Toon posts:

problemen met ati hd 3650

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een hd 3650 AGP aangeschaft, drivers geinstalleerd alles werkte tot 2 weken geleden, het beeld valt telkens weg als ik een spel aan het doen ben.
Ik heb al verschillende dingen gebrobeerd bijv. riva tuner, ati hotfix, nieuwe drivers, maar niets hielp.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 19:03 . Reden: problemen met hd3650 ]

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 22:18
Probeer eerst eens normaal te typen. Het is echt een drama om zo te lezen.
Ten tweede heb je zelf weinig tot geen inzet getoond om jouw probleem dan ook zo nauwkeurig mogelijk op te lossen.

Als allereerste zou je kunnen kijken naar je voeding, ik betwijfel dit alleen, want een HD3650 verbruikt vrij weinig stroom. Je zou ook je kaart in een andere PC kunnen proberen om uit te sluiten dat het de kaart is die kapot/oververhit ofzoiets is.

Verwijderd

Topicstarter
Dijkertje schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:40:
Probeer eerst eens normaal te typen. Het is echt een drama om zo te lezen.
Ten tweede heb je zelf weinig tot geen inzet getoond om jouw probleem dan ook zo nauwkeurig mogelijk op te lossen.

Als allereerste zou je kunnen kijken naar je voeding, ik betwijfel dit alleen, want een HD3650 verbruikt vrij weinig stroom. Je zou ook je kaart in een andere PC kunnen proberen om uit te sluiten dat het de kaart is die kapot/oververhit ofzoiets is.
dat heb ik allemaal geprobeert maar niks hielp.

en wat bedoelt u met normaal typen?

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:17
Misschien in fatsoenlijke Nederlandse zinnen die grammaticaal kloppen ;)

Anyway, WAT heb je allemaal geprobeerd? De oplader van mijn glazen bol is namelijk kwijt..

Hoe heet word de kaart tijdens het gamen, bij welke games heb je er last van. Stress je cpu eens...

Dat soort dingen.

Alleen rivatuner openen heeft ook geen nut...

[ Voor 7% gewijzigd door Wackoz op 06-01-2009 16:51 ]

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
Wackoz schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:49:
Misschien in fatsoenlijke Nederlandse zinnen die grammaticaal kloppen ;)

Anyway, WAT heb je allemaal geprobeerd? De oplader van mijn glazen bol is namelijk kwijt..

Hoe heet word de kaart tijdens het gamen, bij welke games heb je er last van. Stress je cpu eens...

Dat soort dingen.

Alleen rivatuner openen heeft ook geen nut...
53 graden bij games als cod2 cod4 america's army.
heb al geprobeert om fan sneller te laten draaien
heb al een cpu test gedaan alles was goed.

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 22:18
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:11:
[...]

dat heb ik allemaal geprobeert maar niks hielp.

en wat bedoelt u met normaal typen?
Dus jij hebt het geprobeerd om je HD3650 in een andere PC te doen? Ik neem aan dat het eveneens resulteert in een zwart scherm?

Verwijderd

Topicstarter
Dijkertje schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 23:11:
[...]

Dus jij hebt het geprobeerd om je HD3650 in een andere PC te doen? Ik neem aan dat het eveneens resulteert in een zwart scherm?
Dat levert inderdaad hetzelfde resultaat.

Elders las ik dat het probleem kan zijn deze videokaart icm nForce. Mijn moederbord is een Asus A7N8X-E Deluxe. In de andere pc waar ik deze kaart heb geprobeerd (en waar het dus ook fout ging) zit ook een nForce mainboard.

Voor dit probleem is een hotfix, en deze hotfix is voor Catalyst Control Centre 8.1.
Ik heb nu CCC 4.1, als ik deze wil upgraden naar 8.1 komt de foutmelding: “ Setup did not find a driver compatible with your current hardware or operating system. Setup will now exit.”

Ook als ik vanuit een andere versie wil upgraden naar 8.1, of een schone install van CCC 8.1 krijg ik constant deze foutmelding.

Wat ik verder bemerk is dat het wel goed gaat met DirectX 7 (Caal of Duty 2), maar fout gaat in DirectX 9 (Call of Duty 2 in DirectX 9 modus)

Verder geprobeerd nog
Andere CCC versies: zelfde resultaat
VPU recover uitschakelen in de CCC - Dan ook een freeze, maar geen zwart beeld, maar een Blue Screen.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 19:18 ]

Pagina: 1