Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Ik kan geen mappen openen na skin*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een probleem als ik op een map klik (mijn documenten, mijn afbeeldingen etc.) of op een snelkoppeling als Configuratiescherm in het menu start klik krijg ik het volgende bericht:

"Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling in het onderdeel mapopties in het configuratiescherm."

Ik kan wel in mijn mappen via windows verkenner en als ik op die manier naar het configuratiescherm ga en vervolgens mapopties aan klik. En dan naar de tab 'Bestandstypen' ga dan krijg ik hetvolgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/01/05/1231180953-930.jpg

Ik kan er dus niet voor kiezen om 'Openen met' te wijzigen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Mvg. Nick

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom op GoT!

Welk OS heb je? Dat is niet alleen relevant maar in WOS ook verplichte kost.

Inhoudelijke reactie: in Vista is HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\open\command bij mij
%SystemRoot%\Explorer.exe /separate,/idlist,%I,%L
En \explore\command is
%SystemRoot%\Explorer.exe /separate,/e,/idlist,%I,%L
Check dus even of die bij jou ook zo staan :Y)

Vraag twee is hoe dit zo is gekomen. De laatste tijd rare tools geinstalleerd?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP

Ja ik was al eerder explorer.exe kwijt omdat ik een skin geïnstalleerd en deze had mijn explorer.exe bestand hernoemd naar iets als explorer.vbb. En toen heb ik inderdaad een register wijziging gedownload. Maar deze hielp niets, uiteindelijk heb ik explorer.vbb gevonden en hem hernoemd naar explorer.exe maar toen bleef ik met dit probleem zitten. Ik heb systeemherstel al geprobeerd maar ook dit loste niets op.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
move along now, nothing to see.. O-)
Oftewel: titelfix ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kijk dus eens
1) via kladblok wat die reg"fix" deed en
2) via regedit.exe hoe de desbetreffende keys staan bij een andere XP installatie en vergelijk het hoe het bij jou staat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar ik ben 14 en heb wel redelijk wat verstand van pc's maar dit snap ik niet helemaal.
Zou je uit kunnen leggen hoe ik dit doe met kladblok? En waar kan ik zien hoe de desbetreffende keys horen te staan?

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-11 10:43

Hmail

Doet ook maar wat.

14, dan mag je hier helemaal niet in :o :P
Je opent het .reg bestand, die reg fix met kladblok. Rechtermuisknop -> Openen met...
Daarin staan een aantal keys met aanpassingen. Hou het kladblok bestand open, en kijk met regedit of de gegevens zoals F_J_K ze heeft kloppen met jouw waardes.

Persoonlijk denk ik dat het beter is als je hier iemand anders naar laat kijken, iemand voor wie dit niet zo ingewikkeld is. Het register is namelijk niet echt iets om mee te stunten. :)

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Verwijderd

Topicstarter
Hmail schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:45:
14, dan mag je hier helemaal niet in :o :P
Je opent het .reg bestand, die reg fix met kladblok. Rechtermuisknop -> Openen met...
Daarin staan een aantal keys met aanpassingen. Hou het kladblok bestand open, en kijk met regedit of de gegevens zoals F_J_K ze heeft kloppen met jouw waardes.

Persoonlijk denk ik dat het beter is als je hier iemand anders naar laat kijken, iemand voor wie dit niet zo ingewikkeld is. Het register is namelijk niet echt iets om mee te stunten. :)
Ik heb er wel redelijk verstand van hoor ;) als me uitgelegd word, wat ik moet doen in ieder geval.
Oké maar dat bestand heb ik al verwijderd, omdat het niets uitmaakte, maar misschien dat ik hem nog terug kan vinden als ik even Google.
En de gegevens die F_J_K me gegeven heeft zijn voor Vista, en dit is een XP dus ik vroeg waar ik de juiste waardes voor XP kon vinden.

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

As you wish :P
XP:
HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\open\command:
code:
1
%SystemRoot%\Explorer.exe /idlist,%I,%L

HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\open\command:
code:
1
%SystemRoot%\Explorer.exe /e,/idlist,%I,%L

Ik weet niet of dat het enige is, dat zou je dus aan de hand van die waardes in het .reg bestand kunnen zien. Als je de namen van de keys door Google haalt zul je daar met even zoeken vast wel de juiste waarden van terug kunnen vinden.

offtopic:
Zo te zien laat F_J_K de folders in een apart proces openen (/seperate?), waardes zijn dus verder hetzelfde

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is er iets goed fout want als ik Command staat er niet tussen als ik de in mijn register naar HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\open ga dan kan ik daarna alleen nog maar in de 'map' ddeexec
en command staat er niet tussen.

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

Je kunt hem zelf toevoegen als 'ie er niet staat. Maar eerlijk gezegd zou ik dat niet zonder het rustig te testen op een virtual machine doen. Je zult niet de eerste zijn die van voren af aan kan beginnen door een verkeerde aanname, en daardoor het register sloopt.

Lees dit sowieso eens door voor je dingen gaat bewerken: How to Modify the Windows Registry

Verwijderd

Topicstarter
Oké ik heb ze aangemaakt, alleen als ik nu op een map klik krijg ik:

'toegang geweigerd'

Verwijderd

Topicstarter
dit is overigens alleen als ik in het Menu start op een snelkoppeling (als configuratiescherm) klik, als ik gewoon op mijn bureaublad op een map klik krijg ik weer het bericht voor deze bewerking is geen...
Pagina: 1