Linksys WMP54G zeer traag internet

Pagina: 1
Acties:

• Superlam
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Hallo Tweakers de beste wensen nog allemaal,

Ik heb een zeer vervelend probleem al best een hele tijd. Ik dacht dat ik een oplossing had gevonden helaas mocht dit niet zo zijn.

Het volgende is het geval. Ik heb nu een twee/drie maanden een nieuwe pc. Ik heb in deze pc een linksys WMP54G draadloze internet kaart gedaan. Nu ervaar ik met deze kaart nooit echt een goede internet snelheid. Een pagina openen duurt zeer lang, als ik iets download heeft het maar 1/5 van de snelheid die ik met mijn internet moet kunnen halen, terwijl mijn ontvangst altijd gewoon goed/ zeer goed is met een snelheid van 54Mbps. De modem die ik gebruik is een wag354G ik heb al gekeken of het hier aan ligt alleen dat is niet het geval aangezien geen enkele andere pc met draadloos internet problemen ondervind. Ook zou de afstand tot de router geen probleem moeten zijn aangezien dat 6 meter is met een dun houten wandje er tussen. Ik heb op internet gezocht naar dit probleem en het schijnt vaker voor te komen, helaas is er nergens echt een duidelijke oplossing, er zijn er wel een paar maar die willen allemaal niet werken. Ik heb ook al geprobeerd alle firewalls uit te zetten ook dit wil niet echt helpen.

Mijn pc draait op windows xp.

De specs zijn:
E8400
HD4870
GA-EP45-DS3R

Alvast bedankt.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Andere DNS geprobeerd? Is de interne snelheid wel goed? (kun je b.v. meten met netCPS?) Ander kanaal geprobeerd? Is het met een kabel aan de router wel snel?

[ Voor 16% gewijzigd door Noork op 05-01-2009 18:11 ]

• Superlam
andere DNS ga ik meteen proberen heb het wel gedaan in het begin maar al tijden niet meer, is altijd het proberen waard.
Interne snelheid ga ik nog testen
Met een kabel aan de router doet die het prima.
Een andere kanaal bedoel je dan het laatste stuk van het ip 192.168.1.xx ?
Die xx zo ja heb ik ook al geprobeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Superlam op 05-01-2009 18:20 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Superlam schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:14:
andere DNS ga ik meteen proberen heb het wel gedaan in het begin maar al tijden niet meer, is altijd het proberen waard.
Interne snelheid is gewoon goed.
Met een kabel aan de router doet die het prima.
Een andere kanaal bedoel je dan het laatste stuk van het ip 192.168.1.xx ?
Die xx zo ja heb ik ook al geprobeerd.
Een kanaal is niet het laatste stuk van het interne ip-adres, een kanaal is een frequentie waar je wireless verbinding gebruik van maakt. (Deze frequentie kan overlappen met een wirelelss modem van je buren bijvoorbeeld of een ander apparaat in je eigen huis.) Je kunt in je WAG354g vast wel een ander kanaal kiezen via de browser, misschien staat het in de handleiding?

https://powershellisfun.com

• Superlam
Ik heb het kanaal even veranderd kon heel makkelijk in de router settings. Ik heb nu op het moment aardig goed internet. Dus ik hoop dat dit heeft geholpen, ik weet het niet zeker aangezien ik vaker dacht dat hij het weer goed deed maar dat later bleek dat het niet zo was.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Superlam schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:27:
Ik heb het kanaal even veranderd kon heel makkelijk in de router settings. Ik heb nu op het moment aardig goed internet. Dus ik hoop dat dit heeft geholpen, ik weet het niet zeker aangezien ik vaker dacht dat hij het weer goed deed maar dat later bleek dat het niet zo was.
Gewoon testen over langere tijd en eventueel weer naar een ander kanaal wijzigen, heb het ook een aantal keer moeten wijzigen omdat mijn buren draadloos internet kregen en ik zelf gebruik maakte van een draadloze infraroodcamera in de kinderkamer...

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben ook in het bezit van de WMP54G in combinatie met een WRT54G router, en bij mij is het ook echt heel traag. Bij de verbinding staat ook meestal maar 1mbps bij uitstekende ontvangst terwijl een Intel 2200BG gewoon 54mbps haalt met dezelfde router. Misschien is het een software/driver-issue? Wat voor verbindingssnelheid wordt bij jou door Windows weergegeven?

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• Superlam
Op dit moment 36,0 Mbps, maar dit varieert van 54Mbps t/m 1 Mbps. Is niet echt een touw aan vast te knopen

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Superlam schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:05:
Op dit moment 36,0 Mbps, maar dit varieert van 54Mbps t/m 1 Mbps. Is niet echt een touw aan vast te knopen
Dat varieert omdat je niet altijd de volledige snelheid nodig hebt op dat moment, op het moment dat je een download start zal hij een hogere snelheid aannemen. Maar hoe is je downloadsnelheid nu dan?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je de netCPS test al uitgevoerd?

• Superlam
@Noork die netcps test wil om de een of andere reden niet echt lukken. Je moet vanaf een andere pc connecte naar deze dat stuk wil niet lukken. Maar vooralsnog is mijn snelheid sinds ik het kanaal heb gewisseld steeds goed gebleven ik hoop maar dat het daar aan heeft gelegen en dan ben ik jullie zeer dankbaar.
Pagina: 1