Toon posts:

Netwerk / Internet valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit sinds een tijd op kamers en hier is het internet niet helemaal goed.

Probleem:
Zowel met mn Windows als Mac heb ik het probleem dat bij downloads, opening van grote sites(lees grote afbeeldingen) of filmpjes(streams) sites zoals Youtube het internet gelijk uit valt.
Als ik op sites zit waar weinig verkeer voor nodig is, dus weinig grote afbeeldingen e.d. doet het internet prima maar wel een beetje traag.

Ik heb hier verbinding via een wireless maar heb het ook met een UTP kabel geprobeerd, bij beide hetzelfde probleem.

Als ik de router reset doet internet het meteen weer, maar als ik op grote sites ga valt het gelijk weer uit, etc etc.

Ik ben afhankelijk van de huisbaas aangezien hij de gegevens van de router heeft en ik wil hem niet resetten(de user en password) want dan krijg ik gezeur. Volgens hem werkt alles prima.... niet dus.
Ik weet verder niet hoe de router hier is ingesteld, ik zal hem eens de gegevens vragen.

De provider is KPN. Ik weet wel dat het internet via de buren hier binnen komt. Waarom dit is weet ik ook niet.

Het is een beetje vaag allemaal maar misschien dat ik dmv instellingen op pc/mac of instellingen in de router het probleem kan oplossen. Ik denk zelf dat de router het niet aankan om zoveel verkeer binnen te laten, dus misschien iets met de beveiliging in de router?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Luuk

edit: Het type router is een Netgear 108 MBPS Firewall Router WGT264 v3
Hiervoor zat er aan Linksys aan, hierbij hetzelfde probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 17:34 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dit kan van alles zijn, is zo niet te zeggen:
- Router kapot
- Modem kapot
- Slechte internetlijn
- Medestudenten die veel downloaden (via torrents)

Je eigen systemen lijken me niet het probleem omdat je al twee verschillende hebt gebruikt. Maar denk dus dat je er zelf heel weinig aan kunt doen (zeker niet zonder inloggegevens). Enige is eens rondvragen bij je medestudenten hoe ze de lijn gebruiken.

Voor de rest zal het toch op testen aankomen (vooral hardware) en denk niet dat je daar zelf de mogelijkheden toe hebt daar...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

Bij de medestudenten is het precies hetzelfde, maar ook als ik hier alleen zit valt de verbinding weg.
Aan de router ligt het denk ik ook niet want deze router is net nieuw, en bij de vorige hetzelfde probleem, zou het geen instelling op de router kunnen zijn?

Bedankt!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:54:
Bedankt voor je reactie,

Bij de medestudenten is het precies hetzelfde, maar ook als ik hier alleen zit valt de verbinding weg.
Aan de router ligt het denk ik ook niet want deze router is net nieuw, en bij de vorige hetzelfde probleem, zou het geen instelling op de router kunnen zijn?

Bedankt!
Ik zou zo geen instelling op de router kunnen bedenken die een dergelijk probleem zou kunnen veroorzaken. Aangezien de router dus al eens is vervangen denk ik dat het probleem in de internetverbinding of het modem zit.

Misschien kun je eens wat snelheidstesten doen en dergelijke, bijvoorbeeld eens een 100MB bestand downloaden van http://speedtest.bbned.nl of eens een test doen op speedtest.net en de uitkomts daarvan hier posten.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb de 100MB file gedownload, hij downloade hem gewoon met 600-800kb/s. Een van de zeldzame tijden dat hij niet uitvalt. Ik gok zelf dat het dan bij de modem ligt?

Nogmaals bedankt, maar eens proberen om een andere provider te krijgen.

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Wat je het beste kan doen is bij jouw provider een nieuwe modem aanvragen! Ik had exact hetzelfde probleem en dacht ook dat het aan de provider lag, maar achteraf bleek het doodleuk een verouderd modem te zijn die mijn 20mb/s niet zo leuk vond.
Ziggo een mailtje gestuurd en twee dagen later met hun nieuwste modem op de stoep, inpluggen en voilá. Sindsdien ervaar ik geen slechte verbindingen meer!

See you in another life, brother.

Verwijderd

Topicstarter
Aram.Dmitri schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:31:
Wat je het beste kan doen is bij jouw provider een nieuwe modem aanvragen! Ik had exact hetzelfde probleem en dacht ook dat het aan de provider lag, maar achteraf bleek het doodleuk een verouderd modem te zijn die mijn 20mb/s niet zo leuk vond.
Ziggo een mailtje gestuurd en twee dagen later met hun nieuwste modem op de stoep, inpluggen en voilá. Sindsdien ervaar ik geen slechte verbindingen meer!
Ok dat eens proberen dan maar :) In ieder geval bedankt voor alle reacties!

Luuk

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Aram.Dmitri schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:31:
Wat je het beste kan doen is bij jouw provider een nieuwe modem aanvragen!
Dat kan de TS niet, het is niet zijn internetverbinding maar die van de huisbaas. Het zal dus altijd via die huisbaas moeten gaan :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1