XBOX360 pingen niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• hermanf72
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-09-2019
Hallo allemaal,

Ik heb een XBOX360 aangeschaft enkel en alleen voor de Multimedia functies. Met name gebruik ik het gebakje als Media Center Extender.

Mijn omgeving bestaat uit een Windows Server 2003 omgeving met ISA2006 erop. Ik heb de ISA geleerd dat intern op het netwerk alles mag.

Nu naar de XBOX. Deze krijgt netjes via de DHCP van mijn server een IP adres toegewezen. Ik kan ook contact leggen met mijn MCE VISTA doos door middel van de gegenereerde code. Vervolgens werkt alles naar wens! Echter als ik mijn PC uitzet en vervolgens weer opstart moet ik steeds de gehele procedure met die code uitvoeren om contact te krijgen met mijn MCE bak. Op een of andere manier wil dat niet automatisch lukken als de PC gereset is.

Ik heb natuurlijk als eerste geprobeerd de XBOX vanaf mijn MCE PC te pingen. Maar dat lukt ook al niet!

Ik heb diverse fora gelezen en vanalles geprobeerd maar nergens heb ik het verlossende antwoord gevonden...

Heeft hier misschien iemand suggesties of misschien wel DE oplossing voor mij? Begin me nu toch wel te ergeren aan de XBOX moet ik zeggen. :(

Ik hoor graag van jullie...

Cheers,
Herm

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:49

CDAAbeltje

Cool Down !

Een vast IP-Adres toewijzen aan je XDoos misschien ?

• hermanf72
Mijn box heb ik vanaf het begin al een vast IP gegeven. Maar zowel bij Dynamisch als Statisch dezelfde problematiek :-(

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:49

CDAAbeltje

Cool Down !

Ik heb hier na het nalopen van jou verhaal het zelfde probleem. Als ik mijn PC uitschakel of opnieuw opstart moet ik de gehele procedure van de Extender opnieuw doorlopen om zo de verbinding weer aan de praat te krijgen....
Ik weet hier zo ook geen oplossingen voor, behalve de PC dag en nacht aan laten staan ;)

• hermanf72
Ja dat klopt... Maar ja, ik ben niet van plan bakken met geld aan Essent te geven. Een W2K3 server en een dikke werkplek aan laten staan is me net te veel van het goede!

Maar het kan toch niet zo zijn dat wij de enige twee zijn die dit probleem ondervinden? Ik vind het echt een super mooie oplossing wat MS zich hier bedacht heeft maar door dit probleem belandt de Box nog net niet op straat in de sneeuw! ;-)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hardware & Spielerij AlgemeenSpielerij - Problemen & Vragen

Omdat het een probleem is, en geen discussie over de hardware :)
Pagina: 1