Wie weet toevallig of de coaxkabel die loopt van het splittertje waar de kabel het huis binnenkomt tot aan de kabelmodem een 50Ohm BNC kabel is, of een gewone 75Ohm coax kabel (die voor de TV) ?
Verwijderd
tis normale TV-coax kabel, 75 ohm dus.
De kabel wordt gesplitst, dus voor en achter de splitter zit dezelfde soort kabel.
De kabel wordt gesplitst, dus voor en achter de splitter zit dezelfde soort kabel.
Verwijderd
volgens mij is het geen gewone low-budget coax-kabel.
wel 75 ohm,. maar ik heb voor mezelf coaxkabel gekocht (voor radio) en dat was echte hirschman kabel. vergeleken met de coaxkabel bij ons beneden (no-mane low-budget) scheelt dat wel ff in dikte. Ook die chello kabel is vrij dik. volgens mij een dikkere kern en meer afscherming of zo .. 'k zou dat ff goed uitzoeken ...
wel 75 ohm,. maar ik heb voor mezelf coaxkabel gekocht (voor radio) en dat was echte hirschman kabel. vergeleken met de coaxkabel bij ons beneden (no-mane low-budget) scheelt dat wel ff in dikte. Ook die chello kabel is vrij dik. volgens mij een dikkere kern en meer afscherming of zo .. 'k zou dat ff goed uitzoeken ...
Verwijderd
L@p heeft gelijk het is zeker niet dezelfde soort kabel, ik kan ff geen gegevens vinden op die kabel maar hijs een heel stuk dikker dan een standaard huis tuin en keuken coax kabeltje.
Verwijderd
De kabel die het beste kan gebruiken ipv huis/tuin/keuken kabel is COAX 12, te verkrijgen bij elektronicazaken. Het is trouwens verstandiger om voor het aansluitkastje de kabel te splitten dmv F-connectoren een 2-weg splitter en een extra kastje(tv-radio) bij kabelmodem gebruik hiervoor ook coax 12.
(is ook 75 ohm)
(is ook 75 ohm)
let er op dat je geen antenneversterker voor de kabelmodem zet, die geeft vaak niet de frequentie-range van je kabelmodem door,
je kunt hem natuurlijk wel na de modem zetten !!
je kunt hem natuurlijk wel na de modem zetten !!
Pagina: 1