'Proef met sirene via autoradio geslaagd' onduidelijkheid

Pagina: 1
Acties:

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-02 15:27

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
Ik denk dat het handig is om het artikel enigszins aan te passen, en dan met name deze zin:
Dat onderbreekt in een straal van driehonderd meter zowel autoradio als cd-speler, mits de bestuurder de traffic-announcementdienst heeft ingeschakeld.
Dit suggereert voor velen namelijk dat de TA-dienst ingeschakeld moet zijn om de sirene via de radio te horen. Dat is echter alleen het geval als de automobilist een CD aan het luisteren is.

Het artikel van het AD schept daar duidelijkheid in:
[...] Iedereen die binnen een straal van driehonderd meter naar de radio luistert, krijgt dit geluid te horen.

Ook worden cd’s onderbroken als automobilisten op hun radio de Traffic Announcement hebben aanstaan [...]

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
TA werkt ook bij de radio. Ik hoor mijn radio iig af en switchen naar radio een (waarop TA staat ingesteld)

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-02 15:27

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
qanar schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:56:
TA werkt ook bij de radio. Ik hoor mijn radio iig af en switchen naar radio een (waarop TA staat ingesteld)
Dat is niet het punt. Het punt is dat je de sirene niet kunt blokkeren door de TA uit te zetten, omdat de nooddienst gewoon over het FM/AM-signaal van de radiostations heenzendt. Nu denkt iedereen in de comments dat je het signaal kunt blokkeren door je TA uit te zetten, dat is dus niet zo.