[iTunes] DivX converteren voor iTunes

Pagina: 1
Acties:

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:57
Ik heb flink wat DivX bestanden en ik zou graag alles in mijn iTunes library willen hebben. Nu heb ik al Flip4Mac en Perian gedownload en ik kan ze nu via QuickTime bekijken. Nu lees ik overal dat ik een soort van wrapper moet maken om ze in iTunes te kunnen laden.

Mijn MBP is uitgeleverd met QuickTime (geen pro) en volgens mij kan dat dan niet. Zijn er andere oplossingen voor of moet ik QT Pro aanschaffen?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• BugBoy
Die had ik gezien, maar als ik het goed begrijp moet ik dan transcoden en dat vind ik jammer. Het kost veel tijd en is ook minder handig als ik de video's op een Windows based PC wil bekijken. Wellicht heb ik de vraag niet goed geformuleerd...

Ik zoek een programma om een QT wrapper te maken met een verwijzing naar een AVI bestand. Graag een freeware pakket, want anders schaf ik QT Pro wel aan.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11-2025
Is dat niet gewoon "Bewaar als" en dan "Film met verwijzingen"? Ik weet wel niet of dat beschikbaar is bij de gewone QT.
Persoonlijk vind ik het de moeite niet waard en gebruik ik Front Row/Plex/Finder.

• BugBoy
Yup, die optie is uitgegrijsd in de gewone QT versie. Apple adverteert dan wel dat ze geen trialsoftware meeleveren (in dei Mac versus PC reclame), maar ze doen exact hetzelfde. Overal MobileMe links en QT is ook een halfbakken ding. Beetje jammer.

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-02 09:14
De standaard QuickTime (Player) is volledige functionerende software, maar zoals de naam al aangeeft is het 'slechts' afspeelsoftware.

Wil je QuickTime gebruiken voor het wijzigen of opslaan van video, dan moet je upgraden naar QuickTime Pro(kost volgens mij € 29,95).

• BugBoy
vtpeters schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 13:22:
De standaard QuickTime (Player) is volledige functionerende software, maar zoals de naam al aangeeft is het 'slechts' afspeelsoftware. Wil je QuickTime gebruiken voor het wijzigen of opslaan van video, dan moet je upgraden naar QuickTime Pro(kost volgens mij € 29,95).
Volledig functionerende software is het niet, want het merendeel van de opties is grijs. Upgraden naar QT Pro is een optie. Het maken van een MOV verwijzing naar een AVI lijkt me niet zo dramatisch moeilijk, dus ik had gehoopt op een freeware alternatief. Blijkbaar is dat er niet, dus er mag hier een slotje op.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Quicktime Pro is wel de makkelijkste optie, maar het kan ook met open-source programma's als mencoder, ffmpeg of VLC.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-02 08:00
Je kan ook videodrive proberen:

Afbeeldingslocatie: http://www.aroona.net/Downloads/VideoDriveiTunesOverview.jpg

http://www.aroona.net/VideoDrive/Home.html

Niet gratis maar met 15 euro goedkoper dan QT pro ;)

[ Voor 15% gewijzigd door lowfi op 06-01-2009 13:51 ]

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wellicht niet helemaal waar je om vroeg, maar zelf gebruik ik vaak Front Row om mijn muziek en films mee af te spelen. Als je Perian en/of Flip4Mac hebt geinstalleerd kun je je DivX en andere films gewoon in de Films map (Zal wel Movies heten als je een Engelse OS X hebt) zetten die staat in de map genoemd naar je gebruikersnaam onder Locaties (Places vermoed ik in 't Engels) in je Finder venster. Bij mij verschijnen ze dan gewoon in Front Row onder films.

Ben zelf een tijd bezig geweest om ze in iTunes te krijgen maar krijg 't net niet lekker voor elkaar, converteren lost je probleem natuurlijk op maar kost absurd veel tijd. In containerbestanden verpakken kwam ik (zonder QT Pro) niet uit, uiteindelijk voor deze oplossing gegaan, nu kan ik ze gewoon met de remote bekijken/pauzeren etc.

Nogmaals: wellicht niet helemaal een antwoord op je vraag maar afhankelijk van je doel wel een oplossing misschien.

edit: lees net in een ander topic dat VideoDrive het probleem op schijnt te lossen. Zelf nog niet geprobeerd maar wellicht dat 't wat is.

[ Voor 10% gewijzigd door Oviparous op 08-01-2009 02:49 ]

Pagina: 1