[WHS] HDD's geven problemen bij opstarten*

Pagina: 1
Acties:

• erikfw
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:24
Tja ik weet niet in welke forum deel dit het beste past, opslag media, windowsclients of servers. De laatste klinkt logisch, maar wat ik daarin vond vond ik hier niet bij aansluiten. Maar goed daar gaat het niet om....

Ik heb het volgende gedaan, nieuwe moederbord + processor + geheugen + 1 HDD. Overgestapt van windows server 2003 naar home server.

Nu heb ik alles in elkaar zitten, software draait!! Daarna ben ik begonnen met de andere HDD's aan te sluiten. Ik dacht uiteraard in eerste instantie ik doe alles tegelijk, resultaat:
Hij start op zonder foutmeldingen, het laad balkje van home server is te zien en dan een zwart scherm waarbij hij niks meer doet.... De hardeschijven werken, ze komen net uit een werkend systeem en ook de nieuwe schijf heb ik even getest in een andere computer. In de bios staan de schijven ook goed aangegeven!
Dus ik alles weer lostrekken en dan maar 1 HDD aan sluiten, werkte niet.... Ik zo boos dat ik hem ff links heb laten liggen, maar later toen ik het weer probeerde om maar 1 HDD aan te sluiten werkte het!! Dus nu heb ik al 2 werkende schijven.
Maar welke schijf ik nu ook pak, krijg hetzelfde probleem weer. Bios kent ze, opstart scherm (voor windows) staan ze ook. Maar na het laden van windows een zwart scherm...

Ik heb ondertussen even geen ideeen meer waaraan het kan liggen. Dus kom met je ideeen en ik ga het testen :9 Naja als ze zinnig klinken dan ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Server OS mag je in Windows Servers en Server-software kwijt, aangezien er in de forumomschrijving en in de FAQ ook
Al je topics over client Windows zoals XP, Vista etc.
staat :)

Ik verplaats je topic naar WSS toe, en pas gelijk de titel even aan zodat het OS er ook in staat zoals dat hoort.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik heb bij de installatie van Homserver iets soortgelijks gehad, eerst alle 4 de harddiscs aangesloten. WHS installeerd de boel na een restart geen WHS, toen 1 HD aangelsloten WHS opnieuw geinstalleerd toen werkte WHS daarna de andere schijven erbij en alles werkte. Ik heb het idee dat WHS niet weet welke HD de boot HD gaat worden en daardoor op de verkeerde HD alles installeerd als er een hoop HD's inzitten.
Heb je WHS nou echt lopen met 2 HD's, kan je bij de console etc?

• erikfw
op 1 HDD na draaien ze nu allemaal. Op het moment dat ik er meer dan 1 toevoegde klapte hij er uit :? Apart in ieder geval....
En die laatste wil hij nog steeds niet pakken. Dus ik zit er aan te denken dat misschien de sata kabel niet meer goed is ofzo :? Of dat er tijdens het overzetten van alles iets mis is gegaan... Ik weet het niet.. Er komt in ieder geval een krachtigere voeding in, want deze komt volgens mij te kort. Is een 250 watt, en hij komt 4 lijnen te kort op de aansluiting van het moederbord... Dus misschien, je weet maar nooit, helpt dat ook iets. En dan zal ik nog eens gaan rommelen met de sata kabels. Zou anders neit weten waar ik het moest zoeken

• erikfw
Goed... ik heb besloten de home server er uit te knikkeren en server 2003 weer terug te halen..

Ik kan er niet mee overweg, omdat ik ook nog andere software moet draaien op de server. En dit blijkt toch wel een probleem te zijn voor de homeserver...

Dus deze topic is verder niet meer nodig