Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC blijft rebooten hoe oorzaak te achterhalen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Kunnen jullie mij a.u.b. helpen met het volgende probleem? Mijn pc was aan een format toe. Hij liep al een hele tijd erg traag maar hij deed het tenminste nog. Alleen opeens kon ik mijn pc niet meer opstarten want deze bleef maar rebooten zodra deze bij het scherm van Windows verscheen. Ik heb vervolgens mijn pc geformateerd en de installatie verliep eigenlijk zoals het hoort. Echter toen ik begon met de installatie (driver) van mijn linksys WMP54G ging het fout. Hij geeft geen foutmelding maar klapt er ineens uit en blijft dan rebooten.

Ik heb het volgende geprobeerd:
- PC opnieuw geformatteerd;
- Andere wireless netwerkkaart geïnstalleerd;
- Ander PCI slot;
- Andere PCI kaarten verwijdert en één voor één er weer ingedrukt.
- Dit ging goed tot dat ik de wireless kaart installeerde
- Veilige modus met netwerkmogelijkheden;

Specificaties systeem:
- CPU: Athlon 64 3700+
- Mobo: Asus A8N-Sli
- HD: Maxtor 320gb / Seagate 80gb
- Geheugen: 2 gig DDR2
- Videokaart: Asus 7800GT
- Voeding: Zalman 600w
- Geluidskaart: Creative audigy 2zs

Ik heb ook niet zo snel een oplossing via google of via een ander GoT (Hangen en Opstart problemen) topic gevonden.

Tot slot ik kom wel via veilige modus in Windows en bij apparaatbeheer staat ook gewoon mijn linksys als correct geïnstalleerd. Aan de ene kant vermoed ik dus dat het in de netwerkadapter zit maar wellicht is dat ook wel helemaal niet zo. Welke stap kan ik nu het beste uitvoeren? Hebben jullie enig idee waar het probleem zich nog in kan bevinden?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Mij lijkt het simpelst eventjes alles wat met de Linksys te maken heeft weg te halen en het hele ding even uit te zetten.

Als het systeem dan goed werkt weet je dat daar geen problemen zijn. Dan zou ik eens kijken in de handleiding hoe je het ding moet aansluiten, welke drivers er zijn, of deze geschikt zijn voor XO SP2 e.d.

Kun je nog even de zoekgegevens posten die je hebt gebruikt op Google en GoT? Misschien dat daar nog iets in aangepast kan worden voor een beter resultaat.

ARME AOW’er

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou even op zoek gaan naar een alternatieve driver
google de vid & pid van dat ding, en dan vind je vast wel een driver

Iperf

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Om zeker te zijn, installeer SP3..weet je zeker dat je wat dat betreft up to date bent.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

blijft mar rebooten, je krijgt een bluescreen alleen staat de optie reboot on BSOD aan.

start op en druk op F8 tijdens het opstarten, dan krijg je een boot menu met veilige modus etc etc en onderaan staat windows starten, blij bluescreen niet heropstarten.

je kan ook al eens proberen om in veilige modus te geraken ;)

edit: volgens mij zit er een fout in de utility van linksys, installeer hem gewoon eens met widnows ZONDER de utility ;)

[ Voor 16% gewijzigd door pm1 op 06-01-2009 14:08 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties tot dusver. Helaas had ik niet eerder tijd om te kijken of het probleem werd opgelost.

Wat ik heb gedaan is het volgende. Via F8 opgestart en de optie dat hij bij systeemcrash gewoon moet doorgaan. Daar kwam ik in het volgende (soortgelijke) scherm:
Looks like I spoke too soon, getting crashes with same exact error messsage on blue screen, any other ideas on how to fix?

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

technical information:
STOP: 0X000000D1 (0X00051734, 0X00000002, 0X00000000,OXF62A1CD9)

RT2500.SYS - ADDRESS F62A1CD9 BASE AT F6288000, DATESTAMP 42675C99

Het probleem zit hem echt in de wireless kaart. Als ik de kaart eruit trek dan reboot het systeem gewoon direct. Ik krijg het dus niet voor elkaar om de kaart in het systeem te hebben en te booten en de windows driver te installeren.

Jullie nog suggesties? Heb via google en foutmelding RT2500.sys ook geen oplossing kunnen vinden.

Bij voorbaat dank.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
We zijn alweer een stapje verder. Ik heb die Ralink driver geinstalleerd en dat ging goed. Ik kon vervolgens mijn pc rebooten met mijn wireless kaart erin. Als ik dan in windows kom en het stuurprogramma aangeef RT2500.sys dan klapt deze er weer uit.

We gaan weer verder met zoeken. Als jullie nog suggesties hebben dan hoor ik het graag.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ehm .. je geeft hooguit inf files aan
dus leg even wat je precies doet daar

heb je wel alle oude drivers+extra software fatsoenlijk gedeinstalleerd ?
is 2500 wel de goede ?
wat zijn je vid en je pid ?
wat voor nummers staan er op die chippies ? pics ?

[ Voor 59% gewijzigd door Fish op 11-01-2009 20:15 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wat ik doe is het volgende. Windows geeft aan dat nieuwe hardware is gevonden. Dan blader ik naar de driver die op mijn schijf is geinstalleerd en selecteer dan 2500.sys. In het verleden werkte deze driver gewoon wel dus het zou nu ook nog moeten werken volgens mij.

