Fritz!Box 7270 en Sitecom gaming router

Pagina: 1
Acties:

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:10
Ik heb thuis een netwerk met een Fritz!Box 7270 in de meterkast met daarop aangesloten een NAS-schijf.
Er loopt een netwerkkabel naar boven, naar een wireless 300n-router.
De bedoeling is, dat de Fritz!Box ip-adressen (192.168.178.x) in het hele netwerk uitdeelt.

Toen ik een Belkin-router boven had staan, ging dat goed. Ik stelde die als access point in en schakelde zijn dhcp-server uit zodat de router geen ip-adressen meer uitdeelde.

Met de Sitecom wl-308 gaming router lukt dat niet. Ik heb welhaast alle logische mogelijkheden van dhcp- en netwerkopties in de configuratie van de router uitgeprobeerd en ook de netwerkkabel afwisselend in de Line (WAN) of een Lan-poort gestopt. Vanzelfspreken heb ik de dhcp-server in de Sitecom uitgeschakeld. De netwerkapparaten moeten hun ip-adres van de fritz-box krijgen.

In de log van de Sitecom verschijnt de melding: The addressing of the Internet side learnt thru DHCP conflicts with the addressing selected for the LAN side.

Wat moet ik in de Sitecom-router instellen om hem als access point te laten werken, zodat ieder netwerkapparaat in dezelfde range zit?Hoe moet ik de netwerkkabel tussen fritz en sitecom aansluiten?

Het ip-adres van de Fritz!box is 192.168.178.1. Hij deelt adressen uit van 192.168.178.20 tot 192.168.178.30. De Sitecom-router heb ik handmatig ingesteld op 192.168.178.254.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:11

allure

Titaan fase 2/3

kabel in de LANpoort en de DHCP op de sitecom moet uit.

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:10
Nou ja zeg,

Dat was het, dat van de Fritz! ---> LAN_van_Sitecom

De instellingen van de router had ik dus al wel eerder goed gezet.
Schijnbaar heb ik deze laatste stap niet met deze config getest.
Grrr.

Bedankt!