ADSL delen met modem ?

Pagina: 1
Acties:

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Topicstarter
Hallo ! ik (weer)...
ik zou graag weten of het volgende mogelijk is, vooraleer ik er mee begin :-)

Is het mogelijk dat ik mijn internet verbinding (via ADSL) kan delen met een modem naar modem ?
ik verklaar mij : op PC-1 heb ik een ADSL verbinding, ik wil op mijn PC-2 ook op het internet door de 2 pc's te koppelen met een modem (welke ik hier nog liggen heb).

ADSL --> PC-1 --> MODEM PC-1 ---> modem PC-2 --> PC2 :-)

kan dit ? zo ja , HOE ?
ps : ik vraag dus GEEN netwerkkaart verbinding !!
pss : de internet snelheid op PC-2 hoeft helemaal niet snel te zijn !!!!!!!!!!!!!!!
Dank u vriendelijk :-)

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het kan wel, maar je kan 2 modems niet direct met elkaar verbinden, daar moet je een huiscentrale tussen hebben zitten.

• Skeleton353

Skeleton353

Topicstarter
euhm, bij mij lukt dat dus wel Zonder 'centrale' ;-)

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:52
PC1 -> externe toegangsserver installeren -> inbellen toestaan op de modem -> wachtwoord enzo opgeven -> proxyserver(bv: Proxy+) instellen en dan kan je internetten.

PC2 -> TCP/IP installeren, private IPadres geven (bv: 192.168.0.x) -> in browser en andere toepassingen wel ff het interne IPadres van PC1 opgeven.

Volgens mij moet het zo werken. Je kan met Proxy+ ook SOCKS4/5 voor ICQ en MSN instellen enzo.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Ramon
lukt et een beetje?

• Skeleton353

Skeleton353

Topicstarter
neen ... niet echt ...

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Om twee modems met elkaar te verbinden is een "nulmodemkabel" nodig, dat komt op hetzelfde neer als crossed-utp, namelijk dat de "in" van de ene modem op de "uit" van de andere modem moet komen te staan. Op die manier moet je een netwerkje kunnen maken. Als dat functioneert, kun je naar proxy enzo gaan kijken.

Groeten, Jorrit

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Op dinsdag 27 februari 2001 15:16 schreef jlrensen het volgende:
Om twee modems met elkaar te verbinden is een "nulmodemkabel" nodig, dat komt op hetzelfde neer als crossed-utp, namelijk dat de "in" van de ene modem op de "uit" van de andere modem moet komen te staan. Op die manier moet je een netwerkje kunnen maken. Als dat functioneert, kun je naar proxy enzo gaan kijken.
MMMMMMMM klopt niet helemaal , met een nullmodem kabel connect je beide seriele poorten van de peecee 's aan elkaar en heb je dus geen modems meer nodig.
Zou ook een oplossing kunnen zijn
Je bouwt dan een PPP verbinding op over de nullmodem kabel, heb ik ooit in een ver verleden nog eens gedaan met Amiga's ..

* cyclone wordt nu een beetje melangolisch ... gut wat was dat een mooie tijd :)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Ramon
dacht toch echt dat het zo zou moeten werken hoor (zoals ik hierboven schreef)... Mijn ma had het een een tijdje met een laptop naar mijn pc gedaan om zo te internetten EN haar eigen bestanden te kunnen zien als ze weg was. Stuur me anders ff een ICQ berichtje!

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

is diet ook mogelijk om tekunne inbelle op een isdn modem???
via een analoog of isdn via de andere kant???
dus voor beeld
ik zit bij een vriend van me en wil ff wat weten wat op mijn pc staat
dat ik vanaf zijn huis kan inbelle naar pc

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Pagina: 1