Toon posts:

Aspire 5920 beeldscherm problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Aspire 5920 welke ik nu bijna een jaar heb, is vorige week terug gekomen van het Acer Repair Center.
Ik had m namelijk verstuurd omdat bij opstarten het scherm als het ware omgaat in veel gekleurde pixels en vervolgens vastloopt. Dit probleem heb ik dus aangemeld bij Acer, ik dacht dat het kwam door de grafische kaart (nVidia 8600M GT) maar na installatie nieuwe driver geen verschil. Zou kunnen werd er gezged, maar het kan ook een defect zijn in de bekabeling naar het scherm toe. Prima, kan gebeuren dus ik stuur m op. Twee weken is ie weg, vorige week komt ie terug en de problemen zijn niet verholpen, wat zeg ik, niet eens gevonden!
In het repair report staat: "No Troubles Found- BIOS Updated"! Ja, daar heb ik mijn laptop dus twee weken voor weggestuurd, iets dat ik zelf ook wel had kunnnen doen!

Ik heb een filmpje gemaakt over het probleem, te vinden op jouw buis, onder 'Acer Aspire 5920 Screen Problems'. Ik hoop dat iemand er even naar wil kijken en mij verteld wat zijn mening is hierover.

Acer is vandaag overigens niet bereikbaar vanwege storing met telefoon, en ik wordt teruggebeld. Goed...

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:35

Nobby

Nuts!

Wel net zo handig, hoeven anderen niet direct te zoeken :)

[ Voor 50% gewijzigd door Nobby op 05-01-2009 18:56 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Nobby schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:55:
[video]

Wel net zo handig, hoeven anderen niet direct te zoeken :)
Ah, dank! Ik wist niet zeker of ik hier mocht linken.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand weet waar dit probleem door zou kunnen komen en wat ik eraan kan doen om het op te lossen?

Verwijderd

Hey ik heb ook een ACER Aspire 5920(G) en ik ben er eigenlijk zeer tevreden van. Nu wou ik jou eens vragen wat er gebeurd als je er een externe monitor op aansluit? Normaalgezien zal je beeldkaart de aansluiting van deze externe monitor herkennen en tijdens het opstarten wordt dan geswitcht van je laptop-beeldscherm naar de externe monitor. Bevriest je beeld dan ook?

Laat eens iets weten he, 't is zonde om zo'n defecte laptop te hebben!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd, externe monitor aangesloten toen ie n keer al draaide om te zien of het uberhaupt werkte, laptop reageert er wel op en ik kan mooi kiezen welke instellingen ik voor de externe monitor wil gebruiken.
Zojuist zet ik mijn laptop aan met de externe monitor al aangesloten, maar externe monitor gaat niet direct mee. Vastloper op laptop monitor, en externe zegt niets. Na herstart ook niet direct, pas als windows helemaal geladen is komt externe monitor erbij.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nog eens geprobeerd met externe monitor, en dit keer ging ie wel direct mee. Inculsief vastloper en raar beeld. Ligt dus niet aan de monitor van mijn laptop, externe monitor heeft het ook.

Verwijderd

Wel ik ben ervan overtuigd dat dit geen 'normaal' probleem is dat dmv software of tweaks valt op te lossen. Het probleem ligt voor mij bij een defecte videokaart, het kan soms een heel dom vals contactje zijn of iets dergelijks, ik had ooit met een vroegere pc gelijkaardige symptomen en kort daarna heeft de videokaart (toen een Radeon 9800XT) het begeven met als oorzaak een slecht contact. Toen ik de pc opnieuw ontving was de videokaart vervangen en alles liep nog zo lekker. Ik zou alleszins van mijn oren maken t.o.v. Acer, dat jij jouw kapotte pc hebt opgestuurd en dat zij die dan zo opzichtig hebben teruggestuurd is gewoonweg onacceptabel! Je zal het niet graag horen maar ik zou die opnieuw proberen terugsturen - aangetekend - met de vermelding dat jij hun 'service' onaanvaardbaar vindt, je je wel afvraagt of ze weldegelijk naar jouw pc gekeken hebben omdat dergelijk probleem simpelweg té opzichtig is en eist dat ze jouw kapotte pc opnieuw -en dit keer juist- herstellen én de extra verzendkosten voor eigen rekening nemen. (en natuurlijk, blijven bellen etc. indien mogelijk en géén betaalnummer ;)) Daardoor is het weer aan hen om te reageren en voor aankopen van €1000 mag je toch enige service eisen! Succes alleszins nog

Verwijderd

idd, dit lijkt sterk op een defecte videokaart. Heb je het probleem ook als je in veilige modus opstart?

Verwijderd

P.S.: Geloof niet te veel in wat ze jou aan de telefoon vertellen.. Ik heb ook al gemerkt dat de telefoondames en -heren soms zelf denken gekwalificeerd techneut te zijn maar ze blijven telefoondames en -heren. Ieder zn job dus laat je zo'n onzin als 'bekabeling naar het scherm' niet te vlug in je bak draaien! Jouw analyse met de nVidia 8600M GT klinkt véél aannemelijker als ik het probleem bekijk (op "jouw buis", :) is het nu omdat ik belg ben dat ik daar nog nooit over heb gehoord?)

Verwijderd

Hee MissSeaMonkey, hebben ze het al voor je gefixt? Ik heb sinds gister het zelfde probleem. De rare vlekken die in beeld komen zijn bij mij iets minder funky en na opnieuw opstarten doet 'ie het gewoon normaal, óf helemaal niet. Gisteren hebben we alle onderdelen er even uitgesloopt en weer terug gedaan en dat leek te helpen, maar hij is toch weer een paar keer uitgevallen. Ik denk dat het de aansturing of de verbinding naar het beeldscherm is waar iets mis mee is, een rammelend contactje ofzo. Het vreemde is wel dat toen hij de eerste keer uitviel, het scherm niet aan stond, omdat ik een extern scherm gebruik.

Verwijderd

Om dan ook maar wat goeds over Acer te schrijven: ze hebben aangeboden om m'n laptop te fixen, ook al is de garantie verlopen :D

• KooolaNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:24

KooolaNL

Hurry up noob microwave

ik heb hetzelfde probleem nu :o
als ik de laptop aanzet doet alles gewoon normaal maar flikkert om de zoveel tijd

De flikker / uiteindelijk verschuiven van het scherm wat je kan zien op de foto
Gebeurt alleen op windows 7 en Windows vista
De laptop heeft 2 weken lang ook als half life 2 deathmatch server gedraaid (ubuntu 9.10) en toen had ik geen enkele last van flikker heel vreemd
Afbeeldingslocatie: http://kooola.nl/crap/N95_310.jpg

ik ga acer maar eens bellen denk ik en kijken of ik de laptop kan opsturen

[ Voor 35% gewijzigd door KooolaNL op 30-11-2009 01:16 ]

hier kon u advertentie staan

Pagina: 1