Voor bepaalde applicaties andere netwerkverbinding gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:02
Ik zit met een vraagje, waarik eigenlijk niet weet of het uberhaupt mogelijk is..

Het zit zo:

Ik werk zelf op een laptop die draadloos verbonden is met de router om te kunnen internetten. Daarnaast heb ik een "Download/opslag server", welke met een kabeltje verbonden is met de router.

Daarnaast heb ik tussen de laptop en de server ook een utp kabeltje om lekker snel via een 1GB lijntje dingen te kunnen bekijken en installeren e.d. Hier heeft zowel de laptop als de server een vast ip adres.

Het probleem is het volgende: Zodra ik de laptop opstart en blader via de verkenner naar het gedeelde mapje op de server dan gebruikt hij mijn draadloze verbinding, gezien de snelheid waarmee ik grote films afspeel.

Zodra ik de draadloze verbinding uitschakel gebruikt de laptop de bekabelde verbinding, dit grote verschil valt erg goed te merken tijdens het afspelen van grote film bestanden & het installeren van bijv. spellen.

Is het mogelijk om tijdens het bladeren/openen van bestanden via de server de standaard bekabelde verbinding te gebruiken?

Gaat hier trouwens beide om Win XP Pro 32bits.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Post je ip-adressen (en het adres van de server eens).

Hoe benader je overigens de server? Op basis van naam of ip-adres?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• rscheper
Ik benader hem op Naam..

De bekabelde verbinding tussen de server & laptop zijn: 192.168.0.102 & 192.168.0.103

Laptop is 192.168.1.101 - 105 (Gezien het geen vast ip adres is verschilt dit uiteraard), de server verbinding die naar de router gaat zit dus ook in deze range.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik snap bovenstaande niet helemaal...

bekabelde verbinding is netwerk 192.168.0.x/24 en de draadloze 192.168.1.x/24?
Je server heeft een ip-adres in beide netwerken?

Als je de server op naam pingt, welk ip-adres komt dan terug?

Geef ook eens de output van een route print. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:53

pistole

Frutter

rscheper schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 08:21:
De bekabelde verbinding tussen de server & laptop zijn: 192.168.0.102 & 192.168.0.103
Als je je server op ip-adres benadert dan ben je klaar.

Ik frut, dus ik epibreer

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:23
Je kunt gewoon de volgorde instellen van netwerkverbinding:
" you go to the Control Panel and open the Network Connections you can adjust it here. In the file
menu you will see the word Advanced., click that and select Advanced Settings from the menu. On the
Adapter and Bindings tab make sure that the Nic that is shown on top is the one you want to take
priority. If its not just highlight it and use the up arrow to move it to the top."

Verwijderd

Ik weet natuurlijk niet wat je netmask is, maar als deze 255.255.255.0 is, dan heb je dus 2 verschillende ip ranges voor je wireless en je wired netwerk.

Als je ze nou gewoon in dezelfde range stopt dan is waarschijnlijk je probleem al opelost. Als het goed is, dan is aan je wired nic een hoger prio toegekend... Betekend dus als je een kabel in je nic stopt, dan gebruikt je pc de wired verbinding, haal je 'm eruit dan gebruikt ie de wireless verbinding.

• rscheper
De netmask is inderdaad 255.255.255.0.

Ik ga er vanavond even mee bezig, gisteren geen tijd gehad.. Tot zover bedankt voor de tips, ik ga ze vanavond dus allemaal even proberen & post het resultaat uiteraard even :)
Pagina: 1