Filmpjes in nieuwsberichten

Pagina: 1
Acties:

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
De laatste tijd zie ik steeds vaker dat er filmpjes bij nieuwsberichten worden gezet. Het laatste voorbeeld is het filmpje bij nieuws: THQ schrapt vliegspel Stormbirds

Helaas zijn dit (bijna) altijd sd-filmpjes, terwijl er in de meeste gevallen wel hd materiaal op internet beschikbaar is. Is het misschien mogelijk dat als er filmpjes bij nieuwsberichten worden gezet, deze in hd-kwaliteit aan te bieden? Ik denk ook dat de bandbreedte van de gemiddelde t.net bezoeker dit wel toelaat.

Ook een mogelijkheid zou kunnen zijn om een link te plaatsen naar het filmpje met hd kwaliteit. Ik vind het prettig om in hd-kwaliteit te kijken, maar redelijk onhandig om telkens zelf op zoek te moeten gaan naar de hd content. Aanbieden in hd kwaliteit zou voor mij, en ik denk met mij andere tweakers, ideaal zijn.

Bla bla bla...

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De breedte van een nieuwsbericht is 475 pixels. Dan is SD toch voldoende om die ruimte goed op te vullen? Je kan er wel een 1280x720 filmpje geresized tussen proppen, maar dat heeft geen zin natuurlijk.

Een linkje kan wel, maar wie gaat precies hetzelfde filmpje nog eens in HD kijken als je het net in SD scherp hebt gezien?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-02 12:23
Gizz schreef op maandag 05 januari 2009 @ 13:14:
De breedte van een nieuwsbericht is 475 pixels. Dan is SD toch voldoende om die ruimte goed op te vullen? Je kan er wel een 1280x720 filmpje geresized tussen proppen, maar dat heeft geen zin natuurlijk.
Gewoon even op de fullscreen-knop drukken :? Er werd wel eens wat op HD kwaliteit gepost hoor, maar dat was dan zo'n productie van Femme of CCTV iirc.

Youtube heeft trouwens wel zo'n embed switch om tussen SD en HD te schakelen.

Verwijderd

Elfjes schreef op maandag 05 januari 2009 @ 13:10:
Helaas zijn dit (bijna) altijd sd-filmpjes, terwijl er in de meeste gevallen wel hd materiaal op internet beschikbaar is. Is het misschien mogelijk dat als er filmpjes bij nieuwsberichten worden gezet, deze in hd-kwaliteit aan te bieden? Ik denk ook dat de bandbreedte van de gemiddelde t.net bezoeker dit wel toelaat.
Juist ja, "gemiddelde", wat insinueert dat er ook nog een hele hoop zijn die wél problemen hebben met HD video's. Ofwel omwille van bandbreedte, ofwel omwille van datalimieten ;)

• Elfjes
  • Niet online
Ik weet niet precies wat de percentages zijn van tweakersnet bezoekers die een dusdanig kleine internetverbinding (<1-2 mbit?) dat hd materiaal gewoon niet downloadbaar/bufferbaar is, maar ik schat dat dit niet al te hoog is. Maargoed, daarom zei ik al dat het eventueel in twee formaten aangeboden kan worden.

en inderdaad, ik kijk dit soort materiaal altijd fullscreen, scheelt me naar m'n monitor turen maar sd ziet er dan zo lelijk uit...

Bla bla bla...

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 13:33
Misschien nog wel belangrijker dan de bandbreedte van de gebruikers is de bandbreedte van tweakers zelf. Volgens mij gaan je hostingkosten dan extreem omhoog. Ik bedenk me net dat tweakers (bijna) nooit filmpjes zelf host. Dan maakt het natuurlijk niet uit.