Wat bedoel je met PID en VID?

De volgende gegevens staan op de kaart:
Model No: WMP54G
FCC ID: Q87-WMP54GV4
IC: 3839A-WMP54GV4
ID NO: 0012178272E0

De oude drivers heb ik gedeinstalleerd zoals het hoort. Daarnaast ook al een aantal maal de pc opnieuw geformatteerd en vanaf vooraf aan begonnen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vid pid is usb, my bad. ik bedoel ven & dev vendor en device id

als je naar je device manager kun je deze vinden onder de details.

daar vind je iets als hardware id of compatible id

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een aantal screenshots gemaakt. Deze staan op de volgende link:

https://www.yousendit.com/download/WnBTaklqQ0NoeWJIRGc9PQ

Indien je nog meer informatie nodig hebt dan hoor ik het wel.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je hebt niet per ongeluk de usb drivers, ipv de pci driver gepakt ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor daar heb ik heel expliciet opgelet. Ik zal het morgen nog een keer proberen van vooraf aan.

Ik geef het nog een aantal dagen en anders koop ik een nieuwe kaart. Indien iemand nog suggesties heeft?

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:41:
Nee hoor daar heb ik heel expliciet opgelet. Ik zal het morgen nog een keer proberen van vooraf aan.

Ik geef het nog een aantal dagen en anders koop ik een nieuwe kaart. Indien iemand nog suggesties heeft?
wat ik me nog afvraag gebruik je de drivers (en utility) van linksys zelf ?
zo ja probeer hem eens te installeren met de standaarddrivers van windows, en als er geen zijn cdtje erin proppen en hem laten zoeken op de cd, niet de cd laten installeren.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik windows zelf laat zoeken dan installeert het systeem de kaart niet. Als ik dan verwijs naar de driver van linksys dan vind hij wel het benodigde bestand maar dat leidt tot een BSOD. Ditzelfde geldt wanneer ik de utility van linksys installeer.

Gister het kaartje overigens bij mijn vader in het systeem gedaan en dit werkte in één keer. :S

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Ik blijf het erg vreemd vinden dat je .sys bestanden aan kunt merken als driver. Dat hoort echt alleen richting .inf bestanden te gebeuren. (Een .inf vertelt hoe en waar een bepaalde .sys moet staan en met welke register-keys).

Download anders even de nieuwste drivers van Linksys.com en probeer het daarmee.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Laatste driver van de Linksys site heeft ook niet geholpen. Heb nu maar een USB wifi dingetje geleend en dat werkt op zich voorlopig prima maar het moet gewoon werken dus kan het niet hebben. Als jullie nog suggesties hebben....

• pietvanpa
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-05-2021
Hoi,

Sinds vandaag heb ik hetzelfde.
Ineens tijdens het starten van Windows een reboot bij het initialiseren van mijn WMP54G van LInksys.
In Veilige modus is hij gewoon zichtbaar. Systeem draait nu al 2 jaar feilloos zonder herinstallatie (is ook niet nodig is mijn muziek pc)
Zonder kaart geen probleem, in een ander slot herstart Windows zodra de driver (automatisch) wordt geinstalleerd. Ik gebruik geen Linksys monitoring utility.
Systeem herstel (XP PRO) van een maand terug, geen oplossing.

??? rara schiet mij maar lek ;-)

Kaart stuk ? Systemboard stuk ?

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Tsja.... Dat Linksys kaartje lijkt hier duidelijk de gezamenlijke factor te zijn. Je zou het liefst een ander exemplaar van dezelfde kaart willen testen. Wat bij mij in de topic start een vraagteken oproept is wat de OP bedoelt als ie zegt:
Ik heb het volgende geprobeerd:
- PC opnieuw geformatteerd;
- Andere wireless netwerkkaart geïnstalleerd;
Wat voor andere wireless kaart bedoelt hij? En werkte die dan ook niet? Want als een andere kaart evt. van een ander merk ook niet werkt dan is dat natuurlijk een relevant gegeven.

Ik heb zelf geen Linksys spul en weet niet wat voor support ze hebben en of je daar evt. wat aan hebt. Als de kaart nog in garantie zit kun je evt. voor een vervanging gaan.

Kun je in de log-files nog iets vinden over de reboot? Gaat er een BSOD aan vooraf?

8)

[ Voor 5% gewijzigd door CaptJackSparrow op 26-03-2009 19:45 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

ik denk dat het hier een driver probleem betreft. Misschien is het wel zo dat zodra de kaart herkend wordt door windows, er automatisch naar drivers gezocht wordt, waarna de driver software de pc laat herstarten. Misschien worden in windows de instellingen niet verandert en heb je dus na elke herstart een reboot...

Zet anders in veilige modus, in msconfig het knopje op diagnostisch opstarten. Als het ding dan niet meer reboot dan weet je zeker dat het een applicatie betreft die in de msconfig lijst staat. In dat geval is het een monnikenwerk om uit te zoeken welke applicatie verantwoordelijk is voor de reboot en die uit laten staan. (of verwijderen / updaten / reinstallen oid ;))

-_-

Pagina: 1