Toon posts:

Printen vanaf Pocket PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een HTC touch HD en wil graag mijn printer delen zodat ik kan printen van de Touch HD.
Mijn Touch HD heeft contact met mijn thuisnetwerk via WI-FI.
Ik heb de printer aangesloten op mijn desktop PC waarop Vista draait. In het netwerkcentrum heb ik de printer gedeeld en de optie beveiligen met een wachtwoord ook aangevinkt. Wanneer ik wil printen vanaf mijn touch HD moet ik eerst een printer toevoegen dit heb ik als volgt gedaan:
De optie "Verbonden met een nerwerkdomeinserver of werkgroep met een sharenaam" geselecteerd
en daar vervolgens ingevoerd: //"naamcomputer"/"naamprinter"

Als ik dan probeer te printer krijg ik de melding dat de printer niet reageert. :?
Wel moest ik een gebruikersnaam en wachtwoord en domein invoeren. Dit heb ik gedaan, behalve het domein (hiervan wist ik niet wat ik moest invullen)

Heeft iemand hiervoor misschien een passende oplossing?

Verwijderd

Ik heb er ook mijn bedenkingen bij of dat gaat werken aangezien er voor de PPC helemaal geen driver is :)

Bij het domein hoef je ook niets in te vullen overigens wanneer je geen domein hebt.

Google geeft trouwens het volgende als één van de resultaten weer, wat wel bemoedigend is:
http://www.mobiletopsoft.com/pocket-pc/ppc-tag/printing

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Heb je wel printer drivers voor WindowsMobile 6.1 dan?

Daarbij doe je je share verkeerd invoeren: \\naamcomputer\printershare

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:50:
Heb je wel printer drivers voor WindowsMobile 6.1 dan?
Even snel op de site van Canon gekeken, maar daar geen printer drivers gevonden voor windows mobile 6.1.
RaZ schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:50:Daarbij doe je je share verkeerd invoeren: \\naamcomputer\printershare
Op het forum inderdaad verkeerd ingetypt, in de telefoon niet :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:00:
[...]

Even snel op de site van Canon gekeken, maar daar geen printer drivers gevonden voor windows mobile 6.1.
Dus weet je WM dus ook niet wat ie met dat stuk hardware moet doen. PC's (hardware) kan niets zonder Software. het is de software die hardware aanspreekbaar maakt.

Zonder drivers is er simpel weg geen printer.
[...]

Op het forum inderdaad verkeerd ingetypt, in de telefoon niet :)
Ja ja, that's what they all say.... :P

Overigens zou het me niets verbazen als er helemaal geen Spooler in WM zit.

Ey!! Macarena \o/