Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
Ik heb bovenstaand scherm 2maal. Helaas krijg ik niet de native resolutie van 2048x1152 als ik ze met de bijgeleverde DVI-kabels aansluit. Maakt niks uit of ik er 1 of 2 aansluit. Met VGA lukt het wel maar ik wil natuurlijk DVI. Mijn videokaart is een G-force 7800GT. Drivers van videokaart en monitoren zijn geupdate. Heb ik hiervoor misschien een Dual-link DVI kabel nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickmerckx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Verhoog de vernieuwingsfrequentie eens. Daar door kan ik op mn crt hogere resoluties gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Niet boven de 60 Hertz gaan, daar zijn de meeste TFT's niet op gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:43

Hoite

Goed verhaal

Martinator schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:00:
Niet boven de 60 Hertz gaan, daar zijn de meeste TFT's niet op gemaakt!
bron?

ik heb hier persoonlijk nog nooit van gehoord. mijn tft (HP vs19b) zegt dat hij het liefst op 75 Hz zijn werk wil doen.
ik heb hem dan ook al 2 jaar op 75 Hz staan.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Hoite schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:03:
[...]

bron?

ik heb hier persoonlijk nog nooit van gehoord. mijn tft (HP vs19b) zegt dat hij het liefst op 75 Hz zijn werk wil doen.
ik heb hem dan ook al 2 jaar op 75 Hz staan.
Ik heb het over de meeste, dus sommige consumentendingetjes met TN-panelen enzo (meuk zoals hanns-g en budget-acer). Er zijn TFT's die stuk kunnen gaan bij een refreshrate hoger dan 60 Hz, dus vandaar mijn waarschuwing.
@TS: Kijk even in de specificaties welke refreshrate de schermen voor gemaakt zijn, en stel de boel daar op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 10:20
Waarom zou een monitor dan niet gewoon een melding geven dan de refreshrate te hoog ingesteld staat in plaats van gewoon stuk gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 14:32

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Voor resoluties boven de 1920x1200 heb je niet alleen Dual-Link DVI kabels nodig, maar ook een Dual-Link DVI aansluiting. Controleer even of je beiden hebt, zo niet, dan ligt daar je probleem.
Verder is een frequentie van 60Hz voor TFT's heel normaal. Een hogere frequentie over DVI kan niet eens. Dat sommige analoge (VGA) TFT's om hogere frequenties vragen is wellicht omdat de ADC deze frequentie het liefst accepteert. (Al is het voor mij een raadsel waarom.)

Als een TFT trouwens stuk zou gaan van een te hoge refreshrate is het wel een hele crappy TFT. :P Sommige oudere CRT's kon je er inderdaad mee mollen omdat deze geen controle op het invoersignaal heeft. Elke monitor (CRT en TFT) die na 1998 is gemaakt heeft die controle wel hoor. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door --MeAngry-- op 05-01-2009 21:34 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Jeebus schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:33:
Waarom zou een monitor dan niet gewoon een melding geven dan de refreshrate te hoog ingesteld staat in plaats van gewoon stuk gaan?
Omdat goedkope meuktft's liever boem zeggen dan "hey dat kan ik niet" :P Maar zal met een samsung wel goed komen denk ik :)
--MeAngry-- schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:33:
Elke monitor (CRT en TFT) die na 1998 is gemaakt heeft die controle wel hoor. ;)
Zou je denken, maar ik heb ooit stagegelopen bij een computerbedrijf waar we meerdere meukschermen terugkregen, stuque, door verkeerd ingestelde refreshrates. Ik noem geen merken, maar het was echt absolute budget-troep.

[ Voor 36% gewijzigd door Martin op 05-01-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 14:32

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Martinator schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:34:
[...]

Zou je denken, maar ik heb ooit stagegelopen bij een computerbedrijf waar we meerdere meukschermen terugkregen, stuque, door verkeerd ingestelde refreshrates. Ik noem geen merken, maar het was echt absolute budget-troep.
Hmm, goed om te weten dan. Kan me wel wat merken bedenken die hieronder zouden kunnen vallen, maar ik wist niet dat het zo erg kon zijn.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
Oke dus ik heb zoiezo dual-link dvi kabels nodig? Waarom duwen ze dan in godsnaam single-link kabels erbij daar heb je toch niks aan. Ben benieuwd of mijn videokaart 7800 gt xfx nu wel of geen 2 dual-link dvi uitgangen heeft. De ene website zegt van wel de andere weer niet. in de handleiding zelf staat alleen dat die het heeft maar niet of dat op 1 of 2 is.
Pagina: 1