Afspelen film van server > vreemde ping tijden

Pagina: 1
Acties:

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Een heel raar probleem, zal details over config nog even achterwege laten.

Feiten:
  • Windows 2003 Server met films (formaat 720p)
  • Hangt aan thuis netwerk met 1Gbit
  • Films afspelen gaat via PC of mediacenter in zelfde netwerk (beiden ook 1Gbit)
Probleem:

Op het moment dat ik 10 seconden - 40 seconden een film aan spelen ben, geen probleem. Echter, daarna slaat film vast. Als ik vervolgens de server ping dan zie ik ongeveer om de ping pingtijden van 1000-3000ms en dan weer een ping van <1 en zo gaat dat door. Dat komt ook niet meer goed (ookal stop ik met afspelen van film).

Ik heb dat zelfde ook (denk ik) als ik grote bestanden naar de server kopieer.

Vermoeden:

Iets met netwerkkaart, wellicht een bepaalde setting van de kaart?

Ik heb me suf ge-googled maar het is best lastig om te zoeken op high/low ping etc. Hopelijk heeft hier iemand een tip, ik ben al dagen aan het worstelen en word er zo langzamerhand gestoord van.

Stukje ping:
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 192.168.1.100: bytes=32 tijd=1642 ms TTL=128
Antwoord van 192.168.1.100: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 192.168.1.100: bytes=32 tijd=731 ms TTL=128
Antwoord van 192.168.1.100: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

raak je echt pakketten kwijt of is de delay gewoon belachelijk hoog. Je kan de timeout even op 10 seconden zetten om te kijken of ze nog wel aankomen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:30

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het misschien wel handig om te weten welke hardware je gebruikt? Dus de systeem specificaties van je server en de HTPC, daarnaast het merk en type switch. Geef ook even exact aan wat voor netwerkkaarten je gebruikt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wellicht heb je te maken met een brakke nic, kabels of router/switch? Werkt het wel goed wanneer je 2 pc's direct op elkaar aan sluit (cross-cable)? Kun je wel met b.v. FTP snel, en zonder problemen, downloaden?

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
Ik ga zo weer ff met bakkie koffie naar mijn server.. me verder frustreren.

Het gaat om een:

Server is:
MSI K8T800 Delta met 2GB mem en een hoop harddisks. Ik heb daar overigens pas 2 SATA schijven bijgezet. Die worden door 2 Sitecom PCI kaartjes aangestuurd (een oude schijf hangt ook nog aan zo'n kaart). Onboard had ik geen aansluitingen. Wat ik zo nog wil doen is kijken naar IRQ (of er misschien conflict is met die kaartjes, al lijken me die pingtijden als gevolg daarvan weer extreem vreemd). Netwerkkaart is een onboard VIA Gigabit ding (VT6122).

Clients:
Maakt weinig uit, heb hier een PC Pentium D, 2x2.8Ghz en de HTPC is een cute MacMini (puur doorgeefluik naar mijn tv). Probleem is client onafhankelijk.

Switches:
2x 1Gbit Sitecom switches. Niet boeiend, I know, maar het werkt al eeuwen (naja as a matter of... )

Testen met crosscable gaat niet lukken, heb ik hier niet en de zooi staat zover van elkaar af.

Ik ga in ieder geval nog even naar boven en ook ff naar de IRQ's kijken. Misschien dat ik anders ff in mijn BIOS nog ouderwets wat moet gaan harken door er wat te reserveren oid. Al vraag ik me af of dat nog zin heeft met APCI aan.

• Geuze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-04-2024
gigabit adaptors detecteren zelf of ze moeten crossen of niet dus je kan gewoon een straight kabel tussen de 2 pc's proberen.

ik zou ook een keer proberen de duplex op alle machines vast in te stellen

It is Good to be Bad || Battle.net tag

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:40

frapex

got r00t

Zet je gbit connectie eens terug naar 100mbit half-duplex. En als dat nog niet werkt terug naar 10mbit half-duplex. Op die manier kan je ook controleren of je brakke kabels hebt.

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

OzBoz schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:24:

Ik ga in ieder geval nog even naar boven en ook ff naar de IRQ's kijken. Misschien dat ik anders ff in mijn BIOS nog ouderwets wat moet gaan harken door er wat te reserveren oid. Al vraag ik me af of dat nog zin heeft met APCI aan.
Voordat je dat doet, doe eerst eens een trace met Performance Monitor of zet Sysinternals Process Monitor aan vlak voordat je een test doet.
Daar zou je in ieder geval wat gegevens uit kunnen halen voor wat betreft disk I/O, en of er inderdaad hoge DPC (Deferred Procedure Calls) wordt gegenereerd.
Dan kun je namelijk ook beoordelen of er een hardware/driver probleem speelt of niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
Ik ga nu iets heel doms zeggen, maar ik heb weleens vagere dingen gezien.

Zat net weer even in die server te plukken en hoorde bij opstarten een tikkende HD. Naja dat kon er nog wel bij dus daar even de stekker uit getrokken. Maar toen viel mijn oog ook op het gebrek aan spanning op het (vrij suffe) videokaartje wat er in de server zit.

Dusss ik heb daar weer spanning op gezet en nu zit ik weer een film te kijken (via de mac mini) die gisteren 3x op exact zelfde frame vast liep. Daar is hij nu al dik voorbij.

Het zou toch niet.....??? (ik durf ook niets meer te roepen, was server wise een ellendige week)

Pagina: 1