Toon posts:

Hoe Hd op mijn pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het gegoogled en hier op het forum gezocht, maar ik weet niet precies wat er vereist is om hd te kijken op je pc.

Ik wil dus een blu-ray dvd in mijn pc stoppen en dan op mijn beeldscherm op hd bekijken.
Over verschillende dingen heb ik informatie gekregen:
Hdcp
Hdmi-aansluiting op je beeldscherm
Full hd op je beelscherm
Hd-ready op je beeldscherm
Hdmi op je video-kaart

Ik vraag me nu dus af wat ik van deze dingen moet hebben om een blu-ray filmpje te kijken of mijn pc.
Kan je dan ook je xbox en een tv-kabel op je beeldscherm aan kan sluiten zodat je gewoon tv kan kijken en xbox kan spelen op dat beeldscherm..

bvd Davy

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:21

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

geen van alle geloof ik maar wel een beetje een recente proccessor en software zo als powerdvd 8 ultra en natuurlijk een blu-ray speler ..

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Je kan toch niet blu-ray kwaliteit afspelen zonder full hd beeldscherm?

Processor: intel core I7 920
en heb een blu-ray speler.

Verwijderd

Nauw een scherm wat HD aankan(full HD1920x1080) is wel handig wil je echt naar HD kijken.

Voor zo ver ik weet is HDMI voldoende, gezien HDCP nog niet verplicht is gesteld. Dat meende ik tenminste. Je moet dus ff kijken hoe het zit met je videokaart en hoe deze HDMI kan versturen. (Kaarten van de geforce 8 serie en hoger en kaarten van de HD2 serie en hoger zijn hier zeer geschikt voor. Mijn keuze zou, mocht je nog geen kaart hebben die goedgenoeg is een HD4550. Zuinig, UVD2.)

Ik denk dat een Samsung T240HD wel aan jouw eisen voldoet.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 15:49 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:44:
Nauw een scherm wat HD aankan(full HD1920x1080) is wel handig wil je echt naar HD kijken.
Maar het is niet nodig om af te spelen ;)

Maar het maakt geen drol uit. Regel dat je kabel die je aansluit de juiste resolutie aan kan (dvi, hdmi) en de ontvanger ook en dan kan je alles op alles draaien. Je hebt niets speciaals nodig of spannends, gewoon een BRdriveje en een tvtje/monitortje en klaar.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05 15:11
Je hebt dan wel een scherm nodig dat minimaal een resolutie heeft van 1920x1080. En hardware die snel genoeg is om hd content af te kunnen spelen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:19
HDMI hoeft niet perse, met DVI kan het ook toch?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

whiplash1990 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:47:
Je hebt dan wel een scherm nodig dat minimaal een resolutie heeft van 1920x1080. En hardware die snel genoeg is om hd content af te kunnen spelen.
Je hebt geen scherm nodig van minimaal die resolutie, dat is fijn maar niet nodig.

Enige wat je nodig hebt is een pc met blu-ray speler en een snelle processor, software die de blu-ray disc kan afspelen en that's it. Kan gewoon op je pc scherm of via een hdmi kabel naar je tv als je videokaart audio via hdmi ondersteund, anders voor geluid een aparte oplossing zoeken.
Via VGA of DVI kan het natuurlijk ook, alleen VGA kan volgens mij geen 1080p aan om te versturen, DVI en HDMI wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 05-01-2009 15:51 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

ThinkPadd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:49:
HDMI hoeft niet perse, met DVI kan het ook toch?
Erger nog: er zijn nu enkele schermen op de markt die '1080p' als specificatie hebben, maar alleen een VGA aansluiting hebben, dus daarmee kan het ook ;)

http://tweakers.net/price...1=2193&n181=499&x=19&y=13

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:50:
[...]

Je hebt geen scherm nodig van minimaal die resolutie, dat is fijn maar niet nodig.
Het is misschien alleen semantiek, maar je hebt toch minimaal 720i/p nodig. Anders kijk je niet naar HD beeld en voldoe je dus niet aan de eis van HD op de pc :9 .

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:54:
[...]

Het is misschien alleen semantiek, maar je hebt toch minimaal 720i/p nodig. Anders kijk je niet naar HD beeld en voldoe je dus niet aan de eis van HD op de pc :9 .
True, maar niet perse noodzakelijk. Een gewoon 20" scherm zal ook prima werken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• BGB4rn

BGB4rn

maar welke monitor is nou niet 720p ... niet zo veel lijkt me :P

Signature

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 21:38
Ik heb hier nog wel een monitor staan die het niet aan kan hoor, 640x480 max ;)
Verder gaat VGA net zo ver als HDMI, mijn monitor gaat ook tot 2048x1536 (oid) op vga (crt :P).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan deze pc te kopen:
http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=2326
Is deze videokaart goed genoeg?

Is het nodig om een blu-ray brander erbij te kopen? of kan je ook gewoon blu-ray films downloaden en dan gewoon op je pc afspelen?
Want blu-ray branders zijn best duur.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-05 09:56
spNk schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:57:
Verder gaat VGA net zo ver als HDMI, mijn monitor gaat ook tot 2048x1536 (oid) op vga (crt :P).
Maar volgens mij is de kwaliteit dan niet zo goed.
Dat heb ik gehoord, VGA kan ook hoge resoluties aan, maar dan word de kwaliteit wel minder als HDMI.

Zucht...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:02

Exirion

Gadgetfetisjist

SgtElPotato schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:32:
Dat heb ik gehoord, VGA kan ook hoge resoluties aan, maar dan word de kwaliteit wel minder als HDMI.
Dat valt wel mee. Vroegah konden we al haarscherp 1600x1200 op een analoge VGA aansluiting bereiken. Vergelijk het maar met component op een Blurayspeler. HDMI is als digitaal signaal wat scherper maar zo dramatisch is allemaal niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:30:
Ik ben van plan deze pc te kopen:
http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=2326
Is deze videokaart goed genoeg?

Is het nodig om een blu-ray brander erbij te kopen? of kan je ook gewoon blu-ray films downloaden en dan gewoon op je pc afspelen?
Want blu-ray branders zijn best duur.
Jah dat is geen probleem voor die PC(al vind ik hem duur voor wat je krijgt, nadeel aan niet zelfbouw). Je weet dat die zonder monitor komt? Ja die zult minimaal een blue-ray speler er bij moeten kopen wil je echte blue-ray's bekijken. Die zijn een stuk minder duur dan branders. Je kan ook HD films downloaden van internet(vaak aangeduid met HD en op welke resolutie(1080p/720p)).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 17:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja vind je hem duur? (http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=2326)

Ik twijfelde ook nog tussen deze pc's:
http://www.dragoncomputer...com_virtuemart/Itemid,26/
en
http://www.dragoncomputer...com_virtuemart/Itemid,26/

Ik wil het liefst een niet-zelfsamengestelde pc
Ik weet niet of jullie een betere pc kennen die al samenisgesteld? en welke zouden jullie kiezen van deze 4

EDIT: ik zie nu ook deze pc: http://www.salland.eu/?re...hcmR3YXJlLWluZm8uaHRtbA==
(videobewerkingssysteem van december 2008 van €1439!)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 18:49 ]

• BGB4rn

BGB4rn

spNk schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:57:
maar die ga je zeker niet meer gebruiken :P

Signature

Pagina: 1