Toon posts:

Duur van bezoek *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik vraag me af of het via web access logs van bijv. Apache mogelijk is de tijd te bepalen dat een gebruiker zich op een website begeeft?

Veel web analytics software kunnen dit namelijk en ik vraag me af hoe!

Alvast bedankt voor de reacties!

Gegroet,
Ali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Simpel: alle requests van één IP - c.q. met één session ID - die niet langer dan x minuten sinds het laatste request van datzelfde IP zijn, behoren tot één "visit". Vervolgens pak je de laatste en de eerste timestamp van die range en die trek je van elkaar af.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 09:41:
Simpel: alle requests van één IP - c.q. met één session ID - die niet langer dan x minuten sinds het laatste request van datzelfde IP zijn, behoren tot één "visit". Vervolgens pak je de laatste en de eerste timestamp van die range en die trek je van elkaar af.
Wat als de ip adres veranderd? Misschien met een cookie op te lossen? Maar ... als gebruiker geen cookie accepteert?

Thanks voor de reactie!

Irfaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 09:48:
[...]

Wat als de ip adres veranderd? Misschien met een cookie op te lossen? Maar ... als gebruiker geen cookie accepteert?

Thanks voor de reactie!

Irfaan
Als het goed is veranderd het IP niet tijdens een bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okey!

Hoe zit het met grote bedrijven (veel mede werkers) die via een proxy server op het net gaan?

Daar heb je dus een kans dat hetzelfde IP adres keer op keer een aanvraag doet (bijv. nu.nl), maar die zijn natuurlijk (hoogstwaarschijnlijk) van verschillende mensen!

Thanks,
Ali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
In dat soort gevallen kun je misschien kijken naar het forward ip adres. En anders met een cookie.

Google Analytics werkt ook niet als je geen JavaScript hebt aan staan. Ik weiger JavaScript van Google Analytics dus zullen ze mij niet kunnen tracken. Op een gegeven moment moet je de knoop doorhakken en besluiten wat je gaat doen, want met web development zijn er altijd uitzonderingen waarbij het niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 21:15

Prx

Door ze een uniek id mee te geven de eerste keer dat ze op de site komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Let wel: al die informatie komt NIET in de Apache logs (zeker niet met de default "Combined" log instellingen). 'Extra' info zoals session IDs en cookies "achteraf" uit de logs vissen is dus niet mogelijk.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mafkees schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:00:
In dat soort gevallen kun je misschien kijken naar het forward ip adres. En anders met een cookie.
Stel dat Javascript enabled is bij de gebruiker (en proxy server staat het toe). Zou je dan toch nog wel het juiste ip adres kunnen achterhalen dmv. een scripje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09 21:19
Onunload + AJAX lijkt me een goede manier om erachter te komen hoe lang iemand een pagina van jou heeft openstaan. En met onblur kun je checken of iemand niet alleen je pagina alleen maar ergens in een tabje open heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Of met flash zou je een 'klokje' kunnen maken van 1 bij 1 pixel die zijn resultaten post in een bepaalde database. Overigens houdt Google Analytics de 'time on page' metric gewoon bij. Hoewel minder nauwkeurig natuurlijk

Stoer; Marduq

Pagina: 1