.htaccess geeft php geen toegang tot een bestand

Pagina: 1
Acties:

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01-2025
Ik heb een bepaalde directory beveiligd met .htaccess. In de desbetreffende directory zit een bestand waarvan ik alleen wil dat php bestanden vanaf de server zelf er toegang tot hebben. Echter .htaccess lijkt ook php bestanden van de server zelf geen toegang te geven tot het bestand. Hoe wordt kan ik de php bestanden op de server toch toegang geven tot het bestand zonder dat anderen toegang hebben tot het bestand of zelfs de directory. Wanneer ik de 2 regels in het .htaccess bestand verwijder dan werkt alles weer.
Ik heb niets hierover in de search en op google kunnen vinden.

De volgende 2 regels staan in het desbetreffende .htaccess bestand:

order deny,allow
deny from all

Ook vroeg ik mij af of spiders de directory dan toch nog kunnen accessen.

[ Voor 10% gewijzigd door Arcane Apex op 05-01-2009 18:22 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Neen spiders kunnen dan ook geen toegang krijgen, aangezien een spider in technisch opzicht niet veel verschilt dan een normale gebruiker die naar een pagina navigeert.

Hoe roep je het bestand aan in PHP?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
laat je PHP die dingen via een lokaal pad (direct vanaf filesystem) ophalen of via een URL (dus via je webserver)? in het laatste geval is idd je .htaccess de oorzaak....het andere geval zou niet logisch zijn als de .htaccess de oorzaak is.

[ Voor 11% gewijzigd door MissingDog op 05-01-2009 18:26 ]

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01-2025
Ik denk de oorzaak te hebben gevonden. In een andere .htaccess file in de root directory van de server was de toegang tot alle .js javascript bestanden verboden. Het php script was afhankelijk van een door javascript gegenereerde variabele. Dus doordat er geen toegang was tot het javascript bestand had het php script als domino-effect geen toegang tot het bestand in de verboden directory.