Alleen maar problemen met Linksys WRT54G.

Pagina: 1
Acties:

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 20:44
Nadat het hele weekend zo'n beetje internet eruit gelegen heeft, heb ik maar de stroom van de router gehaald en vandaag toen internet weer terug was, de router weer aangesloten. Normaal moet dit geen probleem zijn, maar de laatste tijd is het zo dat wanneer ik de stroom van de router haal (het was vooral vorige week toen ik bezig was met het openen van poorten, en toen moest op een gegeven moment de stekker van de router eruit, en toen kwam ik er dus achter) en het dan weer aansluit...dat ik gewoon geen verbinding met internet meer krijg.

Hij blijft dan op "Alleen Lokaal" staan. Heb vorige week toen ik voor het eerst tegen dit probleem aanliep allerlei dingen geprobeerd maar na een tijdje zag ik geen andere manier meer, dus gekozen voor 'reset to factory defaults' in de router zelf. Dan was alles weer goed. Maar hoe je het ook ziet...dit is natuurlijk belachelijk.
Normaal moet het gewoon gelijk weer werken, of je de router nou uit zet of niet. Maar hier stoppen de problemen niet, bij lange na niet.

Net sloot ik de router aan via de blauwe kabel (router naar laptop in mijn geval) toen http://192.168.1.1 ingevoerd.
Uiteraard na een reset is alles admin admin, in de router zet ik dan dit aan

Wireless>Basic wireless settings > Wireless network mode = mixed.
SSID = (ik maak er vaak een andere naam van, anders kom ik in de war met anderen in de buurt hier)

Wireless>Wireless security > Security mode = WPA personal - WPA Algorithms = TKIP
WPA shared key = (die ik altijd gebruik)

Als ik dan save settings doe, dan gaat dat goed...ik krijg Settings are succesful...wil ik dan echter verbinding maken met die connectie dan zie ik dit staan

De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk

Als ik dan op het knopje druk om het te refreshen, gaat die error weg,maar is het signaal idioot belabberd slecht. Dit is normaal uitstekend, allerhoogst. Als ik dan weer refresh kan die error ineens weer terugkomen. Ik snap het niet meer..wat doe ik fout?

specs

Windows vista
ISP= Alice easy (ADSL)
alle IP settings op automatisch

Ik zal wellicht iets verkeerd doen, misschien omdat ik er nu echt te lang mee bezig ben, begin er wel meer dan zat van te worden. Wat is hier aan de hand?

Oh ja, dit mag ik ook niet vergeten...eigenlijk nog raarder dit probleem. Ik heb vandaag ook meerdere malen een reset gepleegd, als ik dan de router in wil dan lukt dat wederom door admin voor user en wachtwoord in te voeren. Save ik dan de settings, en ik wil terug naar de router settings moet ik wederom alles invoeren...maar nu pakt ie het wachtwoord niet....het raampje blijft verschijnen.

Zelfde geld nu ook voor de WPA shared key, ik voer hem in bij de settings van de router...en hij pakt het gewoon niet als ik verbinding probeer te maken. Is deze router defect? Dit begint wel heel gek te worden.

[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 05-01-2009 23:25 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-03 13:31
Alice modems zijn volgens mij standaard een router. Daarachter nog een router, in hetzelfde subnet (192.168.1.x) is vragen om ellende.

Lees [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point eens door, zet je linksys als AP achter je Alice modem, en gaan!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:26
Euhm, aangezien je over dat venstertje spreekt dat instellingen niet overeenkomen ga ik even van Windows Vista uit, ook omdat je zegt dat je het icoontje "alleen lokaal" krijgt.

Vista slaat een aantal dingen op, je zit je netwerk te herconfigureren, dus je moet de oude instellingen van vista even weggooien:

Open het netwerkcentrum
klik links op "draadloze netwerken beheren"
en gooi ze eens allemaal weg...

• devilsnight
DJSmiley schreef op maandag 05 januari 2009 @ 23:25:
Alice modems zijn volgens mij standaard een router. Daarachter nog een router, in hetzelfde subnet (192.168.1.x) is vragen om ellende.

Lees [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point eens door, zet je linksys als AP achter je Alice modem, en gaan!
Oh? Hey....dat zou ook gelijk verklaren waarom ik nog altijd Xbox live problemen heb (niet bij parties erin kunnen komen of eruit gegooid worden zo nu en dan )

• devilsnight
HyperBart schreef op maandag 05 januari 2009 @ 23:26:
Euhm, aangezien je over dat venstertje spreekt dat instellingen niet overeenkomen ga ik even van Windows Vista uit, ook omdat je zegt dat je het icoontje "alleen lokaal" krijgt.

Vista slaat een aantal dingen op, je zit je netwerk te herconfigureren, dus je moet de oude instellingen van vista even weggooien:

Open het netwerkcentrum
Inderdaad zeg, er stonden krankzinnig veel tussen. En dan nu gewoon een nieuwe aanmaken weer? Dus de router in etc...?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-03 13:31
devilsnight schreef op maandag 05 januari 2009 @ 23:30:
[...]

Oh? Hey....dat zou ook gelijk verklaren waarom ik nog altijd Xbox live problemen heb (niet bij parties erin kunnen komen of eruit gegooid worden zo nu en dan )
http://www.alice.nl/support/faq
Hoe sluit ik meerdere computers tegelijk aan?
U kunt een switch plaatsen tussen uw computers en het Alice modem. De modem zal middels DHCP automatisch ip-adressen uitkeren.
Als je modem geen routering deed, had je t niet met een switch afgekund. Als het goed is, krijg je ook een intern IP als je je PC direct aan je modem hangt.

• devilsnight
HyperBart schreef op maandag 05 januari 2009 @ 23:26:

Open het netwerkcentrum
YOU RULE!!!!!

Alles weggesmeten. Opnieuw een aangemaakt (ik kwam ook gelijk in mijn router)

En na een reboot helemaal klaar. Echter bij Xbox live blijf ik het probleem houde...maar misschien ligt dit wel bij die andere persoon. Zodra ik join party doe staat er...can't connect, there may be network problems.
Ga ik echter bij een andere een party in, kom ik er ook gewoon in.

Word er met zo'n switch een splitter bedoeld? (sorry als de vraag heel ...triest is)

Zo niet...waar vind ik zo'n switch? Had er namelijk nog nooit van gehoord.

Maar op internet lees ik meer over die errors op Xbox live, kan ook heel goed zijn dat de andere persoon bepaalde dingen niet heeft openstaan. En misschien ook daarom word ik steeds eruit gegooid als hij in mijn party zit of bij iemand anders. Want een andere kennis van me, als ik bij zijn party inga...geen problemen.

[ Voor 38% gewijzigd door devilsnight op 06-01-2009 00:27 ]

Pagina: 1