Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

e-mailadres @nl.naambedrijf.com

Pagina: 1
Acties:

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Zoals een aantal mensen waarschijnlijk wel weet maakt ABN Amro Nederland gebruik van e-mailadressen in de vorm van @nl.abnamro.com

Ik heb bijv www.naambedrijf.com en ik wil naam@nl.naambedrijf.com

Hoe kan ik daar aankomen? Misschien is het veel makkelijker dan ik denk, maar soms helpt het als andere mensen meedenken.

IK heb hier op het forum gezocht en op internet, maar weet eerlijk gezegd niet waar ik op moet zoeken.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je dit al bij je hosting provider nagevraagd? Waarschijnlijk zit er ergens een vertaalslag tussen, maar dat kan je hosting provider je beter vertellen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 21:45
Heb jij de email servers zelf in het beheer ?
als dat niet zo is moet je bij je provider zijn en je provider kan dan een subdomein aanmaken
want meer is het niet

[ Voor 27% gewijzigd door DaMoUsYs op 05-01-2009 19:09 ]

Check dit en help mee!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:33
nl. als subdomein van bedrijf.com? Zo doe ik dat. Ik kan gewoon een subdomein maken bij bedrijf.com (dus in dit geval nl.bedrijf.com) en kan daar meteen een email adres bij aanmaken. zoals winwiz@nl.bedrijf.com (ik host bij strato)

[ Voor 65% gewijzigd door winwiz op 05-01-2009 19:13 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:40

Creesch

bla bla!

waar je naar moet zoeken is een subdomein :)

eerst dus subdomein aanmaken en dan een mail adres voor het domein.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:52

Reptile209

- gers -

Je domeinnaam is gewoon naambedrijf.com. Daar komt men via de door jou geregistreerde DNS-records en -servers. Wat er verder voor komt te staan (bijvoorbeeld www., nl., dikke.poep.met.slagroom. maakt allemaal geen klap uit, dat regelen je DNS servers en/of je centrale server op basis van het hele request.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Wat er in moet gebeuren is dat er één of meer MX records worden aangemaakt voor nl.naambedrijf.com. De beheerder van je domeinnaam moet je daar alles over kunnen vertellen.
Reptile209 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:09:
Je domeinnaam is gewoon naambedrijf.com. Daar komt men via de door jou geregistreerde DNS-records en -servers. Wat er verder voor komt te staan (bijvoorbeeld www., nl., dikke.poep.met.slagroom. maakt allemaal geen klap uit, dat regelen je DNS servers en/of je centrale server op basis van het hele request.
En dan doe je een MX record lookup voor dikke.poep.met.slagroom.naambedrijf.com en dan werkt het niet...
Het is niet helemaal zo magisch als je denkt.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 19:14 ]

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Ok, duidelijk.
Ik zat inderdaad al te denken aan een subdomein en daaraan een e-mailadres hangen. Ik zal morgen eens informeren bij onze provider. Bedankt voor de snelle reacties.
Pagina: 1