Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Removable Drive --> Local Disk

Pagina: 1
Acties:

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Mijn laptop heeft aan de voorkant een SD-Kaartlezer ingebouwd. Hier zit standaard een SD-kaartje in voor een backup en wat bestanden welke ik ook wel eens elders wil gebruiken (als de laptop uitstaat kan ik dan de SD-kaart eruit halen en zo toch bij deze bestanden komen).

Nu gebruik ik voor backup Backup4All welke ondersteuning bied voor backups op 'Removable Media' of op een 'Local Disk', zover prima. Helaas hebben ze bij Backup4All bedacht dat het opschonen van backups op een 'Removable Media' niet mogelijk is. Het bewaren van bijvoorbeeld 3 incrementele backups werkt dus niet, eerdere backups worden niet opgeschoond. Gevolg: Binnen een week is de SD-kaart vol :(

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/l1azcs1d7h1qME6KakrIUkGl/thumb.jpg

Omdat de SD-kaart vast in de laptop zit wil ik deze eigenlijk als 'Local Disk' aanmerken (er zijn meer programma's die moeilijk doen over Removable Media), ofwel, van het onderste lijstje naar het bovenste lijstje verplaatsen. Vooralsnog is me dat niet gelukt, Vista blijft de kaart als 'Removable Media' zien helaas.

Workaround: Networkmapping aangemaakt naar SD-kaart, dat werkt half. Deze wordt wel automatisch opnieuw aangemaakt bij het opstarten maar omdat het een lokale mapping betreft moet ik hier bij het opstarten eerst op klikken voordat de mapping echt werkt.

2e Workaround: Grotere SD-kaart... Ook niet echt langdurig.

Vraag is dus: Hoe krijg ik Vista (Business) zover dat de SD-Kaart als normale schijf wordt gezien in plaats van als Removable Storage.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik zou andere software gebruiken; de oplossingen die je noemt blijven truken en workarounds lijkt me.

Voor backups gebruik ik freeware synchronisatie software.
Deze maakt een doel-map exact gelijk aan een bronmap. De huidige tool die ik gebruik is een java-script, dus java runtime is noodzakelijk, maar het werkt uitstekend!
Misschien heb je daar oren naar. Wil je meer weten, stuur me dan een DM, dan post ik hier de info.

Maar als je een mooie GUI wilt, zul je (betaalde) backupsoftware moeten gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door ByteDelight op 06-01-2009 09:04 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 15:50
Kun je niet met een symbolic link werken om dat backup prog te foppen? Dus een directory op je local HD laten linken naar een directory op je SD, en dan het backup-prog naar de directory op je local HD verwijzen?

In command prompt (aangenomen dat je local disk C: is, en je SD D:):

note: syntax kan iets anders zijn, ff uit het hoofd
code:
1
2
3
4
5
D:
MKDIR backups
C:
CD \