Een heel raar probleem, zal details over config nog even achterwege laten.
Feiten:
Op het moment dat ik 10 seconden - 40 seconden een film aan spelen ben, geen probleem. Echter, daarna slaat film vast. Als ik vervolgens de server ping dan zie ik ongeveer om de ping pingtijden van 1000-3000ms en dan weer een ping van <1 en zo gaat dat door. Dat komt ook niet meer goed (ookal stop ik met afspelen van film).
Ik heb dat zelfde ook (denk ik) als ik grote bestanden naar de server kopieer.
Vermoeden:
Iets met netwerkkaart, wellicht een bepaalde setting van de kaart?
Ik heb me suf ge-googled maar het is best lastig om te zoeken op high/low ping etc. Hopelijk heeft hier iemand een tip, ik ben al dagen aan het worstelen en word er zo langzamerhand gestoord van.
Stukje ping:
Feiten:
- Windows 2003 Server met films (formaat 720p)
- Hangt aan thuis netwerk met 1Gbit
- Films afspelen gaat via PC of mediacenter in zelfde netwerk (beiden ook 1Gbit)
Op het moment dat ik 10 seconden - 40 seconden een film aan spelen ben, geen probleem. Echter, daarna slaat film vast. Als ik vervolgens de server ping dan zie ik ongeveer om de ping pingtijden van 1000-3000ms en dan weer een ping van <1 en zo gaat dat door. Dat komt ook niet meer goed (ookal stop ik met afspelen van film).
Ik heb dat zelfde ook (denk ik) als ik grote bestanden naar de server kopieer.
Vermoeden:
Iets met netwerkkaart, wellicht een bepaalde setting van de kaart?
Ik heb me suf ge-googled maar het is best lastig om te zoeken op high/low ping etc. Hopelijk heeft hier iemand een tip, ik ben al dagen aan het worstelen en word er zo langzamerhand gestoord van.
Stukje ping:
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 192.168.1.100: bytes=32 tijd=1642 ms TTL=128
Antwoord van 192.168.1.100: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 192.168.1.100: bytes=32 tijd=731 ms TTL=128
Antwoord van 192.168.1.100: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128