al geprobeerd? andere voeding bv, met zo min mogelijk starten.........

Verwijderd

Verder geen problemen met het uitvallen van het systeem?
Voeding lijkt mij ook een optie.

(Met een nieuw systeem terug gaan en vertellen wat er gaande is)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:48

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er ook bij pakken. Waarschijnlijk ligt het em in dit geval aan je moederbord, je zou een Bios-update kunnen proberen en kijken of daarmee het probleem verholpen is, eventueel een andere voeding proberen kan ook.

Hoe zit het trouwens als je in Windows zegt: opnieuw opstarten, gebeurt dat wel of blijft hij hangen bij het POST'en?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Systeem is verder wel constant. Geen uitvalverschijnselen of andere rare dingen. Een andere voeding erbij pakken om te testen is wel erg moeilijk. Vroeger kon je nog wel een voeding hier of daar vandaan trekken maar tegenwoordig is dat toch wel lastiger. Zeker met de stroom en aansluitingen die ik nodig heb voor mijn videokaart.

Waar de pc vastslaat is moeilijk te zeggen.

Ik start hem op, fans beginnen te zoemen, krijg het postscherm van mn moederbord, systeem wordt stil, fans beginnen weer te zoemen, krijgt weer postscherm, systeem wordt stil, etc etc. Kom dus niet zover dat ik het laadscherm van windows zie.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:48

Wiethoofd

Broadcast TOM

Draai je met overclocks? Doe eens een CMOS reset en kijk hoe ver hij dan komt met de 'warme start' (zo heet het als er nog stroom op de voeding staat als de computer uit is gezet). Die van jou wil alleen 'koud' opstarten kan ik uit je verhaal opmaken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Het klinkt wellicht stom maar je zou echt met een BIOS-Update moeten beginnen. Daarmee heb ik de gekste problemen opgelost. Nooit geschoten is altijd mis :).

Voor jouw moederbord:
http://www.gigabyte.com.t...Model.aspx?ProductID=2843

Alleen uitvoeren als je weet wat je doet en uiteraard op eigen risico.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 10:27 . Reden: Link erbij gedaan. ]

Verwijderd

Topicstarter
Geeft een biosupdate geen problemen voor een RAID configuratie? Dus niet dat ik dadelijk na updaten meteen alles weer opnieuw moet gaan installeren...

Verwijderd

Neen, althans, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Je RAID staat los van je BIOS. Je kan je raid dan ook gewoon opnieuw aanmaken, belangrijk is dat je dat zonder de optie "Destroy Data" doet. Maar dat hangt af van hoe je BIOS. Sommigen hebben die optie namelijk niet eens en zitten nooit aan de data.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:31
Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ. Tevens horen deze niet thuis in de CSL, maar in de andere subfora zoals Processors, Moederborden en Geheugen

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 06-01-2009 13:26 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.