Toon posts:

Vista "flikker" problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Dankzij een verschrikkelijke domein fout en een nodige korte termijn optie, heb ik Vista moeten installeren om verder te kunnen. Nu ik eindelijk aan de slag kan, wordt ik gek van het volgende:

Als ik verkenner gebruik of sommige andere applicaties, knippert het venster.Het lijkt alsof continue mijn "venster" wordt ververst. Een bijkomend probleem is dat ik in Start -> Programma's niet eens fatsoenlijk meer een map kan openen om een programma te starten, start verdwijnt steeds. Daarnaast kan ik Verkenner niet eens meer verschuiven over mijn bureaublad, want de muis "laat los" door het geknipper. Ik weet niet hoe ik dit duidelijk ga krijgen, maar ik hoop dat iemand het herkend. Het gaat dus om het venster rondom bijvoorbeeld Verkenner, FireFox, Word elk programma, als hier een term voor is, verras me^^.

Enkele details:
Laptop: Lenovo T60p
Videokaart: ATI Mobility FireGL V5250
(Niet te vinden op ATI website, TU/e special design.....zucht, behandel als V5200)
EDIT:
Draai alles op 32 bits, met 2 Ghz clockspeed.
EDIT:

Ik gebruik op dit moment Vista Aero, maar gebruik van iets anders mocht niet baten. Ik heb tevens alles geprobeerd in 16-bit/32-bit kleuren etc. etc.

Ik hoop dat iemand hier iets over/op weet! Krijg alleen steeds meer een hekel aan Vista.

Mvg, et Ciao
Quincy

Verwijderd

Goede avond

Als je vista 64 bits hebt kun je deze driver gebruiken
https://a248.e.akamai.net...o_8.543_Vista64_71430.exe

Marcel Dekkers

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel, maar ik gebruik 32 bits^^ Ben ik idd vergeten te vermelden!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Mag ik aannemen dat je alle juiste drivers die staan op http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-62928.html hebt geïnstalleerd?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Yes. alles is geïnstalleerd daarvan, inclusief de ATI Control Catalyst, moet op een manier min HD series kunnen bekijken^^

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand dit probleem al eens gezien =(

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:48

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

is het een legale versie ?? O-)

Signature

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Dit heeft niks met de problemen van de TS te maken, hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Iswel allemaal legaal:P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook het volgende ontdekt, het is gebeurd na een lenovo 1650 x 1080 For Vista Update, die ik niet kan terug vinden om te deinstalleren. Iemand enig idee of dit het probleem is.

Owja, afsluiten lukt nu ook bijna niet aangezien dit menu verdwijnt door het geknipper en daarnaast doet Photoshop CS2 het niet meer, terwijl die het wel gedaan heeft.

=( Ik wordt moedeloos
Modbreak:Psst, je kunt ook je berichten gewoon editen met de edit-knop :)

Dat scheelt op deze manier onnodig <24u je topic omhoogschoppen...

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 12-01-2009 02:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Help iemand? Nog steeds dit probleem......=(

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Wellicht heb je een systeemherstelpunt voor het installeren en kun je daar naar toe terug?
Misschien kun je deze Update terug vinden als je Updates voor Windows Weergeven aanvinkt in Software?
Misschien kun je deze driver deinstalleren met een drivercleaner?
Misschien kun je de driver wegkrijgen door het apparaat geheel te verwijderen in apparaat beheer en opnieuw te laten detecteren?
Misschien kun je de monitor forceren als PNP-monitor?

Ik denk dat je dan weer ideën genoeg hebt om te proberen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 14:09
Nadat ik vista vers had geinstalleerd,had ik ook van dat flikkering.
Je kunt ergens in CCC , een vinkje aanzetten bij "enable DVI with high resolution " ofzoiets.
Die kun je ff aanvinken.

Weet niet precies waar in CCC(ben op het werk), maar dacht bij digital panel properties en ook ff je Frequentie goed zetten( 60Hz/75Hz...)

Nadat ik dat gedaan had,flikkerde ie niet meer. Heb hem daarna ook uitgevinkt en nu flikkerd ie nog steeds niet.

succes

[ Voor 14% gewijzigd door Bullus op 12-01-2009 07:47 ]

|2600k|Asus 290|

• hvveen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:04
Met 'flikkeren', bedoel je daar mee dat het scherm af en toe zwart wordt en dan opnieuw opgebouwd wordt. Of snell 'storingsachtig' beeld-geknipper?

Het 1e wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het schakelen van Vista tussen veschillende veiligheids-modi. Sommige acties vereisen omschakelen naar een hoger (admin) security-level, en Vista doet dat door een remote desktop sessie te starten welke over het bestaande scherm wordt geplaatst. Klaar met de actie moet dat RDP scerm ook weer opgeruimd.... knipper-feest dus.

Grtz,
Hans

Verwijderd

Wat heb je allemaal op de achtergrond lopen? Zou je een hijackthislog willen plaatsen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van ales gedaan na mijn laatste post, waaronder te kijken naar een herstel punt, al was die er niet. Ik heb in veilige modus gekeken, en het probleem was over. Toen ben ik eigenlijk evntjes gaan defragmenteren en heb CCC opnieuw geinstalleerd. Nu doet alles het weer.

Owja, had mijn start ervoor nog omgezet naar Windows Klassiek, die werkte wel en kon ik mijn porgramma's tenminste aan. Nu terug gezet en het is over.

Ik denk dat er iets draaide dat mijn schijf las, het was ook niet stil op mijn schijf. Mcaffee zou dit geweest kunnen zijn aangezien die een rapport gaf met daarin alles gescand te hebben.

Iedereen iig bedankt voor de hulp, misschien dat dit mysterie ooit echt een oorzaak te begrijpen krijgt!
Pagina: 1