Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Website] Aanbod van adverteerder

Pagina: 1
Acties:

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:13
Beste Tweakers,

Ik heb nu sinds ongeveer 3 maanden een website. Het is begonnen als simpel projectje om Joomla eens uit te proberen bij een gratis host maar ik heb sinds ong anderhalve maand geleden besloten om bij een betaalde host te gaan (de url doet er even niet toe, ik hoef geen reclame te maken). In het begin had ik zo'n 10 bezoekers per dag, maar toen ik beter ging scoren bij Google kwamen er ook steeds meer bezoekers.

Nu heb ik gister een e-mail gekregen van een beginnend bedrijfje hoeveel het kost om te adverteren op mijn website. Zoals ik al zei, het is voor mij gewoon een hobbyprojectje met geen commerciële doeleinden ofzo. Ik heb nu wel google ads op m'n site staan (op elke pagina 1 advertentie onderaan de pagina) en heb zo'n 3000-6000 views per dag.

Nu weet ik totaal niet wat ik voor prijs ik moet stellen. Het lijkt me het beste om een prijs per 1000 hits of meer te geven, aangezien de site nog niet zo heel lang draait en ik (nog) geen vaste community heb opgebouwd. Maar wat is een redelijke prijs om te vragen? Er komen zo'n 500-1000 unieke bezoekers per dag.

Alvast bedankt,

Bart

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het lijkt me moeilijk om te bepalen, maar je kan natuurlijk gewoon wat proberen en kijken of dat bedrijf dat zou willen betalen. Ik noem maar wat, 15 euro CPM? Als het een site gericht is op een specifieke niche, zou je wellicht meer kunnen vragen.

Kijk b.v. ter vergelijking hier voor gangbare tarieven van bekende grote sites: http://www.adfactor.nl/fi...tor_tariefkaartQ42008.pdf Zo kun je b.v. op ov9292 een rectangle krijgen voor 17,50 CPM.

[ Voor 15% gewijzigd door Noork op 05-01-2009 14:35 ]

• Bartske
Noork schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:33:
Het lijkt me moeilijk om te bepalen, maar je kan natuurlijk gewoon wat proberen en kijken of dat bedrijf dat zou willen betalen. Ik noem maar wat, 15 euro CPM? Als het een site gericht is op een specifieke niche, zou je wellicht meer kunnen vragen.

Kijk b.v. ter vergelijking hier voor gangbare tarieven van bekende grote sites: http://www.adfactor.nl/fi...tor_tariefkaartQ42008.pdf Zo kun je b.v. op ov9292 een rectangle krijgen voor 17,50 CPM.
Mijn publiek sluit 100% aan op het bedrijf dat wil adverteren. Ik denk dat er voor dat bedrijf bijna geen betere site is om op te adverteren.

Maar 17,50 CPM is toch echt ontzettend veel? Als ik nu bij mijn adsense account kijk zie ik dat ik een CPM heb van 71 dollarcent (maar dat komt denk ik ook omdat de advertentie helemaal onderaan staat)

• Noork
  • Niet online
Verwar je niet CPM (cost per thousand) met de eCPM van Adsense? Op Adsense kun je de uitleg lezen wat eCPM precies is.

• Bartske
Noork schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:50:
Verwar je niet CPM (cost per thousand) met de eCPM van Adsense? Op Adsense kun je de uitleg lezen wat eCPM precies is.
Ik snap het denk ik wel, maar voor mij is het toch weinig verschil? Het gaat erom hoeveel ik per 1000 hits 'verdien'.

Stel ik zou een eCPM hebben van 2 dollar en ik zou tegen die adverteerde hebben dat hij voor 2 dollar per 1000 hits mag adverteren (dus een CPM van 2 dollar) dan gaan mijn inkomsten er toch niet op vooruit of op achteruit?
Of vergeet ik nu iets of maak ik een denkfout?

En dan nog iets: Stel ik zou met die adverteerder een deal maken, moet ik over dit geld wat ik ontvang ook belasting betalen of zo iets? Aangezien ik over het geld wat ik verdien met mijn werk ook belasting betaal, en dit lijkt me niet wezenlijk verschillen (of hoeft dat niet als het om redelijk kleine bedragen gaat?)

• Noork
  • Niet online
Adsense werkt op basis van kliks, niet op basis van impressies. Daardoor kun je deze 2 maatstaven niet vergelijken. Daarnaast vergeet je dat Google ook een deel van de inkomsten afsnoept. Dat bedrag is derhalve niet gelijk aan het bedrag dat de adverteerder betaald.

Over inkomsten zou ik me niet zo druk maken. Lijkt me dat het niet zo'n vaart gaat lopen. Valt sowieso e.e.a. over te vinden:
Inkomsten uit website
website, reclame-inkomsten en belasting?
Wel of niet belasting betalen?

• Bartske
Ok het lijkt me dus het verstandigst om met een CPM te werken, aangezien dit in Joomla ook goed bij te houden is had ik al gezien. Ik zal met de adverteerder dan gaan overleggen over de plaats, grootte en de prijs van de banner.

Bedankt Noork, en als er iemand anders nog een opmerking heeft of een redelijk indicatiebedrag (die prijzen die op die vergelijkingssheet van adfactor staan lijken me wel erg hoog) hoor ik het graag.

Editje: ik wist ook niet helemaal waar ik het topic moest plaatsen, maar het had beter hier gekund bedacht ik me net.

[ Voor 17% gewijzigd door Bartske op 05-01-2009 17:15 ]

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op veel sites kan je gewoon vinden hoeveel het kost te adverten. Bijv. ook bij Linkedin als ik em niet vergis. Zo zijn daar de topfuncties (dus de leden met functie directie bijv.) stukken duurder dan adverteren bij een profiel van bijv. een helpdeskmedewerker.

Heel simpel, hoe meer de doelgroep v/d adverteerder aansluit op de doelgroep v/d website, hoe meer het waard is. Je geeft aan dat jij zo ongeveer de beste site bent voor de adverteerder, dat mag ook wel wat waard zijn dan.

Maar dan zou ik eerder per klik werken dan per duizend. Voor mijn gevoel is dat wat eerlijker, zeker bij flinke bedragen.

Hier kan je een hoop prijzen vinden trouwens: http://www.ilsemedia.nl/en-web-adverteren-tarieven.php
Pagina: 1