Hoe zou je twee filmpjes in verschillende kwaliteit willen aanbieden dan? Twee filmschermpjes boven elkaar? LowQ standaard en HiQ via een linkje? Simpel speedtestje inbouwen? Het lijkt mij in elk geval wel hip, maar of het de moeite waard is vraag ik me af.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gewoon even op de fullscreen-knop drukken
Dan kun je dus net zo goed een SD filmpje plaatsen en een linkje naar de HD film. Wat heeft het voor zin om iedereen HD voor te schotelen op een SD-maat, wat extra bandbreedte kost en meer van je pc vraagt als bijvoorbeeld maar 10% van de mensen het fullscreen kijkt.

Zit je dus voor 90% voor Jan met de drieletterige achternaam HD te streamen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Elfjes
  • Niet online
HenkEisDS schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:12:
Misschien nog wel belangrijker dan de bandbreedte van de gebruikers is de bandbreedte van tweakers zelf. Volgens mij gaan je hostingkosten dan extreem omhoog. Ik bedenk me net dat tweakers (bijna) nooit filmpjes zelf host. Dan maakt het natuurlijk niet uit.
Ik geloof dat tweakers.net wel zelf de filmpjes host. Ze hebben in elk geval wel een eigen speler.
Hoe zou je twee filmpjes in verschillende kwaliteit willen aanbieden dan? Twee filmschermpjes boven elkaar? LowQ standaard en HiQ via een linkje? Simpel speedtestje inbouwen? Het lijkt mij in elk geval wel hip, maar of het de moeite waard is vraag ik me af.
Je zou zelfs in je profiel kunnen weergeven of je standaard hd of standaard sd wilt weergeven. Als je niet geregistreerd bent standaard sd. En dan zoals ze met youtube doen gewoon een linkje "watch in hd". Maargoed, het kan teveel moeite zijn.

Ik vind het alleen wel frapant dat de meeste/veel sites die video aanbieden, dit ook in hd doen, maar een "techsite" als t.net niet...

[ Voor 0% gewijzigd door Elfjes op 07-01-2009 01:01 . Reden: typo ]

Bla bla bla...

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Een tweaker kan zelf wel een HD filmpje opzoeken als hij er interesse in heeft lijkt me?
Verder is het een bijzaak bij het nieuwsbericht itt het bericht zelf ;).

• Elfjes
  • Niet online
oh zeker, maar ik kom niet op tweakers.net om zelf dingen op te zoeken. Als ik dat namelijk zou willen, kan ik het beste zelf alle andere nieuwssites afzoeken naar nieuws dat voor mij interessant is. Ik kom op tweakers.net omdat andere mensen dat al voor mij hebben gedaan, en mij de dienst verlenen het interessante nieuws te publiceren.

En natuurlijk is het een bijzaak, maar de meeste productdifferentiatie zit in de bijzaken van het product, niet in de kern. En de bijzaken maken wat een site (of een willekeurig ander product) goed maakt of niet

Bla bla bla...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 19:42

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wat mij de beste oplossing lijkt is een overlay zoals de imageviewer voor afbeeldingen waarmee we hogere resolutie videofilmpjes kunnen weergeven op de artikelpagina's.

Ik vind full screen video op een grote monitor niet echt een succes omdat de kwaliteit van de meeste zogenaamde hd-filmpjes daarvoor ontoereikend is vanwege een lage resolutie en/of een zeer hoge compressie. Om een full screen video lekker te bekeiken moet je meters van je monitor af gaan zitten en daar zitten vermoedelijk niet veel bezoekers op te wachten als ze een nieuwsartikel aan het lezen zijn.

Om te voorkomen dat we altijd twee filmpjes moeten posten lijkt het me handiger om de hogere resolutie versie verkleind weer te geven in het nieuwsbericht en deze op ware resolutie in de video overlay te tonen.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lijkt mij ook een erg nette oplossing eigenlijk :).

• Elfjes
  • Niet online
dat klinkt inderdaad goed, ik ben benieuwd :)

bedankt voor de oplossing!

Bla bla bla...

Pagina: 1