Garantie bijkopen voor product gekocht in buitenland

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Aangezien de pond erg laag staat, overweeg ik een Pioneer plasma in Engeland te kopen. Inclusief verzendkosten is dat honderden euro´s goedkoper dan in het buitenland. Alleen wil Pioneer geen garantie over de grens geven, dus dat is vrij brak. Bij veel winkels kun je echter garantie bijkopen en dat gaat dan volgens mij via een externe verzekeraar. Is het ook mogelijk om de plasma in Engeland te kopen en vervolgens in Nederland garantie bij te kopen?

Verwijderd

Hele goede vraag en in alle oprechtheid; ik zou het niet weten.. Als je hier zeker van wilt zijn, zou ik naar een winkel gaan (bekende, grote keten lijkt me het handigst) en daar informeren naar de mogelijkheden van garantie bijkopen.. Aangezien je al weet wat voor merk je wilt, zou je ook de fabrikant/leverancier in Nederland op kunnen bellen en dat vragen.. Misschien dat je daar een stap verder mee komt..

• Oscar Mopperkont
Vraag had ik ook al uitgezet bij Pioneer, maar die hebben nog niet gereageerd. Maar via wat googelen had ik al wel gezien dat Pioneer daar waarschijnlijk niet aan doet. Overigens maak ik van hun site op dat ze wel volledige garantie geven op geïmporteerde producten, dus dat heb ik ook maar even gevraagd hoe dat zit.

Verder zie je vaak dat dit soort aanvullende garanties via verzekeringen verlopen, vandaar dat ik het dus ook nog probeer uit te vinden of dat dus bij een andere partij dan Pioneer geregeld kan worden.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:19

paQ

En wat als het kan, maar het kost dan 150 euro extra.
Hoe groot is je winst dan nog?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Oscar Mopperkont
Het verschil is ongeveer EUR 600, dus het moet wel vrij gek worden wil je geen winst hebben.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-01 18:52
Garantie bijkopen zou je dan bij Pioneer zelf moeten doen lijkt me.
Als je garantie bij koopt dan zal echt niet opeens de Mediamarkt (of een BCC, of een andere electronica winkel) bij jou in de buurt dit gaan afhandelen.
Zij hebben immers geen verkoopovereenkomst met jou en zullen dan ook geen verzendkosten, administratiekosten, verzekeringskosten, enz. gaan maken om jou defecte tv op te gaan sturen.

[ Voor 6% gewijzigd door rvrbtcpt op 06-01-2009 12:56 ]

Verwijderd

Op zich niet, maar als het heir gaat om het bijkopen van garantie via een externe partij (dus buiten de winkel om), kan de winkel de gemaakte kosten voor administratie en dergelijk toch weer op die verzekering verhalen?

• Oscar Mopperkont
Zie overigens dat de verschillen nu behoorlijk zijn geslonken. De koers van pond is iets omhoog en de prijs van de Pioneer 5090 is ook in Nederland weer omlaag gegaan. Het verschil is nu nog "maar" EUR 366,-

Verwijderd

Dat vind ik alsnog best een heleboel geld.. Nu weet ik natuurlijk niet wat voor miljonair er achter dit topic zit ;) Maar een paar honderd euro vind ik absoluut de moeite waard om toch eens verder uit te zoeken..

• Oscar Mopperkont
Als ik te veel geld had, dan had ik dit topic natuurlijk niet geopend ;)
Pagina: 1