Toon posts:

2 FTP servers achter 1 IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik zit al een tijdje met een probleem, ik wil op 2 verschillende servers een FTP server draaien zodat ik verschillende mensen toegang kan geven tot verschillende bestanden.

nu heb ik voor de ene server gekozen voor poort 21 die in de router als volgt opgenomen.

Local computer (ip adres server)

TCP 21 21
TCP 4567 4567
UDP 4567 4567

nu heb ik het zelfde gedaan alleen 21 veranderd in 9999 en het ip adres veranderd in dat van de andere server maar het is totaal onmogelijk om hier verbinding mee te maken.

ik maak gebruik van Win FTP.

Ongetwijfeld zie ik iets over het hoofd iemand enige idee wat!?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

server 1 is nu te bereiken via: ftp://ip.van.je.provider:21
server 2 is nu te bereiken via: ftp://ip.van.je.provider:9999

poort 21 hoef je alleen normaal gesproken niet in te vullen, dit is namelijk de standaard poort van ftp.
Natuurlijk moet je ook nog de passive poortrange van die 2e server doormappen. (en dit moet dus een andere range zijn dan van server 1, dus in win ftp even de range veranderen.).

[ Voor 13% gewijzigd door job op 05-01-2009 16:49 ]

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb je tegen WinFTP op de tweede server ook gezegd dat deze poorten moeten worden gebruikt?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik mis het merk en type van je router. Waarschijnlijk snapt die alleen FTP-verkeer via poort 21, en zul je de datapoortenrange voor de tweede server zelf in moeten stellen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:46:
Hey,

ik zit al een tijdje met een probleem, ik wil op 2 verschillende servers een FTP server draaien zodat ik verschillende mensen toegang kan geven tot verschillende bestanden.

nu heb ik voor de ene server gekozen voor poort 21 die in de router als volgt opgenomen.

Local computer (ip adres server)

TCP 21 21
TCP 4567 4567
UDP 4567 4567

nu heb ik het zelfde gedaan alleen 21 veranderd in 9999 en het ip adres veranderd in dat van de andere server maar het is totaal onmogelijk om hier verbinding mee te maken.

ik maak gebruik van Win FTP.

Ongetwijfeld zie ik iets over het hoofd iemand enige idee wat!?
Of je maakt gewoon meerdere usernames aan met ieder een aparte directory, voor zoiets ga je toch geen twee servers draaien ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-03 08:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie de de genoemde tips.

Dit topic hoort niet in PNS maar in NT.
Verder sluit ik mij aan bij Phyxion. Vraag jezelf eens af of je echt wel 2 verschillende FTP servers nodig hebt.

Een beetje FTP server kan de home drive van user1 redirecten naar share1 op serverA en de home drive van user2 redirecten naar share2 op serverB.

Verder ben je wel erg summier met de informatie, dat kan veel beter ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
het zou inderdaad het mooiste wezen als ik de bestaande ftp server verbinding kan laten maken met de andere server. ik krijg alleen onder winftp met geen mogelijkheid mijn netwerkschijven te zien om daar toegang tot te geven.

Als router heb ik een Draytek Vigor 2910 daar heb ik onder open ports alles ingesteld zoals hier boven staat ( ook gedaan voor de andere server en daar werkt het )

de inkomende poorten bij passive mode zijn bij alle bij de servers hetzelfde, namelijk de standaard poorten.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wellicht kun je een schijfletter toekennen aan de netwerkschijf?

Zie b.v.: netwerkschijf naar ftp server
Pagina: 1