Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Image viewer net niet lekker doorklikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 507 views

• DelTorro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01-2024
Één van de belangrijkste zaken van een image viewer vind ik de mogelijkheid om gemakkelijk door afbeeldingen te klikken. Bij jullie image viewer werkt dat nou net niet altijd helemaal lekker omdat de navigatieknoppen (vorige en volgende) in de viewer van positie verspringen als de verhouding of het formaat van de afbeeldingen veranderen die je in de viewer aan het bekijken bent.

Een goed voorbeeld is de image viewer bij het artikel op de frontpage over Alan Wake. Als je daar met de knop 'volgende' van de eerste naar de tweede afbeelding gaat, verspringt de knop van positie en moet je je muis bewegen om de volgende afbeelding te bekijken. Dit is een kleinigheid maar naar mijn mening van groot belang voor de gebruiksvriendelijkheid.

Mijn voorstel is om de container met navigatieknoppen en tussenliggende foto's boven de uitvergrote foto te tonen in plaats van eronder zoals nu het geval is. De positie van de knoppen blijft dan vast staan omdat deze niet afhankelijk is van de verhouding of het formaat van de uitvergrote afbeelding.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hier heb ik ook weleens aan zitten denken ja, lijkt me een goed plan.

Ik zou de plaatjes wel lekker aan de onderkant laten staan, en aan de bovenkant knoppen maken (met een klein pijltje, zoals nu) die wel over de gehele breedte werken. Bij sommige reviews/posts heb je ook verticale plaatjes ertussen, of screenshots, en moet je ook nog eens opzij bewegen om door de plaatjes te klikken.

En waarschijnlijk needless to say, maar toch: maak alsjeblieft niet de plaatjes op de helft klikbaar, dan krijg je die smerige selectie-kaders dwars door het plaatje heen wanneer je erop klikt om naar de vorige of volgende te gaan :P
Iets anders over de image-viewer: Die schuine lijntjes op de achtergrond zijn heel mooi, maar op een wat minder goede monitor - waar ik helaas ook weleens mee moet werken - knipperen die héél vervelend. Iets grovere lijnen, of gewoon een effen achtergrond zou dit oplossen en de boel toch een stuk aangenamer maken voor mensen die op een slecht scherm T.net lezen....

[ Voor 22% gewijzigd door TheZeroorez op 05-01-2009 14:53 ]

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Wat ik altijd doe: zet je muis zo neer dat het bij veel plaatjes werkt.
Ik bedoel dus:
- Bij kleine plaatjes helemaal rechts.
- Bij grote plaatjes helemaal links.

Ze blijven dan in de meeste gevallen op het pijltje. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :P.

Uiteraard zou het wel handiger zijn om de pijltjes ergens anders te zetten.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb dit al een tijdje op mijn ToDo staan (bij de rest van de low-prio dingen :P) - ik wil sowieso keyboard-support inbouwen (pijltjestoetsen voor bladeren, escape voor sluiten ofzo) wat al een hoop muisgedoe kan oplossen :)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

keyboard support is inmiddels ingebouwd, dus met pijltje links/rechts kan je nu ook bladeren en met escape sluiten :)

Intentionally left blank

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 15:11
TheZeroorez schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:50:
En waarschijnlijk needless to say, maar toch: maak alsjeblieft niet de plaatjes op de helft klikbaar, dan krijg je die smerige selectie-kaders dwars door het plaatje heen wanneer je erop klikt om naar de vorige of volgende te gaan :P
Die selectiekaders zijn wel weg te krijgen met een blur, als je het dan toch voor het oog wilt verbergen. Aangezien er toch toetsenbord support is, is die blur geen vermindering van de toegankelijkheid.

De halve foto klikbaar maken is eigenlijk wel wat verwacht wordt bij imageviewers, aangezien de meest gebruikte viewers zo werken (lightbox) verwacht men dat immers.

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:10
crisp schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:56:
keyboard support is inmiddels ingebouwd, dus met pijltje links/rechts kan je nu ook bladeren en met escape sluiten :)
Werkt erg soepel, thx :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Civil schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:51:
De halve foto klikbaar maken is eigenlijk wel wat verwacht wordt bij imageviewers, aangezien de meest gebruikte viewers zo werken (lightbox) verwacht men dat immers.
Als ik op een foto kan klikken dan verwacht ik niet dat ik een andere foto krijg, maar dat ik een groter exemplaar voorgeschoteld krijg. Dat een veelgebruikte viewer anders werkt is gewoon lastig of zelfs irritant imo :)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Erkens schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 07:24:
[...]

Als ik op een foto kan klikken dan verwacht ik niet dat ik een andere foto krijg, maar dat ik een groter exemplaar voorgeschoteld krijg. Dat een veelgebruikte viewer anders werkt is gewoon lastig of zelfs irritant imo :)
^ met stom. Bovendien is het echt wel duidelijk dat je met de pijltjes kunt bladeren als die er groot onder (of boven) staan.

Toetsenbord-oplossing is echt handig trouwens!

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 15:11
Erkens schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 07:24:
[...]

Als ik op een foto kan klikken dan verwacht ik niet dat ik een andere foto krijg, maar dat ik een groter exemplaar voorgeschoteld krijg.
De viewer toont vaak al het grote formaat na een klik op een thumbnail, zo verwacht is het dus niet meer dat er dan "een nog grotere" foto achter schuil gaat :)
Dat een veelgebruikte viewer anders werkt is gewoon lastig of zelfs irritant imo :)
Zou kunnen.

Verder is de discussie niet heel interessant gezien het feit dat er een "workaround"/oplossing is voor het oorspronkelijke probleem (verspringende bladerknoppen). Als die nu evengoed nog op zijn plaats blijven is het helemaal geweldig voor de mensen die niet weten dat er tobo support is of gewoon graag klikken :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Civil schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:18:
De viewer toont vaak al het grote formaat na een klik op een thumbnail, zo verwacht is het dus niet meer dat er dan "een nog grotere" foto achter schuil gaat :)
Dat is niet altijd waar, als het plaatje groter is dan ik geloof ongeveer 1200px dan zal onze viewer niet automatisch het plaatje in vol formaat weergeven ;)

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 12:09

Ravefiend

Carpe diem!

Gezien het feit dat de userbase van tweakers.net toch net iets meer is dan de gemiddelde internet gebruiker lijkt het me ook interessant om eens te kijken naar Cooliris. Ik ben er bijna zeker van dat veel tweakers dit wel op prijs zouden stellen als de foto's van een nieuws item ook op deze manier bekeken kunnen worden. Vergt niet erg veel dev werk naar mijn bescheiden mening maar geeft toch weer dat beetje extra ... :+

http://developer.cooliris.com/?p=quick

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Van Cooliris krijg ik een nare smaak in m'n bek; die brakke software heeft al eens een halve ddos veroorzaakt op onze servers :(

Voor de rest is dit afgehandeld met de keyboard-support lijkt me :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.