Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Outlook '07 + Outlook Connector = Geen mail melding

Pagina: 1
Acties:

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:35
Dag forum-tweakers,

Ik heb een probleem ondervonden bij mijn Outlook 2007 icm Outlook connector om mijn hotmail-account mailtjes te lezen/versturen/ontvangen.

Het werkt prima voor mijn accounts (2 hotmailaccounts, 1 live-account), alleen ik krijg geen bereaubladmelding als ik een nieuwe mail ontvangen heb op 1 van mijn hotmailaccounts.

Ik heb het geprobeerd om dit via "regels en waarschuwingen" toe te voegen, dit werkt wel voor NIET hotmail-accounts, maar voor de hotmail- en liveaccounts niet. Dit komt denk ik doordat het MAPI accounts zijn en niet POP3... lijkt net of Outlook dat niet kan 'lezen'.

Weet iemand een oplossing/work-around om toch een bereaubladmelding te krijgen als je een nieuw mailtje krijgt van een hotmail/live account in Outlook 2007? Want om nu elke paar minuten me Outlook te openen om te kijken of ik een nieuwe mail heb ik 1 van mijn hotmailaccounts is niet... w(m)enselijk.

Bvd en mvg,

Neo

*edit: Sorry voor hieronder ;) had het niet zien staan en had gezocht onder Windows Clients naar outlook en vond daar genoeg threads, vandaar... zal er op letten volgende x :)

[ Voor 8% gewijzigd door NeoFoX op 05-01-2009 20:30 ]

- The Neo and Only -

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Outlook en andere mailclients worden behandeld in Officesuites en -software :)

Als je de forumomschrijving van Windows Clients ook leest zie je dat ook vermeld staan :)
Al je topics over client Windows zoals XP, Vista etc. Voor Officesoftware kan je in het Officesuites forum terecht, voor overige software is er Client Software Algemeen. Topics over Servers horen thuis in Windows Servers en Server-software.
Ik verplaats je topic dan ook daarnaartoe, wel zelf even op letten in het vervolg.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:35
Na lang zoeken en proberen toch een "dirty fix" gevonden:

- Op mijn linux server door middel van de crontab een perl script om de 5 minuten laten checken op nieuwe mail in mijn hotmailaccounts. (script heet GetLive.. http://sourceforge.net/projects/getlive )
- Vervolgens de nieuwe mail door laten sturen naar een look-a-like pop3-account.
- Op dit pop3-account de regels instellen van "Bericht op bureaublad plaatsen". En deze mail in een inbox plaatsen waar ik toch nooit kom.

Nu krijg ik netjes een melding dat ik een mailtje heb ik mijn hotmailaccounts. En kan ik ze vanaf het hotmailaccount gewoon beantwoorden! Zoals al eerder vernoemd een dirty fix, maar het werkt en nog goed ook! Dus voor mij een mooie fix.

Neo

- The Neo and Only -