Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orfu
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:48
Ik heb zitten zoeken op internet, maar kan niets vinden..

Mijn auto is voorzien van een aansluiting voor een USB-stick.
Enfin, muziek op een stickje (2gb) gegooid, ingeplugd, niets..
Dacht eerst dat het aan de mappenstructuur lag, maar toch nog even een ander stickje geprobeerd (1gb).

Tadaa, dat stickje doet het wel.

Hoe kan het dat het ene stickje wel meewerkt en het andere niet. Het 1gb stickje is een heel simpel dingetje dat ik ergens bijkreeg, het 2gb stickje heb ik bij MM gekocht.

Ik mag verwachten dat het probleem in het stickje ligt en niet in het audiosysteem van de auto.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Orfu schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:20:
Ik mag verwachten dat het probleem in het stickje ligt en niet in het audiosysteem van de auto.?
Toch zou het niet gek zijn om te melden over welk systeem je het hebt......

Kijk eens op je computer met schijfbeheer naar het bestandssyteem van de USB sticks, wellicht is de 1 GB FAT(32) en de 2 GB NTFS. De meeste audiosystemen lezen enkel FAT(32).

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kijk even in de specs van je autoradio... Die van mij kan ook maar maximaal 1GB aan en dit staat ook netjes in de gebruiksaanwijzing vermeld... De controller kan waarschijnlijk niet meer dan 1GB addresseren.

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 10:19

denivan

de enige

Bwoh, lijkt me toch niet zo abnormaal dat sommige stickjes niet werken. In m'n xbox bvb kan ik sommige stickjes wel gebruiken en sommige niet. Vermoedelijk staat in je handleiding van je auto zelfs een aantal merken van stickjes die 100% moeten werken in je auto.

Het NTFS verhaal lijkt me eerder onwaarschijnlijk, kan mij niet inbeelden dat usb sticks met ntfs geformateerd worden ?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:36

ByteDelight

Retro computing is alive!

denivan schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:36:
Het NTFS verhaal lijkt me eerder onwaarschijnlijk, kan mij niet inbeelden dat usb sticks met ntfs geformateerd worden ?
Nee hoor, heel waarschijnlijk.

Maar @TS: je komt nergens als je niet weet welk type autoradio / USB-apparaat (Dension, XCarlink o.i.d.) je hebt.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orfu
Er zit een B&O soundsystem in de auto, en de gebruikaanwijzing vermeldt niets over de omvang of gegevensindeling die de USB-stick moet hebben..

Weet iemand hier er iets over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 20:12
Om welke USB sticks gaat het? Of iig welke merken?
Goedkope USB sticks werken soms ook niet 'in Linux', ik heb altijd het idee dat die goedkope zooi zich niet helemaal aan de standaard houdt.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

denivan schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:36:

Formatteer jij dan nog wel eens iets op FAT? Ik dacht dat we daar allemaal in 1999 mee waren opgehouden

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 20:12
USB sticks zijn vanuit de fabriek met FAT(32) geformatteerd, en als je bijvoorbeeld in XP het formatteer schermpje open kan ik niks anders kiezen dan FAT32. Natuurlijk is NTFS met andere tools wel mogelijk, maar de default ligt toch echt op FAT. Dat was altijd al een logische keus, omdat het ook OS onafhankelijk is. Maar goed, USB sticks worden groter dan 4GB tegenwoordig, dus heb je het grote bestanden probleem.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 10:19

denivan

de enige

Ortep schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:48:
[...]
Formatteer jij dan nog wel eens iets op FAT? Ik dacht dat we daar allemaal in 1999 mee waren opgehouden
Al m'n usb stickjes zijn FAT32, NTFS lijkt me te veel overhead geven voor flashdrives. Vanaf een bepaalde grootte heeft NTFS zeker wel nut (lees : nodig), maar voor stickjes van 2 GB lijkt FAT32 me geen probleem ?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26

racoon

mooowwww

welk type b&o autoradio heb je?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orfu
Er zit een merkloze USB stick tussen, en een Imation stickje.

Zal binnenkort nog eens kijken of ik met bijvoorbeeld een 4gb stickje het probleem heb. Persoonlijk zou ik het wel wat mager vinden als er slechts een 1gb stickje op zou kunnen. Oh well, er zit ook een ipod dock in.
Pagina: 1