Installatie Upgrade Arcserve R12 SP1

Pagina: 1
Acties:

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Hoi hoi,

Ik draai nu Arcserve Versie 11 met een Arcserve database.
Omdat de backup niet goed draaid wil ik versie 12 gaan installeren.
Tijdens de installatie geeft hij aan Ms Sql Server Express en een instance gaat installeren.
Echter heb ik al MS SQL Server Express draaien met daaronder een belangrijke database.
Nu is de vraag gaat hij SQL opnieuw installeren of ziet hij zelf al de bestaande versie en maakt hij alleen een nieuwe instance aan?

Ik heb de installatie maar afgebroken omdat ik bang ben dat mijn andere applicatie ermee stopt!

Hopelijk kunnen jullie mij hier een antwoord opgeven.

Alvast bedankt!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
ik ken arcserve niet echt maar hij zal niet je bestaande instance killen. hij zal een nieuwe instance er op knallen. als je echt bang bent maak je eerst een backup van je instance en dan upgrade je. gaat er iets fout dan zet je hem handmatig terug al betwijfel ik of dat ook echt zal gebeuren.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je kunt meerder SQL Express instances op 1 machine draaien.
Zo heb ik vaak een instance van WSUS en backup exec (en soms nog EPO) op 1 server draaien.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Davy1982
Alvast bedankt voor jullie reactie. Dat je meerdere instance kunt draaien dat weet ik. Alleen de setup van Arcserve zegt dat hij sql express 2005 gaat installeren. En heb daarom nog maar niet op next geklikt omdat ik bang ben dat hij de bestaande sql om zeep helpt.

Heb inmiddels ook de vraag bij Arcserve neer gelegd echter nog geen reactie terug gehad.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Wat gaat er precies niet goed in je huidige backup, upgraden zonder eerste je huidige problemen op te lossen heeft denk ik weinig zin.

• Davy1982
Hij geeft spontaan hardware errors en het ligt niet aan de hardware. De tapestreamer is zelfd door hp al 3x in 1 maand vervangen. Van Arcserve moeten we eerst upgraden naar versie 12.

• Laagje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-08-2022
leuk dat je tapestreamer al 3x vervangen is...
maar dat is natuurlijk niet het enige:
- hoe zit het met je controller? Is dit nog tof? Zijn er issues met de firmware die er op zit? Laatste versie van de firmware eens flashen?
- Bekabeling nog OK?
- Firmware van de tape drives zelf wel OK?

Hardware fouten bij backups kunnen op meerdere plekken zitten en niet alleen op de tape unit.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
d-illusion schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:16:
Alvast bedankt voor jullie reactie. Dat je meerdere instance kunt draaien dat weet ik. Alleen de setup van Arcserve zegt dat hij sql express 2005 gaat installeren. En heb daarom nog maar niet op next geklikt omdat ik bang ben dat hij de bestaande sql om zeep helpt.

Heb inmiddels ook de vraag bij Arcserve neer gelegd echter nog geen reactie terug gehad.
die installer vind vanzelf al een versie van sql express op je bak en via de installer zal hij gewoon de instance toevoegen.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Pagina: 1