Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-11 09:31
Dag!

Ik heb een nogal vervelend (nouja, vervelend) probleem. Ik ben in het bezit van een Sony Ericsson W300i. Plots (week terug) deed de telefoon het niet meer, ik kreeg enkel een wit beeld. De telefoon zelf wil nog alles (als je de telefoon kent is dit best te doen).

Een nachtje aan de oplader gehad, en nog steeds wit beeld. Dus toch maar andere dingen proberen. Even aan de PC gehangen, hij herkent hem perfect, kan ook bestanden er op zetten e.d.. Misschien de firmware, even een programmatje gedownload om de firmware te checken en zo nodig te updaten. Helaas kwam daar ook weinig uit, de firmware was up2date.

Aardig gefrustreerd werd ik er van, en ik moest en zal hem weer werkend krijgen. Even naar de lokale doe-het-zelfer en een torx-t6 bitje gehaalt. De hele telefoon open gemaakt, en gekeken of er eventueel een draadje los zat. Noppes, nada, njente, niks. Alles zag er netjes uit, en geen kapotte dingen te vinden. Helaas. Toch maar een klein beetje opgegeven.

Die avond moest ik weg, en heb de telefoon aan de oplader gegooit. Toen ik terug kwam, gaf de telefoon weer beeld *O* . Ik helemaal blij, totdat ik hem dichtklapte. Bam, weg beeld. Oké, weer iets wijzer. Het ligt dus eventueel aan het dichtklappen. Dus maar wéér aan de oplader gelaten, en na een kleine 20 minuten kregen we weer beeld. Even wat dingen zitten checken in de telefoon, en bam, na 2 minuten ging het beeld weer op wit.

Nu ben ik er dus eigenlijk achter dat het beeld enkel werkt wanneer hij wordt opgeladen, en de telefoon is opengeklapt. Dan werkt het na +/- 15 minuten aan de oplader een kleine 2 minuten, en gaat de telefoon weer op wit.

Nu ben ik eigenlijk te einde raad. De telefoon heeft altijd gedient als 'backup'-telefoon, en er zat een oud simkaartje in waar nog wat beltegoed op stond. Het is dus niet echt een ramp als ik hem niet werkend krijg. Het is meer een soort van uitdaging om hem weer werkend te krijgen. Ook omdat het een 'backup'-telefoon is heb ik niet echt trek in een reparatie bij een Sony-Ericsson service-point.

Nu is eigenlijk het doel van het topic om te kijken of andere tweakers misschien nog een oplossing weten om m'n telefoon te fixen. Wanneer er nog aanvullende informatie nodig is, hoor ik het graag. Als er uit dit topic niks meer komt, ga ik de telefoon maar als verloren beschouwen :9

Sorry voor spelfouten, heb bevroren vingers :P

• Xaero
Kleine update:

de telefoon werkt nu zonder oplader, enkel krijg ik 'ruis' door me beeldscherm als ik op een toets druk. Ruis dat je ook op de televisie ziet.

• Xaero
Echt niemand die het weet?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:06

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Het is gewoon de kabel tussen de 2 delen van je toestel.

Laat `m gewoon door een SonyEricsson Service Point repareren. In bijna alle gevallen gratis en als ze het onderdeel op voorraad hebben (de kans daarop is niet heel groot, aangezien er niet zo onwijs veel van deze dingen verkocht worden en kapot gaan, dus bel even), dan is `ie waarschijnlijk met een dag gerepareerd.

Niet zo moeilijk doen is mijn doen, dat is mijn advies.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"