Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Online ADSL Extra in uithoek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit er over te denken een ander pakket te nemen bij Oline, namelijk het online ADSL Extra pakket.
Alleen het probleem is dat ik in een uithoek van nederland woon, namelijk in zeeuwsch-vlaanderen(Zeeland onderaan).

Waar of hoe kan ik testen wat die 20mbit hier in zeeuwsch-vlaanderen zou opleveren?
Of zijn er personen met ervaring met een ADSL pakket van Online in een uithoek van nederland?

Bedankt,

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:14
Kun je niet 'gewoon' doen alsof je een nieuwe klant bent en een postcodecheck uitvoeren om te kijken of 20 Mbit/s leverbaar is?

ADSL Extra is namelijk in 2 smaken:
- van 8 Mbit/s
- van 20 Mbit/s

Als het resultaat is dat je ADSL Extra kunt krijgen tot 20 Mbit/s dan kun je de gok wagen. Of je daadwerkelijk 20 Mbit/s krijgt is natuurlijk de vraag. Aangezien dat ook van meer factoren afhankelijk is, kan waarschijnlijk niemand anders je ervaringen kunnen vertellen of je het kunt krijgen in een uithoek...bovendien heb je daar niet zo heel veel aan.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt :)

Alleen dan nog een vraag:
Als ik het pakket bijvoorbeeld bestel + het pakket is 20mbit/s, en ik krijg hier maar maximaal 10mbit/s binnen. Zou ik dan ook korting krijgen omdat ze wel zeggen het te kunnen leveren op mijn postcode maar het niet kunnen waarmaken?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:43:
Oke bedankt :)

Alleen dan nog een vraag:
Als ik het pakket bijvoorbeeld bestel + het pakket is 20mbit/s, en ik krijg hier maar maximaal 10mbit/s binnen. Zou ik dan ook korting krijgen omdat ze wel zeggen het te kunnen leveren op mijn postcode maar het niet kunnen waarmaken?
Korting krijgen is niet erg waarschijnlijk. Reden tot kosteloos opzeggen is het zeker wel.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
kalizec schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:45:
[...]

Korting krijgen is niet erg waarschijnlijk. Reden tot kosteloos opzeggen is het zeker wel.
Natuurlijk niet, het is een TOT 20Mbs abo. Tevens staat in de voorwaarden:
Online kan niet garanderen dat de aangegeven maximum snelheid van de dienst ADSL Extra gehaald kan worden. De gehaalde snelheid is afhankelijk van verschillende elementen, waaronder de kwaliteit en lengte van de koperverbinding (telefoonlijn) van KPN Telecom, de kwaliteit en lengte van door de eindgebruiker gebruikte bekabeling en de kwaliteit en instellingen van door de eindgebruiker gebruikte randapparatuur.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ze moeten wel een schatting kunnen maken of het redelijkerwijs haalbaar is

Iperf

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 18:34

odan

The dark side is within all!

je kunt het hiermee proberen.

zal je een schatting geven van hoeveel je ongeveer kunt halen. is niet altijd juist maar goed proberen kan altijd.

Pulse mee voor GoT!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
fish schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:05:
ze moeten wel een schatting kunnen maken of het redelijkerwijs haalbaar is
Die schatting kunnen ze wel maken, maar daar zal vast bij staan dat er geen rechten aan ontleend kunnen worden.

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment hebben we 'ADSL Lite' van Online, die heeft een snelheid van 1600/512.
Ik download met maximaal 310kb/s.
Kan ik daaruit misschien opmaken of ADSL Extra dat ik toch voor minstens 75% gebruik kan maken van het 20mbit abbo?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat zal best, maar als die schatting zegt dat hij niet boven 6mbit uit kan komen zou het nogal naief zijn om 20 te nemen

de maximale bitrate is afhankelijk van het type adsl (1/2) en de lengte van je lijn naar de centrale

[ Voor 30% gewijzigd door Fish op 05-01-2009 22:12 ]

Iperf

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:28

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:10:
Op het moment hebben we 'ADSL Lite' van Online, die heeft een snelheid van 1600/512.
Ik download met maximaal 310kb/s.
Kan ik daaruit misschien opmaken of ADSL Extra dat ik toch voor minstens 75% gebruik kan maken van het 20mbit abbo?
Nee.

Verwacht niet veel meer dan de snelheid die je nu hebt op je Lite abo. ADSL Lite van Online hoort 4 mbit down en 512 up te zijn, dat haal jij niet omdat je te ver weg woont.
ADSL Extra loopt via ADSL2+ (ADSL2 als je op een KPN-only centrale zit en ver van de centrale zit). Dit is iets beter in het overbruggen van lange afstanden, maar meer dan 2Mbit zit er niet in vrees ik.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Afbeeldingslocatie: http://surispace.files.wordpress.com/2007/10/internode-adsl2-distance1.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 05-01-2009 22:14 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal :) ik ga eens kijken
Pagina: 1