uitleg nodig over vista

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views

• the-dark-force
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-11-2025
ik heb net vista geïnstalleerd op mijn pc
en nu vroeg ik mij een paar dingen af.
1. ik heb 2 gb corsair xms2 en dat werkt ook maar vista ziet maar 1 gb,
hoe kan dat ?
2. kan ik die gb terugkrijgen ?

o.s. : windows vista 32bit
pc: p5n32 e-sli
corsair xms ddr 2 (2gb)
ik heb nog 4 gb op de pc liggen
E6750 - 2,66 GHZ
ati X-740 xl 256mb kaartje

alvast bedankt

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-02 17:13
als windows maar 1 GB ziet dan werkt het dus niet, vziw heeft windows geen speciale instelling om geheugen niet te gebruiken. haal allebei de stickjes er nog eens uit en zet ze daarna nog eens er weer in

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ

Verder hoort een dergelijk topic thuis in Processors, Moederborden & Geheugen en niet hier in de CSL.

Omdat je nieuw bent zal ik je wel een eindje op weg helpen. Controleer of de POST (het zwarte scherm met witte letters bij het opstarten), mocht dat te snel gaan de BIOS, aangeeft dat er 2GB in zit. Probeer anders eens te kijken of beide DIMM's wel goed zijn bevestigd op het bord (haal ze er eens uit en zet ze er opnieuw in). Een andere optie is nog om alle sloten bij langs te gaan met 1 DIMM, het kan zijn dat een van je geheugen sloten kapot is namelijk.

1 ding is zeker, de POST/BIOS moeten evenveel aangeven als Windows zelf, daarom verwacht ik dat er iets mis is met de installatie. Er is een maar overigens, Vista x86 )32-bit) kan maar tot 4GB adresseren. In het algemeen beteknd dit dat je, na videogeheugen, maximaal 3-3,5GB van het werkgeheugen kan benutten. Wanneer je Vista x86 zonder SP1 hebt zal deze minder aangeven. Met SP1 zal dit wel overeenkomen met het geheugen in de PC, alleen word het geheugen wederom niet benut, daar is een 64-bit OS voor nodig.

Probeer in vervolgt ook wat te doen aan de duidelijkheid. Komma's, punten en hoofdletters zouden wel helpen namelijk.

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 05-01-2009 19:55 ]

Dit topic is gesloten.