Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[aaccontainer] Container van aac wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• eThomas
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-01 08:46
Al een tijdje ben ik op zoek naar een handige tool, maakt me niet zoveel uit in welk OS, waarmee ik de container van de muziek die ik in iTunes koop kan wijzigen. Er zijn twee formaten, een met drm en zonder.

Met drm heeft de volgende extensie: .m4p (van protected)
Zonder drm heeft de volgende extensie: .m4a

beide bestanden bevatten een aac-gecodeerd spoor (stream).

Nu heb ik al rondgekeken en gezocht, maar vrij weinig hierover gevonden, wat ik wil is als eerste de m4a bestanden omzetten naar aac, zonder te re-encoden, zodat er geen kwaliteit verloren gaat, dit kan mijn inziens alleen door de container te wijzigen.

Voor de drm variant geldt echter dat wanneer ik dat wil, ik de drm er eerst af moet halen, en dit kan volgens mij niet zonder te re-encoden, ben ook benieuwd of dit echt niet kan, want heb zelf wel tools gevonden waarmee dit zou kunnen

Mijn vraag is dus of iemand iets weet waarmee ik dus de container van de inhoud van m4a, en eventueel m4p, kan wijzigen.

Indien deze topic verkeerd geplaatst is, dan is dat mijn schuld, ik vond het namelijk niet gepast om het in audio te zetten, het gaat immers over een software vraag

Bijvoorbaat dank

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:05

Gerco

Professional Newbie

Er zijn tools waarmee je die DRM eraf kan krijgen zonder re-encoden. Die hebben inmiddels een Cease & Decist gekregen van Apple (Hymn, Requiem en nog 1 geloof ik) dus zijn niet meer te downloaden op het niet-anonieme internet.

Echter wijzigen die tools de container niet, ze halen alleen het protected atom van de m4p af en decypten het.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• eThomas
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-01 08:46
De drm is dus niet meer nodig:

nieuws: Apple dumpt drm en vaste iTunes-prijs en zet 3g iPhone-downloads aan

Is wel positief, maar heeft iemand nog een antwoord op mijn hoofdvraag?